Nieuw contract klopt niet met afgesproken gas bedrag !! | Eneco Community
beantwoord

Nieuw contract klopt niet met afgesproken gas bedrag !!

• 7 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 206 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hallo,

Wij hebben sinds 2 oktober een nieuw jaarcontract bij Eneco.
In de mail die wij hebben gekregen staat:
- Eneco EcoStroom Voordeel Vast 1 jaar voor enkeltarief 0,2102 euro.
- Eneco AardGas Voordeel Vast: Totaal per m3 0,61569 euro

Als ik nu naar onderdeel UW producten kijk, online in MIJN Eneco, dan valt mij het volgende op:
- EcoStroom Voordeel Vast Q3 (weet niet waar Q3 voor staat) 0,2102 euro (deze klopt!!) :)
- Aardgas Voordeel Vast Q3 0,62289 euro (deze klopt NIET!!)

Er zit een verschil tussen ons contract bespreking en het daadwerkelijke melding op MIJN Eneco.
Het is niet veel, maar toch een Aardgas Voordeel Vast verschil van 0,0072 (zeg al, niet veel maar wel een verschil) Iemand die ons kan helpen om de juiste contract informatie te veranderen in jullie systeem en dat we gewoon het contract bedrag moeten betalen?!?

En nog een andere vraag, ik moet hem toch weer stellen omdat het bij het contract weer niet goed ging. Hebben we nu nog steeds Enkeltarief? Want in het contract stond dubbel en wij hebben natuurlijk al jaren ENKELTARIEF 🙂 Dus staat Enkeltarief nog gewoon actief bij jullie?

Als jullie ons willen helpen met deze twee vragen zijn we heel erg blij!
Overigens zijn we verder heel erg tevreden bij Eneco hoor :$:8
icon

Beste antwoord door Kelly 10 oktober 2014, 11:24

Beste EnergieBoy,

Ik heb het laten onderzoeken. Het is zo dat Mijn Eneco momenteel standaard het gastarief toont voor klanten in gasregio 3. Jij woont in regio 4 en dat verklaart het verschil. Het is natuurlijk wel jammer dat de informatie op Mijn Eneco nu niet voor iedereen klopt. We hebben dit dan ook onder de aandacht en het wordt aangepast, echter niet eerder dan begin 2015.

Belangrijk te weten is natuurlijk dat wij voor de jaarnota uitgaan van de afgesproken tarieven en niet van de informatie op Mijn Eneco. Op de jaarnota vind je het juiste tarief terug en geen zorgen over het enkeltarief. Ook dat komt inderdaad goed! :)

Weet je voor nu voldoende?

Groet en alvast een fijn weekend!

Kelly
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo EnergieBoy,

Bedankt voor je bericht. Ik laat het verschil tussen het afgesproken tarief voor gas op Mijn Eneco en het contract nakijken. Dat klopt inderdaad niet. Ter geruststelling, voor de afrekening gaan we uit van de besproken tarieven en niet van de informatie op Mijn Eneco, maar het moet natuurlijk wel kloppend zijn. Zodra ik terugkoppeling heb, informeer ik je.

Wanneer er op de aansluiting een meter met een dubbel telwerk aanwezig is, wordt er altijd automatisch een dubbeltarief getoond. Het is bij ons echter bekend dat je berekend wilt worden op basis van enkeltarief, dus dat zul je ook terug zien op de jaarnota, die we omstreeks 10 november maken.

Ik ga ervan uit dat je zo voldoende weet voor dit moment en ik kom dus nog bij je terug over het tarief op Mijn Eneco.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor dit bericht alvast.
We wachten met spanning af :)

Leuk om te weten dat we onze jaarnota rond 10 november kunnen verwachten. Kijken er nu al een beetje naar uit, altijd weer spannend hoe we het hebben gedaan met energie verbruik. Het is afgelopen jaren wel eens mis gegaan met onze enkeltarief, daarom vroeg ik er ook nog meer een keertje naar. Maar ook dat gaat dit jaar gelukkig goed.

Bedankt voor je bericht alvast en hoor het nog wel als het goed staat 😉
Reputatie 5
Badge +3
Beste EnergieBoy,

Ik heb het laten onderzoeken. Het is zo dat Mijn Eneco momenteel standaard het gastarief toont voor klanten in gasregio 3. Jij woont in regio 4 en dat verklaart het verschil. Het is natuurlijk wel jammer dat de informatie op Mijn Eneco nu niet voor iedereen klopt. We hebben dit dan ook onder de aandacht en het wordt aangepast, echter niet eerder dan begin 2015.

Belangrijk te weten is natuurlijk dat wij voor de jaarnota uitgaan van de afgesproken tarieven en niet van de informatie op Mijn Eneco. Op de jaarnota vind je het juiste tarief terug en geen zorgen over het enkeltarief. Ook dat komt inderdaad goed! :)

Weet je voor nu voldoende?

Groet en alvast een fijn weekend!

Kelly
Reputatie 3
Badge +1
Bedankt voor je informatie.. ik weet voorlopig voldoende 🙂

Reageer