Korting bij contract voor 1 of 3 jaar. Hoe zit de berekening in elkaar? | Eneco Community
beantwoord

Korting bij contract voor 1 of 3 jaar. Hoe zit de berekening in elkaar?

• 27 maart 2019
  • 5 reacties
  • 288 Bekeken

Ik snap de korting niet voor 1 of 3 jaar contracten. Voor 1 jaar staat er tot €75 korting. En daarna staat er nadat alles is ingevuld: Elk jaar €15 verlaging van je energierekening tot €75. Dus dat is lijkt mij voor een 1 jaar contract €15 en geen €75 vermindering. Voor een 3 jaar contract is dit: Elk jaar €30 verlaging van je energierekening tot €150. Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Biancaa 29 maart 2019, 14:54

@PedroZ , ik heb het even nagekeken.

Je kan inderdaad bij het 1-jarige contract tot €75 korting en bij het 3-jarige contract €150 krijgen. Dit is wel verspreid over 5 jaar. Dat komt omdat je van ons een StukjeZon cadeau krijgt.

Een StukjeZon is een aandeel in een zonnepark, je bent eigenlijk een eigenaar van een stukje zonnepaneel voor 5 jaar lang. Een zonnepaneel wekt stroom op, en dat is geld waard, €15 per jaar om precies te zijn. Bij het 1-jarige contract krijg je 1 StukjeZon cadeau, bij een 3-jarig contract krijg je 2 keer een StukjeZon cadeau.

1 x StukjeZon van €15 euro korting per jaar x 5 jaar = €75
2 x StukjeZon van €15 euro korting = €30 per jaar - x 5 jaar = €75

Is dit zo duidelijk voor je?
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@PedroZ ik help je graag verder door uitleg hierbij te geven maar moet ik eerst weten om welk aanbod dit gaat en waar jij dit aanbod hebt gevonden. Stuur je mij even een link door?
Erica, Dit staat vermeld als je wilt uitrekenen hoeveel een contract bij Eneco zou kosten. Dus beginnend op de hoofd site www.Eneco.nl en daarna "Stroom & Gas". Daar staat de aankondiging al voor de €150. Als de gegevens verder ingevuld worden dan kan er een keuze gemaakt worden voor een contract.
https://www.eneco.nl/duurzame-energie/.
@PedroZ , ik heb het even nagekeken.

Je kan inderdaad bij het 1-jarige contract tot €75 korting en bij het 3-jarige contract €150 krijgen. Dit is wel verspreid over 5 jaar. Dat komt omdat je van ons een StukjeZon cadeau krijgt.

Een StukjeZon is een aandeel in een zonnepark, je bent eigenlijk een eigenaar van een stukje zonnepaneel voor 5 jaar lang. Een zonnepaneel wekt stroom op, en dat is geld waard, €15 per jaar om precies te zijn. Bij het 1-jarige contract krijg je 1 StukjeZon cadeau, bij een 3-jarig contract krijg je 2 keer een StukjeZon cadeau.

1 x StukjeZon van €15 euro korting per jaar x 5 jaar = €75
2 x StukjeZon van €15 euro korting = €30 per jaar - x 5 jaar = €75

Is dit zo duidelijk voor je?
Biancaa,

Dank voor dit heel duidelijke antwoord. Alleen niet wat er gebeurd na het einde van een 1- of 3-jaar contract als er eventueel overgestapt wordt naar een andere energie-leverancier. Wat gebeurd er dan? Want er staat dat deze korting verrekend wordt met de jaarnota. Maar dan moet er wel een jaarnota zijn.
Uiteraard is er ieder jaar een jaarnota en zolang je klant bent, kan er dus steeds een korting op de jaarlijkse nota worden verrekend.

Als je geen klant meer bent, dan kan je het antwoord natuurlijk wel raden. 👀👀

Ik heb het even voor je opgezocht:

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen