Onbekende kosten bij opzegging (Correctie korting nieuw contract) | Eneco Community
vraag

Onbekende kosten bij opzegging (Correctie korting nieuw contract)

• 3 januari 2019
  • 3 reacties
  • 187 Bekeken

Goedendag,
Vorige week heb ik Eneco telefonisch opgezegd, en heb ik de boete voor het opzeggen (100 euro voor stroom, 100 euro voor gas) geaccepteerd. Nu krijg ik bij deze nota ook 2x een nota van 50 euro voor 'Correctie korting nieuw contract'. Dit is niet gemeld tijdens het gesprek, ondanks dat ik expliciet gevraagd heb wat de exacte kosten zullen zijn. Dat ik geen recht meer heb op de korting van een nieuw contract snap ik, maar dat dit resulteert in een negatieve korting gaat me iets te ver. Graag ontvang ik opheldering hierover.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@jwjwjw bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat je bent overgestapt. Zonde! Uiteraard balen van de kosten die dit met zich meebrengt en de onduidelijkheid hierover. Ik kijk graag voor je na hoe het nu zit. Want veel kortingen keren we ook aan de start van een nieuwe overeenkomst uit. Wil je je klantnummer eens toevoegen aan je profiel? Dan kan ik met je meekijken.
Heb ik toegevoegd
Reputatie 5
Badge +3
Hi @jwjwjw,

Bedankt voor het toevoegen van jouw klantnummer, ik heb het voor je nagekeken.

De boete 'Correctie korting nieuw contract' á 100 euro in totaal brengen we in rekening vanwege Toon. Deze is in jouw aanbod cadeau ter waarde van 200 euro en daarnaast de installatie á 75 euro.

Dit is in jouw situatie onterecht. We kunnen voor dit cadeau bij een opzegging alleen kosten in rekening brengen wanneer je binnen een jaar na installatie van Toon het contract verbreekt.

Omdat Toon bij jouw opzegging echter iets langer dan een jaar geleden is geïnstalleerd, laat ik deze nota's graag voor je vervallen.

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.

Reageer