Nieuwe actie: Verhuiscadeau | Eneco Community

Nieuwe actie: Verhuiscadeau

Reputatie 5
Badge +3
Binnenkort starten we met een nieuwe actie en dit delen we graag als eerst met jullie. We zijn namelijk benieuwd wat jullie ervan vinden. Stel, je kent iemand die gaat verhuizen en nog geen klant is van Eneco. Dan bieden we je met deze actie de mogelijkheid om 3 maanden gratis stroom te cadeau te geven t.w.v. € 89,-.

Het is heel simpel: attendeer je vriend, familielid of collega op eneco.nl/stroomcadeau. Als hij/zij zich vervolgens aanmeldt bij Eneco en kiest voor de Garantieprijs Eneco Ecostroom en gas 3 jaar, geven wij 3 maanden gratis stroom t.w.v. € 89,- cadeau.

Hier vind je meer informatie over de actie en op deze pagina komt je vriend, familielid of collega terecht als hij/zij op de link klikt.

Wat vinden jullie van deze actie en wat zou voor jullie een argument zijn om Eneco aan te raden bij anderen?

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Mmmmm. Leuk bedacht, maar ik denk niet leuk genoeg!

Je krijgt wel gratis 3 maanden gratis stroom, maar het werpt bij mij een gevoel op dat dat is om uitteproberen, maar er zit wel weer een duidelijke tegenprestatie. En dat is de verbintenis van 3 jaar voor stroom en gas. Je krijgt dus als het ware gewoon 89 euro cadeau. 
Als je dit afzet tegen andere acties ( gratis toon, 200 euro overstapbonus, inwisselweken is 100 euro etc ) is dit een lichte kortingsactie te noemen.  Ik had, als ik Eneco was gekozen voor het produckt proefabonement met een soortgeljke licht korting aangeboden. Dan komt dat in mijn optiek beter tot zijn recht bij het statment verhuizen, nog geen klant, gratis en uitproberen. 
Vervolgens vanuit daar doorgeborduurd op een lopend contract voor 3 jaar gas en stroom, na afloop van de 3 maanden proef. En in deze constructie dan een lagere korting geven.

Ook denk ik dat het de verkeerde tijd is mbt verhuizen. De economie en de winter komt er aan ;)

Daarbij heb ik moeite om actief klanten te werven door klanten. Op zich niks mis mee, maar de huidige klanten doen het werk voor de ingehuurde wervers ( die wel betaald worden) en voor de huidige klant zit er niks extra's aan. Ik ben bang dat daardoor de bereidwilligheid minder is. Ik zou dan zeggen, zodra een nieuwe klant zich aanmeld dan krijgt de nieuwe klant 3 maanden gratis stroom en de aanbrenger bv 1 maand. Volgens mij is dit ook een beproefde marketingstrategie.
Reputatie 3
Badge
Het zou leuker zijn om beide partijen iets te bieden. 3 maanden gratis voor de nieuwe klant en 1 maand gratis (korting op jaarnota) voor de aangever.
Ik snap deze actie niet. 
Als je nu klant wordt krijg je 100 euro korting op de jaarnota.!
Reputatie 4
Badge
Jeroen wrote:

Het zou leuker zijn om beide partijen iets te bieden. 3 maanden gratis voor de nieuwe klant en 1 maand gratis (korting op jaarnota) voor de aangever.

Dat is toch hetzelfde als jvp aangaf?

jvp wrote:

Ik zou dan zeggen, zodra een nieuwe klant zich aanmeld dan krijgt de nieuwe klant 3 maanden gratis stroom en de aanbrenger bv 1 maand.

100 euro? , ik kom maar aan de 89 euro.
Hoe kom je daaraan?
Badge

jvp wrote:

Ik zou dan zeggen, zodra een nieuwe klant zich aanmeld dan krijgt de nieuwe klant 3 maanden gratis stroom en de aanbrenger bv 1 maand.

100 euro? , ik kom maar aan de 89 euro.
Hoe kom je daaraan?

Op de homepage, klik op tabblad produkten en daar vind je de € 100 cadeau als je nu kiest voor 3 jaar ecostroom en gas.
Badge
Ik heb een ontzettende hekel aan al die reclame die sluipender wijze via "vrienden" op mijn facebookpagina verschijnen, ik ga dat dus anderen ook niet aandoen. Verder vind ik dat als je drie maanden gratis stroom aanbiedt, je hier geen bedrag bij moet noemen! Ik heb even op mijn jaarnota gekeken naar de opbouw van mijn maandelijkse bedrag en dat is hoger dan het bedrag dat hier geboden wordt.
Als iemand nu een driejaren contract afsluit krijgen ze € 100,00 korting op de jaarrekening!
Ik neem dan maar aan dat deze driemaanden gratis stroom voor het goedkopere driejaren contract is.

Ik vraag me oprecht af waarom Eneco denkt dat wij, Enecoklanten, andere mensen zomaar zouden willen werven.
Reputatie 7
Badge +7
Zo de reactie,s te lezen geen goed idee.

zo wie zo de aanbrenger van de nieuwe klant ook belonen.
kaat wrote:

Als iemand nu een driejaren contract afsluit krijgen ze € 100,00 korting op de jaarrekening!
Ik neem dan maar aan dat deze driemaanden gratis stroom voor het goedkopere driejaren contract is.

Ik vraag me oprecht af waarom Eneco denkt dat wij, Enecoklanten, andere mensen zomaar zouden willen werven.

Precies Kaat, dat schreef ik ook!
Hoe verzinnen ze het dan om nu 89,00 euries te bieden.......................................
Badge
Wat misschien leuker is om er een bonus systeem van te maken. Jij krijgt 1 maand stroom gratis en je aanmeldt vriend/vriendin krijgt er dan 2 maanden gratis.
Je kan op deze manier ontzettend leuk gratis stroom sparen voor eigen gebruik zo heb jij en ik daar voordeel van en je vrienden die je aanmeldt natuurlijk.

Als je het dan goed doet kan je misschien wel een jaar lang van gratis stroom profiteren.
Reputatie 4
Badge
Volgens mij moet Eneco er ook nog wat op verdienen. Stel je heb een enorme grote vrienden groep.
Reputatie 5
Badge +3
@Allen,

Bedankt voor alle reacties!

Wij zien vaak dat familieleden hun kinderen die uit huis gaan Eneco aanraden. Daarbij vindt men het leuk om verhuizende bekenden iets cadeau te geven voor de nieuwe woning. Wij willen met deze actie juist iets sympathieks doen door ze een origineel cadeau te laten geven, waar ze wat aan hebben in deze dure tijd. En wat de gever in dit geval, niets kost.

Nogmaals bedankt voor al jullie input, wij nemen dit waar mogelijk mee in de uitrol van deze verhuiscampagne.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen