Nieuw Energiecontract koppelen aan bestaand Eneco account | Eneco Community
vraag

Nieuw Energiecontract koppelen aan bestaand Eneco account

Reputatie 3
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 126 reacties
Sinds gisteren heb ik me bij Eneco gemeld voor een energiecontract. Ik heb echter al een account vanwege het feit dat ik (a) al eerder klant van Eneco geweest ben, (b) nog altijd een Toon (met zon) aan de muur heb hangen. Graag zou ik willen weten wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat de accounts gekoppeld worden (en of blijven). Uiteraard is het de bedoeling dat ik de energieprijzen direct op Toon krijg.

11 Reacties

Hoi Menno,

Zodra je energiecontract administratief is verwerkt en het systeem een Toon®️ vindt, dan wordt automatisch de prijzen en ingeschatte jaarverbruik weer naar je Toon®️ gepusht.
Zowas het altijd, en dat is voor zo ver ik weet, nog steeds zo!

Welkom terug Menno overigens!!😉
Reputatie 3
Badge +1
Hi @Brandje, dat voelt weer eens ouderwets welkom. Ik had natuurlijk nooit moeten weg gaan.
Hoi Vincent!
Nou ik mag voor Menno vast😉 wel even antwoord geven: “hij is van het gas los!”
Reputatie 5
Badge +2

Reputatie 3
Badge +1

@VincentN , dat klopt als een bus. Als het goed is zal je ook geen EAN code vinden voor de gasmeter, die is geruimd.
Reputatie 7
Badge +6
@mvaneck

Ik heb de data naar je Toon verstuurd.
Reputatie 3
Badge +1
@Folkert, bedankt, de info is binnen! Nu kan ik beter inschatten wat jaarverbruik wordt en mijn termijnbedrag bijstellen.
Reputatie 5
Badge +2
Welkom terug, Menno!

Brandje, je hebt helemaal gelijk hoor. Zodra ons systeem een aantal kenmerken herkent zal de aanvraag plaatsvinden op een reeds bekend klantnummer.
Maar het is ook zo dat als er iets van die kenmerken afwijkt dat er ook een nieuw klantnummer aangemaakt gaat worden.

Dat heb ik bekeken en je aanvraag loopt netjes door op je oude klantnummer, waar je Toon abonnement op bekend is.

Toch even de controle over de aanvraag; ik zie alleen een aanvraag voor elektra, niet voor gas. Dat klopt?

Groet, Vincent
Goed om te horen Menno!👍👌
Reputatie 3
Badge +1
Hi @VincentN, de overgang is heel soepel gelopen, heb tevens toegang tot "mijn Eneco" omgeving. Helaas zijn de prijzen nog niet gepushed naar Toon (dat zou ik wel graag zien gebeuren).
Reputatie 3
Badge +1
@Folkert, na 13 dagen nog geen reactie op mijn vraag de energietarieven te pushen naar mijn Toon. Mischien is dit toch op korte termijn te regelen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen