Moet ik Toon inleveren bij einde contract? | Eneco Community
vraag

Moet ik Toon inleveren bij einde contract?

Einde van de maand ga ik verhuizen en eindigt dan ook mijn contract.
Ik heb de Toon hangen en de woningstichting wil deze verwijderd hebben.
Na telefonisch contact met Eneco is mij verteld dat de Toon van mij is en ik deze niet terug hoef te sturen.
Ik twijfel hier echter enigzins aan.

Wie weet raad of heeft hier ervaringen mee?

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Toon is eigendom, ik zou hem lekker mee verhuizen.
SBloemhoff wrote:

Einde van de maand ga ik verhuizen en eindigt dan ook mijn contract.
Ik heb de Toon hangen en de woningstichting wil deze verwijderd hebben.
Na telefonisch contact met Eneco is mij verteld dat de Toon van mij is en ik deze niet terug hoef te sturen.
Ik twijfel hier echter enigzins aan.

Wie weet raad of heeft hier ervaringen mee?

Uiteraard heeft de klantenservice je goed voorgelicht.
Ten alle tijden is Toon je eigendom en kan je er mee doen wat je wilt.
Je verhuurder kan hem (natuurlijk terecht) dan wel van de muur willen, maar ik zou proberen hem te verkopen aan de nieuwe huurder.
Lukt dat niet dan zet je hem op Marktplaats; er zijn gegadigden genoeg.

Normaliter wil Eneco het liefste dat je de Toon laat hangen; kan bij jou dus niet en op het nieuwe adres krijg je weer een nieuwe Toon.

Lukt dat allemaal niet dan is het toch gewoon van de muur halen en zelf verhuizen naar je nieuwe adres?
Ook daar heeft Eneco geen enkel probleem mee.
Reputatie 6
Badge +1
Toon is jou eigendom.......echt zit er mogelijk 1 addertje onder het gras. 😞 als Toon is verkregen bij een meerjarig abb. Dan kan het zijn, dat, zodra je het abb vroegtijdig beieindigd, je ook kosten voor Toon moet betalen, boven op de overstapboete. Heb je Toon zo aangeschaft, dan is dit natuurlijk niet van toepassing. Echter het een en anders is in je aanbiedings (aktie) voorwaarde te lezen, die zijn verschaft bij het aangaan van je meerjarig contract.

Maar uit jou reactie, gaat het bij jou om verhuizen. En dat is niet beeindigen. Dus ik ga er vanuit dat het voor je niet geld. Echter sla de actie voorwaarde er even op na, als je hem met een abb hebt gekregen.
jvp wrote:

Toon is jou eigendom.......echt zit er mogelijk 1 addertje onder het gras. 😞 als Toon is verkregen bij een meerjarig abb. Dan kan het zijn, dat, zodra je het abb vroegtijdig beieindigd, je ook kosten voor Toon moet betalen, boven op de overstapboete. Heb je Toon zo aangeschaft, dan is dit natuurlijk niet van toepassing. Echter het een en anders is in je aanbiedings (aktie) voorwaarde te lezen, die zijn verschaft bij het aangaan van je meerjarig contract.

Maar uit jou reactie, gaat het bij jou om verhuizen. En dat is niet beeindigen. Dus ik ga er vanuit dat het voor je niet geld. Echter sla de actie voorwaarde er even op na, als je hem met een abb hebt gekregen.

Hoi Jurgen,

Uiteraard zijn er meerjarige, vaak 3 en 4 jarig waar een Toon gratis werd vertrekt.
Een abo is uiteraard niet verplicht, dus als je eerder stopt met Toon en een eventueel abo, zie ik niet in waarom je niet met je Toon kynt gaan doen wat je zelf wilt.

Dus een soort boete omdat je met Toon eerder stopt en dus ook het abo, daar geloof ik totaal niet in!!
Reputatie 4
Badge +4
@SBloemhoff,

Als je verhuist en je energiecontract meeneemt naar de nieuwe woning, heb je recht op een gratis nieuwe Toon. Het liefst willen wij dat Toon dan in de oude woning blijft hangen. Je geeft aan dat jouw contract eindigt zodra je verhuist, heb je er bewust voor gekozen om het contract niet mee te nemen naar het nieuwe adres?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen