Jaarcontract word 2 jarige contract? | Eneco Community
vraag

Jaarcontract word 2 jarige contract?

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
Eind vorig jaar mijn contract verlengd helaas geen super aanbod want ben te zuinig maar toch maar gedaan.
Nu zie ik staan dat mijn contract loopt tm 11-2016 ipv 11-2015 of kijk ik verkeerd?

Verder zit ik met een nieuwe oude gasmeter waarvan ik het verbruik in twijfel trek.
Het blijft vreemd dat er bij vervanging niet gelijk een slimme meter word geplaats.

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Rosan,

Bedankt voor jouw bericht! Ik zie dat we gewoon een eenjarig contract hanteren. Het contract loopt tot 1 januari 2016 en is ingegaan in december 2014 :)

Wat vervelend om te lezen dat je de huidige gasmeter niet vertrouwt. Graag leg ik je uit dat de energiemeters eigendom zijn van de netbeheerder Stedin. Eneco kan helaas niet beslissen of en wanneer de huidige meter wordt verwisseld. Wellicht kun je bij Stedin eens informeren of er een toevallig al een voornemen is om de meter binnenkort te vervangen. Kun je overigens nog aangeven waarom je de meters precies niet vertrouwt? Dan kunnen we nog wat verder met je meedenken.

Groet,
Mike, Eneco
Vreemd dat een contract wat ik aanga op 14 november pas afloopt ruim anderhalve maand later?
Het lijk mij dat de eind data dus gewoon 14/11/2015 moet zijn?

Mijn gas gebruik ligt in ene een stukje hoger dan de afgelooen jaren vandaar dat ik twijfel heb.
Dat gebruik is gestegen na het vervangen van de gas meter.

Verder zit ik met een nieuwe oude gasmeter waarvan ik het verbruik in twijfel trek.
Het blijft vreemd dat er bij vervanging niet gelijk een slimme meter word geplaatst.

Los van het advies van Mike, kan je ook de standen nu gaan bijhouden bv wekelijks of maandelijks om jezelf inzicht te verschaffen of je hogere verbruik te verklaren is.

De andere mogelijkheid is het laten ijken van de gasmeter, maar daar zijn zeeeer hoge kosten aan verbonden, die voor je eigen rekening zijn als blijkt dat er met de gasmeter niets aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +6
@Rosan

Ik zie dat de meter in november is vervangen, gebruik je ook gas voor het verwarmen van je woning?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen