Leegstandstarief | Eneco Community
beantwoord

Leegstandstarief

• 15 december 2018
  • 2 reacties
  • 495 Bekeken

Beste moderator,

Onze huurder heeft per 23/1/2018 ons huis verlaten en dit aan jullie doorgegeven. Als eigenaar van het huis wil ik graag per die datum een leegstandstarief aanvragen omdat het huis te koop staat en er gedurende die tijd niemand in het huis zal zijn.

Ik heb op uw site gekeken hoe dit te doen, maar aangezien ik geen klantnummer heb, kan ik niet inloggen op mijnEneco en kom ik erop uit dat ik een nieuw abonnement bij jullie moet afsluiten. Tussen die aanbiedingen zie ik geen leegstandtarief.

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.

Hartelijk dank en vriendelijke groet, Maartje van der Maas
icon

Beste antwoord door Rodney 17 december 2018, 16:21

@maartjevdmaas,

Bedankt voor het stellen van jouw vraag, graag adviseer ik je hierbij.

Allereerst goed om de mythe 'leegstandstarief' uit de wereld te helpen. Er zijn geen dergelijke contracten (of maandbedragen) beschikbaar, vandaar de tevergeefse zoektocht op onze website. :-)

Wel spreken we vaak van deze term in een situatie als die van jou. Het advies hierbij is om een variabel energiecontract te kiezen. Je hebt daarmee de vrijheid op ieder moment boetevrij op te zeggen en kunt daardoor dus snel en gemakkelijk schakelen zodra er weer sprake is van een nieuwe huurder.

Binnen Eneco spreken we van een leegstandstarief doelend op het maandelijkse voorschotbedrag. Concreet adviseren we dan een termijnbedrag van 50 euro per maand. Dit is in de regel voldoende om de kosten buiten je energieverbruik om - waar met leegstand vrijwel geen sprake is van natuurlijk - te dekken. Het gaat hier dan om kosten voor overheidsheffingen en netbeheerkosten.

Kortgezegd, het advies te kiezen voor een variabele overeenkomst voor gas en stroom. Het termijnbedrag wordt pas ná de start van levering voorgesteld (op basis van historisch verbruik op het adres) en zodra je daar bericht over ontvangt kun je dit verlagen (omdat het in de regel hoger geschat wordt dan 50 euro per maand) naar dus het zogenaamde 'leegstandstarief' á 50 euro.

Vragen? Stel ze gerust!
Bekijk origineel

2 Reacties

Klopt dit is een tussen oplossing als je al een energiecontract hebt.
Mijn tip zou zijn sluit eerst een variabel contract af en zet daarna het energiecontract om in een leegstandstarief.
Reputatie 5
Badge +3
@maartjevdmaas,

Bedankt voor het stellen van jouw vraag, graag adviseer ik je hierbij.

Allereerst goed om de mythe 'leegstandstarief' uit de wereld te helpen. Er zijn geen dergelijke contracten (of maandbedragen) beschikbaar, vandaar de tevergeefse zoektocht op onze website. :-)

Wel spreken we vaak van deze term in een situatie als die van jou. Het advies hierbij is om een variabel energiecontract te kiezen. Je hebt daarmee de vrijheid op ieder moment boetevrij op te zeggen en kunt daardoor dus snel en gemakkelijk schakelen zodra er weer sprake is van een nieuwe huurder.

Binnen Eneco spreken we van een leegstandstarief doelend op het maandelijkse voorschotbedrag. Concreet adviseren we dan een termijnbedrag van 50 euro per maand. Dit is in de regel voldoende om de kosten buiten je energieverbruik om - waar met leegstand vrijwel geen sprake is van natuurlijk - te dekken. Het gaat hier dan om kosten voor overheidsheffingen en netbeheerkosten.

Kortgezegd, het advies te kiezen voor een variabele overeenkomst voor gas en stroom. Het termijnbedrag wordt pas ná de start van levering voorgesteld (op basis van historisch verbruik op het adres) en zodra je daar bericht over ontvangt kun je dit verlagen (omdat het in de regel hoger geschat wordt dan 50 euro per maand) naar dus het zogenaamde 'leegstandstarief' á 50 euro.

Vragen? Stel ze gerust!

Reageer