Niet tevreden met contractverlenging | Eneco Community

Niet tevreden met contractverlenging

• 4 november 2019
  • 9 reacties
  • 225 Bekeken

Badge

Goedenavond

Zoals al 40 jaar lang krijg ik binnenkort mijn jaarafrekening van Eneco.

Ik heb de laatste jaren een 1 jarig contract bij Eneco dit omdat als het jaar weer om is ik op internet ga kijken naar de concurrenten van Eneco wat hun aanbiedingen zijn.

Sommige zijn best wel de moeite waard om daar misschien wel even contact mee op te nemen en in gesprek met hun klantenservice te gaan dit om zeker te wezen dat er geen addertje onder het gras zit.

Cashback´s,kado´s en powerdeals is het motto van hun om nieuwe klanten aan te trekken en ik moet zeggen soms klinken deze aanbiedingen niet verkeerd ,maar tot op heden zelf nog geen actie ondernomen.

Vanmiddag eerst contact opgenomen met een medewerker van de klantenservice  van mijn huidige energie leverancier Eneco

Na een leuk gesprek kwam hij mij tegemoet met een nieuw contract voor het jaar 2020 die bestaat uit een maandbedrag van €131,- op dit ogenblik is dit betaal ik € 139,- dus een voordeel van € 8,- per maand.En als extraatje kon hij mij een stukje zon aanbieden (zonne ennergie uit eigen tuin van Eneco) wat inhoud dat ik op mijn volgende jaarafrekening €25,- extra tegoed krijgt teruggestort op mijn rekening.

Die €8,- korting per mnd. goed, veel meer korting gaat een andere energieleverancier mij misschien ook niet bieden (nog niet echt in verdiept!!) maar een stukje zon als extraatje daar maak je mij echt niet blij mee (geef mij dan maar het mooie Philips lampen pakket bij Essent als welkom bij een nieuw jaarcontract) Goed ik dan dan daar wel €133,-per maand kwijt maar dat is dan nog steeds € 6,- goedkoper dan nu.

Als Eneco mij het aanbod had gedaan van bijv. per mnd.een bedrag van € 131,- voor een jaarcontract en 2 gratis rookmelders die gekopeld kunnen worden aan Toon dan was ik 100% zeker nog klant gebleven bij Eneco maar nu ga ik nog even verder shoppen in de energie visvijver.

Vr.Groet 

Carl van Toor

klantnummer :*verwijderd door moderator*

9 Reacties

Een uiteindelijk te betalen maandbedrag zegt niet zo veel. Een verlaging wordt vermoedelijk berekend, omdat volgend jaar de Vermindering Energie Belasting van €311 naar €520 gaat. 
Bij vergelijkingen kan je beter uitgaan van de kale energieprijzen, want alle bijkomende (netwerk)kosten zijn bij iedere leverancier gelijk. 
Heb je ook een vergelijking bij Gaslicht.com gedaan?

Reputatie 7
Badge +5

Dag @C.T. van Toor,

Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met onze contractverlening. Wij geven op het moment inderdaad geen producten cadeau bij onze contracten, zoals een lampenset of rookmelder. In plaats daarvan bieden we StukjeZon aan waarmee je profiteert vanuit een Hollands zonnepark.

Kan je toelichten wat je momenteel van ons verwacht?

Groet, Denise

Badge

Vindt dat mijn boven beschreven tekst best wel duidelijk is .Maar ik zit bij een verlenging niet te wachten om een stukje zon met een kado van €15 retour bij je volgende eindafrekening als kado te krijgen van mijn energieleverancier.

Lees vandaag op Teletekst pagina 105 van de NOS dat dit gebeuren ook niet zo goed verloopt als Eneco doet voorkomen.

Maar buiten dat geef ik een voorbeeld aan jullie hoe bedrijven met hun jarenlang vaste klanten wel goed omgaan bijv.Ziggo.

Laatst slechte wifi ontvangst in mijn huis na reactie van mij over dit naar Ziggo toe werft gelijk actie door hun ondernomen door de volgende dag een monteur te sturen die gratis een versterker bij mij heeft aangesloten normaal kost deze versterkers €2,- per mnd. Later werd ik teruggebeld door hun klantenservice of alles goed was verlopen en het probleem was verholpen.Als extra kreeg ik als al vaste klant een half jaar €20,- korting op mijn abonnement als tegemoetkoming voor het ongemak.Kijk dit is een nobele actie van Ziggo naar een trouwe abonnee toe

Nogmaals ik ben geen hopper die jaarlijks van leverancier naar leverancier hobt,ik ben meer dan 45 jaar lang klant van Eneco die nog nooit voor problemen heb gezorgd wat betalingen of wat dan ook betreft.Maar ik kijk net als een ieder ook op internet en zie daar dat er best wel veel verschil is kwa kosten en leuke acties en omdat ik als klant van Eneco kan en mag onderhandelen over een nieuw jaar contract maar niet zit te wachten op de aanbieding van een stukje zon door jullie ben ik op dit moment aan het kijken wat andere Energie leveranciers hebben te bieden voor mij.

Als je het maximale wil bereiken dan is het in de energiewereld nu eenmaal een bekend gegeven: ga dan hoppen. Het grote voordeel zit ‘m altijd in de nieuwe klant bonussen. 

Suc6 met je keuze nieuwe leverancier. 
En heb je een Toon® misschien; geen enkel probleem blijft gewoon werken. 

Reputatie 1
Badge

@C.T. van Toor , dat is natuurlijk helemaal jouw keuze!

Ik kan niet beloven dat wij de goedkoopste zijn. Dit komt omdat we naar prijs ook onderwerpen als duurzaamheid en klanttevredenheid (mede dit forum) erg belangrijk vinden. Een StukjeZon is de perfecte middenweg in korting en duurzaam bezig zijn. Je bent al een lange tijd klant en dat is waarschijnlijk niet voor niets. ;) En wij zijn net zo blij met jou!

Groet, Bianca

Badge

Waar blijjft de beloofde eindafrekening door Eneco die op mijn Eneco op 27-11-2019 aaangegeven staat

Dit omdat ik mij via deze gegevens kan inleven bij andere aanbieders

Reputatie 6
Badge +2

Bedoel je de jaarnota, @C.T. van Toor?

Dat ga ik graag voor je na. Wil je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Zo kan ik je gegevens opzoeken.

Groet, Vincent

Reputatie 2
Badge +1

Sorry dat ik inbreek, jij hebt teminste nog een aanbieding gehad lol. Bij mij liep mijn contract 25-11 af ,het is gewoon omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Dat  word dus op zoek naar een nieuwe leverancier, of eneco moet nog een voorstel willen doen.

Reputatie 6
Badge +2

Sorry dat ik inbreek, jij hebt teminste nog een aanbieding gehad lol. Bij mij liep mijn contract 25-11 af ,het is gewoon omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Dat  word dus op zoek naar een nieuwe leverancier, of eneco moet nog een voorstel willen doen.

Het is een open forum, @Niel. Je mag overal meepraten hoor!

We doen ons best voor een passend aanbod te zorgen vooraf. Er zijn situaties te bedenken waar dit niet lukt helaas.

Een aanbod doen we al te graag, we zien je liever niet gaan.

Via de site kan je terecht en ik raad je aan te bellen met onze verkoop experts.
Mijn collega’s nemen je voorkeuren door en komen met een persoonlijk aanbod. Bellen kan dan via: 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Reageer