Klanten DONG gaan over naar ENECO | Eneco Community

Klanten DONG gaan over naar ENECO

Reputatie 2
Badge
  • Kind aan huis (level 12)
  • 233 reacties
Ik lees op nu.nl (http://www.nu.nl/economie/3680889/klanten-dong-gaan-eneco.html) dat de klanten van DONG naar ENECO gaan. Blijkbaar heeft ENECO het bedrijf DONG overgenomen. Dat wist ik niet...Verder geen probleem natuurlijk. Nu vraag ik me wel af of de voormalig DONG klanten wel blij zijn met hun overgang naar ENECO en of ze eventueel kunnen overstappen naar een andere leverancier als ze niet bij ENECO willen?

18 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
reinoud wrote:

Blijkbaar heeft ENECO het bedrijf DONG overgenomen. Dat wist ik niet...

Mij wordt ook nooit niks verteld 😉. Maar ja ik ben maar klant en geen directie of medewerker of zoiets bij Eneco
Ik wil ook even meedenken.
Ik vermoed dat reinoud GEEN bedoelde ipv een "probleem"

Wat is Dong eigenlijk?
Reputatie 2
Badge
Brandje wrote:

Ik wil ook even meedenken.
Ik vermoed dat reinoud GEEN bedoelde ipv een "probleem"

Wat is Dong eigenlijk?

Ik bedoelde inderdaad 'geen'.  Dong is/was een Energieleverancier.

Hier nog een link naar wat extra nieuws http://www.nieuws.nl/economie/20140121/Energieklanten-Dong-gekocht-door-Eneco
Hoi reinoud,

Kijk nou wordt het opeens duidelijk.
Bedankt voor de link.
Ik hoop voor jou dat er meerdere oud Dong 'ers reageren.

Je zegt: "of ze blij zijn"

Een overname wil toch niet zeggen dat je per definitie slechter af bent.
Een bestaand Dong contract zal Eneco moeten respecteren, toch..............
Reputatie 7
Badge +6
reinoud wrote:

Ik bedoelde inderdaad 'geen'.  Dong is/was een Energieleverancier.

Hier nog een link naar wat extra nieuws http://www.nieuws.nl/economie/20140121/Energieklanten-Dong-gekocht-door-Eneco

@reinoud

Ok ik heb het voor je aangepast dan is het meteen duidelijk voor de andere leden 🙂
Reputatie 4
Badge
jvp wrote:

Mij wordt ook nooit niks verteld 😉. Maar ja ik ben maar klant en geen directie of medewerker of zoiets bij Eneco

[offtopic]Nog niet, maar je zou zomaar een medewerker kunnen zijn. :)[/offtopic]
Reputatie 6
Badge +1
Nee dat ben ik toch echt niet, maar ik reageer soms op een manier, waarbij ik me eerst afvraag, hoe zou Eneco hebben gereageerd en hoe is de klant het beste geholpen met de kennis en nowhow die ik heb. Want zonder klanten is er geen forum.
Reputatie 4
Badge
Hoi jvp, vandaar ik ook zeg, je zou het zomaar kunnen zijn. 🆒

Wie weet in de toekomst...
Reputatie 7
Badge +7
waar gaat dit eigenlijk over :rolleyes:
Reputatie 4
Badge
jvdl wrote:

waar gaat dit eigenlijk over :rolleyes:

Misschien even het topic doorlezen, zo groot is het niet. 🙂
Reputatie 7
Badge +7
doe ik normaal altijd maar nu geen zin in:D
Reputatie 3
Badge +1
reinoud wrote:

Ik lees op nu.nl (http://www.nu.nl/economie/3680889/klanten-dong-gaan-eneco.html) dat de klanten van DONG naar ENECO gaan. Blijkbaar heeft ENECO het bedrijf DONG overgenomen. Dat wist ik niet...Verder geen probleem natuurlijk. Nu vraag ik me wel af of de voormalig DONG klanten wel blij zijn met hun overgang naar ENECO en of ze eventueel kunnen overstappen naar een andere leverancier als ze niet bij ENECO willen?

Hallo Reinoud,

Of klanten hier blij mee zijn valt te bezien, ze hebben niet voor niet DONG als energieleverancier gekozen
Wel is het zo dat bij een overname altijd de lopende contracten gerespecteerd worden, zo niet mag je direct weg.
Dat is ook de reden, en die van het overgenomen personeel natuurlijk, dat er een tijdelijke aparte organisatie opgericht wordt.
Eneco zal wel alle klanten aanschrijven hierover en ze eventueel een aanbieding doen bij einde contract, of eerder indien organisatorisch gewenst.
Reputatie 3
Badge +1
Inmiddels is de overname goedgekeurd door de ACM.
Reputatie 4
Badge
Beste forumleden, gisteren heeft het ACM inderdaad de overname van Dong Energy door Eneco goedgekeurd. We verwachten geen stortvloed aan klachten omdat deze groep klanten in een eerder stadium ook al heeft gekozen voor een duurzame energieleverancier. Wat dat betreft passen we dus zeer goed bij elkaar. Ter illustratie: In het gehouden onderzoek van onder meer de Consumentenbond en Greenpeace naar duurzaamheid bekleedt Eneco een vierde plaats en Dong een vijfde. Verder respecteren we uiteraard, zoals het_toontje al terecht opmerkt, de lopende contracten. Voor de huidige klanten verandert er helemaal niets, behalve dat we nog meer mensen deelgenoot maken van onze duurzame missie. Als er meer nieuws is met betrekking tot de overname, brengen we dit uiteraad naar buiten. Groet Martijn
Zo Martijn ook in het weekend voor Eneco werkzaam?
Reputatie 4
Badge
Wat ze allemaal wel niet doen in hun vrije tijd :)
Dat heet hart voor de zaak hebben. 🆒
Reputatie 7
Badge +7
Toontjelager wrote:

Wat ze allemaal wel niet doen in hun vrije tijd :)
Dat heet hart voor de zaak hebben. 🆒

neem aan dat hij er ook voor betaald krijgt,
zo niet dan is het helemaal super 🆒
Reputatie 4
Badge
jvdl wrote:

neem aan dat hij er ook voor betaald krijgt,
zo niet dan is het helemaal super 🆒

Betaald of niet, hij doet het. En daar gaat het om. Service 🙂

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen