Na 5 weken continu bellen is het contract nog niet in orde!! | Eneco Community

Na 5 weken continu bellen is het contract nog niet in orde!!

Reputatie 5
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 388 reacties
Sinds Oktober 2015 hebben wij de Toon aan de muur hangen wat prima bevalt. Echter, wij zaten nog bij een andere energieleverancier en wilde netjes dit contract uitdienen.
Medio april heb ik via gas-licht.com mij aangemeld bij Eneco, hiervan netjes een contract ontvangen. Dit contract zou ingaan op 1 juli 2016.

Half Juni wordt ik gebeld door een medewerker dat mijn contract nog niet in behandeling is genomen en hebben wij telefonisch alle gegevens doorgenomen. Daar ik al een Toon aan de muur heb hangen had ik al een klantnummer bij Eneco. De medewerker heeft het gas/licht contract dan ook gekoppeld aan het klantnummer van de Toon. Tot zover alles prima. Hiervan ook een bevestiging van ontvangen. En toen begint de ellende die na 5 weken en urenlang bellen met wel 12-15 medewerkers tot de dag vandaag nog steeds niet is opgelost!!

Na de ontvangst van de mail zag ik dat de tarieven niet correspondeerde met de tarieven van het contract in April. Hiervoor een mailtje gestuurd met het verzoek dit te corrigeren. Hierop is door Eneco niet op gereageerd. Na een herinneringsmail hierover ontvang ik een contract met een ander klantnummer??

Iemand heeft dus het correcte gas/licht contractnummer dat al aan de Toon is gekoppeld uit het systeem gehaald?, en zonder verder te kijken dan zijn neus lang is stomweg een ander klantnummer aangemaakt. Hierdoor zijn je contractgegevens niet zichtbaar op de Toon.

Ben dus al diverse weken bezig om deze fout te laten herstellen, immers het klantnummer voor de Toon en het gas/licht contract dienen hetzelfde te zijn. Op geen enkele manier wordt dit opgepakt door Eneco!

Wat ze wel prima lukt is incasso's aanmaken voor het nieuwe termijnbedrag van Juli voor het verkeerde gas-licht contract en voor de Toon een bedrag van € 4,95 i.p.v. € 3,50. Deze incasso's heb ik dan ook laten blokkeren. Betaal niet eerder dan alles op een normale wijze geregeld is.

Het is toch te belachelijk voor woorden dat je ruim 5 weken bijna dagelijks aan de telefoon moet zitten en ondertussen 12-15 medewerkers heb gesproken die het allemaal erg vervelend vinden. Wat mij betreft ben ik er helemaal klaar mee. Geef Eneco dan ook nog tot uiterlijk vrijdag de tijd om dit op te lossen. Wanneer dit niet het geval is zal ik het contract per direct ontbinden en teruggaan naar de NUON.

Op mijn verzoek om een leidinggevende te spreken wordt niet op ingegaan, waarom niet?

Hoe moeilijk kan het zijn om een verkeerd contractnummer te corrigeren naar het bestaande klantnummer en de tarieven correct toe te passen??
Heb zeer veel spijt dat ik een contract voor gas/licht wilde afsluiten bij Eneco, als ik dit had geweten had ik hier zeker niet aan begonnen. Niets ten nadele van de Toon, hier heb ik geen klachten over.

27 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
Beste Brandje,

Bedankt voor uw reactie.
Het probleem is wanneer je enkel een contract hebt voor de Toon je niet kunt aanmelden voor dit forum.
Heb me nu maar met het onjuiste klantnummer aangemeld om mijn ongenoegen en begrijpelijke frustratie te kunnen uiten. Je loopt tegen een muur van niet samenwerkende afdelingen op en medewerkers.
Reputatie 5
Badge +4
@Ton63

Wat een verhaal zeg! Eeuwig zonde dat er zoveel langs elkaar heen wordt gewerkt bij ons. Mijn verontschuldiging voor de late reactie op je bericht. Dit door omstandigheden.

Ik help je uiteraard verder, zo goed als ik kan. Wil je mij een privebericht sturen met daarin in de klantnummers waar het allemaal om draait.
Of je NAW gegevens dan kan ik zoeken waar de fout zit en een correctie daarvoor indienen. Ben heel benieuwd hoe dit alles er aan deze kant uitziet.

Groet,

Erica
Reputatie 5
Badge +1
@ Brandje,

Bedankt voor alle moeite.
Gisteravond heeft Eneco gebeld dat ze bezig waren alles te corrigeren, het contract zou met ingang van vandaag ingaan met het correcte klantnummer.

Echter,
- kan nog steeds niet inloggen met het klantnummer van de Toon op Mijn Eneco,
- op de Toon is er nog steeds geen ingeschat verbruik zichtbaar.

Heb thans Erica een pb gestuurd dat ik Eneco nog tot 00:00 uur de tijd geef om dit voor eens en altijd op te lossen, hierna zal ik het contract ontbinden vanwege de voortdurende wanprestatie.
Jammer dat zelf een moderator, door de week, 48 uur nodig heeft om eens te reageren!

Heb er eerlijk gezegd geen tot weinig vertrouwen in.
Jammer dat je niet eerder via het forum dit hebt aangekaart.
De case ligt hier dan digitaal vast en moderators zorgen voor een oplossing.
En nog belangrijker het vervolgtraject lopende de oplossing van je case, is veel inzichtelijker.

Nu heb je met de duidelijke omschrijving van de zaak een goede start gemaakt.
Straks zal een moderator dit oppakken en ongetwijfeld (laten) oplossen, let maar op!!

Bij Eneco is er altijd veel aangelegen om tevreden klanten te hebben.

Overigens fijn dat je Toon®️ goed functioneert; dat is in ieder geval dus goed.
Nu je contract nog!!
Oké duidelijk, daar had ik inderdaad even geen rekening mee gehouden.

Dat is iets wat we hier op het forum al eerder aangekaart hebben en wat Eneco moet regelen.
Als je geen klant van Eneco bent, maar wel een Toon hebt, dan moet je je ook hier kunnen aanmelden.

In ieder geval heb je nu hier een start gemaakt en let op mijn woorden; dit komt echt goed!
Reputatie 5
Badge +1
Beste Brandje,

Ik hoop het, zoals aangegeven stop ik met dit circus van continu bellen als dit uiterlijk a.s. vrijdag niet is opgelost. Dan maar geen energie contract met een bedrijf dat na 5 weken zijn administratie nog steeds niet op orde heeft. Wat mij betreft ben ik coulant genoeg geweest.
Bellen is nu ook nergens meer voor nodig, alles kan je simpelweg op het forum regelen op een tijd, die jou uitkomt.
Reputatie 5
Badge +1
Nee, heb ondertussen wel genoeg gebeld, wacht zoals u ook al heeft vermeld een reactie van een moderator/Eneco met verdere belangstelling af. Volg dit forum al sinds ik mijn Toon heb, maar had helaas niet eerder de gelegenheid om in te loggen. Vindt het gewoon jammer dat het zo moet lopen en komt niet erg klantvriendelijk over.
Reputatie 5
Badge +1
Vandaag een rekening ontvangen voor Ton Zon.
Ook hier weer een ander klantnummer dan het klantnummer voor Toon??
Er zijn dus nu 3 verschillende klantnummers in omloop op mijn adres.
Het probleem woekert steeds maar verder!
Gaarne een nieuwe rekening met het CORRECTE klantnummer a.u.b.
Hoi moderators,

Dit topic even naar voren gebracht.

Wordt dit treurige issue niet vergeten door jullie??
Gistermiddag was wel een moderator online, maar het werd niet opgepakt.......
Hoi Ton63,

Ik denk dat het dan nu tijd is om je contract te laten ontbinden.

Twee dagen heeft men bij Eneco het hier behoorlijk laten versloffen.
In ieder geval is er geen enkele reactie van een moderator geweest.

Eneco wat maak je hier een ontzettend slechte beurt; de klant-service is ver te zoeken!!
Ton63 wrote:

@ Brandje,

Bedankt voor alle moeite.
Gisteravond heeft Eneco gebeld dat ze bezig waren alles te corrigeren, het contract zou met ingang van vandaag ingaan met het correcte klantnummer.

Echter,
- kan nog steeds niet inloggen met het klantnummer van de Toon op Mijn Eneco,
- op de Toon is er nog steeds geen ingeschat verbruik zichtbaar.

Graag gedaan. Fijn dat ze in ieder geval telefonisch het eea hebben opgepikt.

Dat je nog niet kan inloggen, is vervelend, maar begrijpelijk.
Ze zijn immers bezig je account's samen te voegen en hoe dan ook 1 account actief te maken.
Als dat rond is zal je kunnen inloggen en zal de koppeling met Toon®️ gemaakt kunnen worden.

Overigens heb ik er wel alle vertrouwen nu in!
Ik volg je draadje op de voet en ben dan ook nieuwsgierig of het eea tot jouw tevredenheid wordt opgelost.

Ps:

Zie je nu dat via het forum, zij het schoorvoetend, nu op gang gekomen is en een prima methode is??
Reputatie 5
Badge +1
Ja, een forum is een prima methode om zaken bespreekbaar te maken.
Ik verwacht in ieder geval wel een telefonische terugkoppeling van een moderator/medewerker met een bevestiging dat het issue opgelost is. Dat is wel het minste wat je mag verwachten.
Reputatie 5
Badge +1
Diverse pb berichtjes met Erica verder zou nu alles opgelost moeten zijn.
Ben benieuwd of dit zo is.
Neem aan dat in de loop van de nacht de gegevens naar de Toon worden verzonden en dus morgen zichtbaar zouden moeten zijn.
Ton63 wrote:

Diverse pb berichtjes met Erica verder zou nu alles opgelost moeten zijn.
Ben benieuwd of dit zo is.
Neem aan dat in de loop van de nacht de gegevens naar de Toon worden verzonden en dus morgen zichtbaar zouden moeten zijn.

Mooi zo!
Fijn dat je nog even een opsomming geeft.

Dus morgen afwachten of Toon®️ inderdaad z'n gegevens heeft gehad.
Reputatie 5
Badge +1
Helaas, tot op heden geen gegevens zichtbaar op de Toon van het gas-licht contract.
Ton63 wrote:

Helaas, tot op heden geen gegevens zichtbaar op de Toon van het gas-licht contract.

Als je de statusbalk bedoelt met de verbruiksfata in euro's dat duurt altijd tot de volgende hele maand.
Reputatie 5
Badge +1
Oké duidelijk, dat wordt dan pas per 1 augustus a.s.
Geldt dit dan ook voor stroom/gas vandaag.
Verbruik is nu 4,3 Kwh maar € 0,00
Zou hij toch uit zijn contractgegevens moeten halen die naar de Toon zouden worden verzonden.
Ton63 wrote:

Verbruik is nu 4,3 Kwh maar € 0,00
Zou hij toch uit zijn contractgegevens moeten halen die naar de Toon zouden worden verzonden.

Oke, die bedoel je eigenlijk. Die vertaling maakt Toon inderdaad nav de prijzen, die naar je Toon gepushed worden. Dus dat is vermoedelijk nog mislukt.
Als je kijkt bij de statuspagia bij de letter I zijn daar wel geschatte waardes ingevuld? Zijn die reëel?
Reputatie 5
Badge +1
Geschatte waardes zijn niet beschikbaar, er is dus niets naar de Toon verzonden.
Dat vermoedde ik al, vandaar mijn vraag.
Dan is het zeker, dat het Erica dus niet gelukt is dat te pushen.

Helaas dus afwachten tot maandag!
Reputatie 5
Badge +1
Dat vermoeden had ik al, bedankt en nog een fijn weekend.
Ton63 wrote:

Dat vermoeden had ik al, bedankt en nog een fijn weekend.

Dank je, jij ook!

Maar doe nog even een harde reset; dus je Toon module bij je CV 1 minuutje stroomloos maken.
Het kan zijn dat de data wel op de server aanwezig is e dan zou Toon®️ die kunnen instellen.

"Niet geschoten is altijd mis"
Reputatie 5
Badge +1
Nee, helaas heeft dit ook geen resultaat opgeleverd.
Zal maandag Erica wel hierover een pb sturen.
Ton63 wrote:

Nee, helaas heeft dit ook geen resultaat opgeleverd.
Zal maandag Erica wel hierover een pb sturen.

Jammer, maar dan heb je in ieder geval het maximale er zelf aan gedaan.

Ik hoor maandag graag weer van je!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen