Jaarafrekening is niet conform contract! | Eneco Community
vraag

Jaarafrekening is niet conform contract!

Beste Eneco,

Ik heb een klacht/vraag. Op het jaarafschrift worden zaken op een hoop gegooid waardoor ik niet kan controleren of jullie de berekeningen conform mijn contract hebben gedaan. Zo blijkt onlangs dat jullie grafiekjes onbetrouwbaar zijn dus terugrekenen via de grafiek % is geen oplossing.

Ik wil graag op mijn jaarafschrift zien waar ik voor betaal. Dus laag, hoog en gas gewoon per meter/KW apart vermelden met de juiste prijzen er bij.
Ook wil ik inzicht in de belasting, de meterhuur en vaste lasten. Transparantie is volgens mij een must wil je als Eneco geloofwaardig overkomen dat je waarde hecht aan je klanten.

Eneco vindt zichzelf een service gericht bedrijf. Dus laat dat maar eens zien in het jaarafschrift.
Voor mensen die dat te ingewikkeld vinden kan je een optie maken dat je kan kiezen voor een uitgebreide jaarafrekening of alleen de huidige weergave met slechts een opsomming van getallen. En van mijn part is de uitgebreide nota alleen digitaal extra beschikbaar, daar hebben jullie nu een mooie site voor gemaakt toch?

Mijn punt is dus:
Jullie geven wel een contract gebaseerd op gasprijs, belastingen, leveringskosten en eenheden en vervolgens moet je als klant maar aannemen dat jullie dit correct berekenen.
Nu is niemand volmaakt dus wil ik graag kunnen controleren of ik hetgeen betaal ook overeenkomt  wat ik met Eneco heb afgesproken.
Gaarne dus een correcte specificatie op de jaarafrekening of bijlage (zoals vroeger het geval was dacht ik?)

Bij voorbaat dank voor een antwoord.

1 Reactie

Beste Lourens,

Welkom op ons forum en bedankt voor het stellen van je vraag/melden van je klacht. Ik zie dat we je jaarnota deze week maken. Als het goed is, krijg je dan de uitgebreide versie. Dat doen we tegenwoordig standaard. Je vraag gaat dus over de jaarnota van van vorig jaar. Ik zie dat je toen een verkorte nota hebt ontvangen.

Ik merk dat je graag de uitgebreide nota in wil zien. Daarom stuur ik die nog even per mail naar je toe.

Groeten,
Rieneke

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen