kontrakt loopt af per 1 oktober. | Eneco Community

kontrakt loopt af per 1 oktober.

• 8 september 2015
  • 12 reacties
  • 377 Bekeken

Badge
'1 oktober loopt mijn contract af voor gas en stroom. Ik wil met een aantrekkelijk bod van u kant best blijven. Hoe doen we dat en moet ik nog meterstanden doorgeven ofzo.

12 Reacties

Beste Appie54 en WvdM, jullie contracten lopen inderdaad per 01-10-2015 af. Zoals jullie al terecht schrijven gaat dit over op een variabele overeenkomst als jullie niets doen (meterstanden doorgeven hoeft niet, maar valt wel aan te raden i.v.m. verdeling verbruik/tarieven). Het variabele tarief is momenteel gunstig, maar dat geeft geen zekerheid voor de toekomst. Uiteraard zijn er ook aantrekkelijke contracten met een vaste looptijd. Als jullie hier interesse in hebben, geef dan even een seintje, dan zorg ik ervoor dat we contact met jullie opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Groet Martijn

Bedankt Martijn voor de toelichting. Ga voorlopig voor variabel. Zal de meterstanden doorgeven (ik neem aan per 1 oktober?) en zie dan een nieuwe overeenkomst tegemoet.

Hoi Wim,

Goede keuze variabel. Bedenk met de huidige lage olie-prijzen dat per 1 januari 2016 de gasprijs wel weer zal dalen.
En je weet de gasprijs maakt een zeer groot deel van de jaarnota uit.
Badge
Beste Appie54 en WvdM, jullie contracten lopen inderdaad per 01-10-2015 af. Zoals jullie al terecht schrijven gaat dit over op een variabele overeenkomst als jullie niets doen (meterstanden doorgeven hoeft niet, maar valt wel aan te raden i.v.m. verdeling verbruik/tarieven). Het variabele tarief is momenteel gunstig, maar dat geeft geen zekerheid voor de toekomst. Uiteraard zijn er ook aantrekkelijke contracten met een vaste looptijd. Als jullie hier interesse in hebben, geef dan even een seintje, dan zorg ik ervoor dat we contact met jullie opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Groet Martijn

Bedankt Martijn voor de toelichting. Ga voorlopig voor variabel. Zal de meterstanden doorgeven (ik neem aan per 1 oktober?) en zie dan een nieuwe overeenkomst tegemoet.

Zo denk ik er ook over.
Bedankt voor de info.

Groetjes van Appie uit Delft.
Reputatie 4
Badge +4

Groet Martijn

Reputatie 4
Badge

Groet Martijn
Reputatie 4
Badge +4
Geen idee Ton. Wacht af iemand bij Eneco mij een antwoord kan geven.
Hoi Wim,

Dan gelden voor jou uiteraard de variabele tarieven, die op 1 juli 2015, zijn ingegaan.
Als die jou niet bevallen kan je natuurlijk ook even een 1 jarig contract nemen, omdat je dan over de prijs zou kunnen onderhandelen.
Of denk jij dat voor een variabel contract je ook kan onderhandelen?
Ik ging er altijd van uit dat dat niet mogelijk is.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Wim,

Volgens mij wordt bij Eneco toch alleen per 01-01 en 01-07 de prijzen aangepast?

Hallo Ton,

Ik heb tot 1 oktober een 3 jarige overeenkomst met een vaste prijs. Dus ik ben benieuwd wat er per 1 oktober gaat gebeuren.
Badge
Hoi Wim,

Volgens mij wordt bij Eneco toch alleen per 01-01 en 01-07 de prijzen aangepast?

Klopt Wim, maar ik had een contract voor een paar jaar vaste prijs en dat loopt af.
Hoi Wim,

Reputatie 4
Badge +4
Gezien de prijsontwikkeling voor energie lijkt mij op dit moment een overeenkomst met variabele prijzen het beste. Zou wel willen weten wat per 1 oktober de prijs is/wordt voor m3 gas en per kWh.
Badge
Als je niet reageert, ga je automatisch over op variabele prijs.
En dat is juist wat ik wil.

Groetjes van Appie uit Delft.
Reputatie 4
Badge +4
Ook mijn contract loopt per 1 oktober af. Nog niets gehoord of gezien. Wordt er nog actie ondernomen door Eneco of moet ik zelf vragen om een nieuw voorstel? Er zijn ook nog andere kapers op de kust!

Reageer