Mijn contract klopt niet met wat is afgesproken | Eneco Community
beantwoord

Mijn contract klopt niet met wat is afgesproken

• 10 mei 2019
  • 11 reacties
  • 484 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Na onze verhuizing ben ik klant geworden van Eneco, na een hoop gedoe en problemen was ik nergens bekend, byzonder want de monteur had al toon opgehangen, ik had een 3 jarig contract met vaste tarieven, Toon was gratis.
Uiteindelijk heb ik toch een contract gekregen, nu zie ik dat het een variabel contract is. Zelfs mijn klacht die ik post post heb verstuurd is nooit een reactie op gekomen.
Dit contract is dus heel wat anders dan de eerder afgesloten en verdwenen 3 jaar contract

Nu zijn er weer talloze aanbieders die flinke bonussen weggeven, dus is mijn vraag.
Kan ik dat bij Eneco ook krijgen?
En werkt toon ook bij een andere aanbieder?
icon

Beste antwoord door Erica 10 mei 2019, 10:38

@bas70 welkom op het Eneco Forum. Zo te lezen heb je geen vliegende start gemaakt als nieuwe klant! Dat spijt mij enorm. Ik zorg er graag voor dat je alsnog, met terugwerkende kracht, gebruik kunt maken van het contract wat met je is besproken in juni. Ik lees graag of je dit nog wil.

Wat betreft het gebruik van Toon wanneer je stroom en gas zou afnemen bij een andere partij; deze combinatie kan gemaakt worden. Voor Toon heb je namelijk een apart contract en je betaalt hiervoor maandelijks abonnementskosten. Zolang je dit aanhoudt kun je gebruik blijven maken van alle functionaliteiten op Toon. Enkel de koppeling met jouw tarief zal dan ontbreken omdat wij geen leverancier meer zijn.
Bekijk origineel

11 Reacties

Is je 3 jarig contract soms pas afgesloten?

Ja Toon®️ werkt ook bij een andere leverancier, behalve de status werking, want de prijzen van de andere leverancier kunnen NIET in Toon®️ opgenomen worden.
Reputatie 5
Badge +5
@bas70 welkom op het Eneco Forum. Zo te lezen heb je geen vliegende start gemaakt als nieuwe klant! Dat spijt mij enorm. Ik zorg er graag voor dat je alsnog, met terugwerkende kracht, gebruik kunt maken van het contract wat met je is besproken in juni. Ik lees graag of je dit nog wil.

Wat betreft het gebruik van Toon wanneer je stroom en gas zou afnemen bij een andere partij; deze combinatie kan gemaakt worden. Voor Toon heb je namelijk een apart contract en je betaalt hiervoor maandelijks abonnementskosten. Zolang je dit aanhoudt kun je gebruik blijven maken van alle functionaliteiten op Toon. Enkel de koppeling met jouw tarief zal dan ontbreken omdat wij geen leverancier meer zijn.
Hoi @Erica

Ik krijg om mij heen allemaal aanbiedingen, en idd gezien de start, geen reactie op een klacht etc toch een vervelend gevoel. Overstappen levert sowieso voordeel op.
Ik wil best klant blijven mits er nu daadwerkelijk duidelijke afspraken worden vastgelegd en natuurlijk een aantrekkelijk aanbod word gedaan.

Ik hoor graag
Is je 3 jarig contract soms pas afgesloten?

Ja Toon®️ werkt ook bij een andere leverancier, behalve de status werking, want de prijzen van de andere leverancier kunnen NIET in Toon®️ opgenomen worden.

Nee vorig jaar juni al 🙂
Zo zo, dat is een tijd geleden.
De moderator @Erica heeft al aangeboden het contract met terugwerkende kracht alsnog te activeren.
Is dat dan niet goed, omdat je om een aantrekkelijk aanbod vraagt. Je hebt toch immers al een contract?
Zo zo, dat is een tijd geleden.
De moderator @Erica heeft al aangeboden het contract met terugwerkende kracht alsnog te activeren.
Is dat dan niet goed, omdat je om een aantrekkelijk aanbod vraagt. Je hebt toch immers al een contract?

Ja zolang ben ik al bezig, 2 keer een schriftelijke klacht ingediend maar nooit een reactie, bellen etc het heeft geen zin. Toevallig kwam de concurrent aan de deur, hierbij een 150 cashback actie, en als ik op internet kijk is dat overal als je over stapt. Als ik nu de keuze krijg dan moeten eneco met een mooi aanbod moeten komen. Ja een contract heb ik maar die is nu variabel en dus bijna afgelopen.

Ik wacht het wel even af.
Maar met hier afwachten op het forum kom je niet verder. Een moderator kan geen contract-onderhandeling met je doen.
Dat kan alleen als je zelf met Eneco belt.
Wel kan een moderator intern vragen dat deze afdeling telefonisch contact met jou opneemt.
Maar met hier afwachten op het forum kom je niet verder. Een moderator kan geen contract-onderhandeling met je doen.
Dat kan alleen als je zelf met Eneco belt.
Wel kan een moderator intern vragen dat deze afdeling telefonisch contact met jou opneemt.

Ik kom al maanden geen stap verder, word niet terug gebeld, nergens een reactie op.
Hoe vervelend is dat. Ze wisten mij wel te vinden bij het afsluiten :-)

Ik heb echt mijn best gedaan denk ik zo.
Reputatie 5
Badge +5
@bas70 het spijt mij echt enorm dat je zo teleurgesteld bent over de huidige gang van zaken. Uit jouw laatste reacties begrijp ik dat je nu vooral opzoek bent naar een mooie aanbieding en niet perse interesse hebt om het oorspronkelijke contract nieuw leven in te blazen. Ik zorg graag voor een persoonlijke aanbieding maar dit kan ik je niet bieden in combinatie met een eenmalige korting. Je hebt namelijk Toon kosteloos ontvangen van ons ter waarde van €275,00. Wel kan ik voor je informeren wat de mogelijkheden zijn qua tarief. Ik lees het graag of je hier nog voor openstaat.
@bas70 het spijt mij echt enorm dat je zo teleurgesteld bent over de huidige gang van zaken. Uit jouw laatste reacties begrijp ik dat je nu vooral opzoek bent naar een mooie aanbieding en niet perse interesse hebt om het oorspronkelijke contract nieuw leven in te blazen. Ik zorg graag voor een persoonlijke aanbieding maar dit kan ik je niet bieden in combinatie met een eenmalige korting. Je hebt namelijk Toon kosteloos ontvangen van ons ter waarde van €275,00. Wel kan ik voor je informeren wat de mogelijkheden zijn qua tarief. Ik lees het graag of je hier nog voor openstaat.

@Erica Toon kreeg ik omdat ik een 3 jarig contract zou krijgen met daarin vaste gunstige tarieven, dat is later helemaal fout gegaan en is het een variabel jaarcontract geworden. Ik kan dus er niets aan doen dat ik dan de toon kosteloos heb gekregen, m.i was dat voor het 3 jarig contract, maar door het gepruts is het fout gegaan, en dan moet ik alles op alles zetten om het te herstellen.
Maar je mag me een aanbieding doen hoor, wil best het contract aangaan, maar dan moet deze wel gunstig zijn, dus ja ik sta er wel voor open.
Reputatie 5
Badge +2
Hi @bas70!

Erica is er vandaag niet daarom kom ik er bij je op terug.
Ik zorg er voor dat je gebeld wordt zodat we alsnog een aanbod kunnen doen.

Groet, Vincent

Reageer