Ingangsdatum verlenging ligt voor einddatum contract. | Eneco Community
vraag

Ingangsdatum verlenging ligt voor einddatum contract.

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Ik ben nog al verbaasd na verlenging van mijn jaarcontract.
De nieuwe verlenging gaat in op 20 februari, waar mijn huidige contract zou lopen tot 2 april. Slimme actie om deze maand een hoger tarief vergoed te krijgen, maar ik kan het er toch niet helemaal mee eens zijn.
Het lijkt mij nogal logisch om aansluitend aan het lopende contract te verlengen en ook het tarief pas aan te passen na afloop van de oorspronkelijk afgesproken termijn.

Iemand hier ook ervaring mee?

14 Reacties

Hoi GuidoH,

Heb je nog iets vernomen? Ik heb namelijk hetzelfde! Wat heb je er nog mee gedaan?
Gr. Enny
Reputatie 5
Badge +3
GuidoH wrote:

Ik ben nog al verbaasd na verlenging van mijn jaarcontract.
De nieuwe verlenging gaat in op 20 februari, waar mijn huidige contract zou lopen tot 2 april. Slimme actie om deze maand een hoger tarief vergoed te krijgen, maar ik kan het er toch niet helemaal mee eens zijn.
Het lijkt mij nogal logisch om aansluitend aan het lopende contract te verlengen en ook het tarief pas aan te passen na afloop van de oorspronkelijk afgesproken termijn.

Iemand hier ook ervaring mee?

Goedemorgen @GuidoH,

Welkom op ons forum. Wat vervelend dat de contracten niet naadloos op elkaar aansluiten. Op 27 februari 2019 is er telefonisch contact hierover geweest. Mijn collega heeft ter compensatie 8 E- Books gegeven, omdat we het verschil in de tarieven helaas niet kunnen compenseren. We gingen er daarom ervan uit dat je je in deze oplossing kunt vinden.

Groet, Audrey
Goedemorgen,
IK heb inderdaad contact gehad. Verliep allemaal vrij moeizaam en er was niets aan te passen. Ter compensatie hoop ik de E-books nog te ontvangen. Wel zou ik willen aanraden het verlengproces via een externe partij eens te heroverwegen. Aansluiten op lopende contract lijkt me geen vreemd verzoek.
Nu ik dit item lees, denk ik verrek, ik ben ook gen#@id...

Mijn oude contract liep tot 1 april, termijn de verlenging (met hierin hogere tarieven) ingegaan is op 29 januari.
Lijkt me dat ik dan ten onrechte 2 maanden een te hoog tarief betaal.

Wat gaan we hieraan doen Eneco ???

Vooral het gastarief tikt hier natuurlijk in door; was 0,68527 per m3 met vaste leveringskosten van € 3,46 per maand. Is in mijn huidige contract 0,78277 per m3 met vaste leveringskosten van € 5,99

In een compensatie in de vorm van E-books is geen interesse....
Reputatie 5
Badge +3
GuidoH wrote:

Goedemorgen,
IK heb inderdaad contact gehad. Verliep allemaal vrij moeizaam en er was niets aan te passen. Ter compensatie hoop ik de E-books nog te ontvangen. Wel zou ik willen aanraden het verlengproces via een externe partij eens te heroverwegen. Aansluiten op lopende contract lijkt me geen vreemd verzoek.

@GuidoH,

Daar heb je helemaal gelijk in. Bedankt voor deze feedback! Ik ga ervoor zorgen dat de E-books nog jouw kant opkomen.

Groet, Audrey
T.J.L. Soeteman wrote:

Nu ik dit item lees, denk ik verrek, ik ben ook gen#@id...

Mijn oude contract liep tot 1 april, termijn de verlenging (met hierin hogere tarieven) ingegaan is op 29 januari.
Lijkt me dat ik dan ten onrechte 2 maanden een te hoog tarief betaal.

Wat gaan we hieraan doen Eneco ???

Vooral het gastarief tikt hier natuurlijk in door; was 0,68527 per m3 met vaste leveringskosten van € 3,46 per maand. Is in mijn huidige contract 0,78277 per m3 met vaste leveringskosten van € 5,99

In een compensatie in de vorm van E-books is geen interesse....

As je een alternatieve oplossing zoekt wens ik je veel succes. Het is een geautomatiseerd proces en ik heb vooral vaak te horen dat het mijn fout is. Terwijl ik dag 1 na het afsluiten (dus binnen de periode van herroepingsrecht) contact heb opgenomen. Mij is verzekerd dat dit altijd aansluitend is op een voorgaand contract. Toevalligerwijs staat dit niet in het systeem door een grote storing.
Verder is mij medegedeeld dat ze geen mogelijkheid hebben om het aan te passen. Enkel opzeggen en opnieuw afsluiten, maar dan zou ik met een boete komen te zitten. Kan ik daar weer achteraan.
Ik kan dus enkel accepteren dat een organisatie als Eneco op deze manier een beetje extra geld uit de zak van mensen klopt, al dan niet bewust.
Kleine toevoeging aan de code van het geautomatiseerde proces kan dit oplossen, maar dan moet eerst iemand er tegenaan lopen.
En nogmaals de boeken zijn geen oplossing maar een vorm van coulance omdat ze het niet kunnen oplossen.

Ik denk overigens dat het voor Eneco ook interessanter is om ons 2 maanden langer te binden dan het nieuwe contract eerder in te laten gaan. Dus daar is nog wel winst te behalen voor Eneco.
heeft iemand van Eneco hier al een antwoord op ???
Reputatie 5
Badge +3
T.J.L. Soeteman wrote:

heeft iemand van Eneco hier al een antwoord op ???

Hoi @T.J.L. Soeteman,

Jazeker, maar niet via het forum. Voor deze vraag adviseer ik je met ons te bellen. Via onze afdeling Klantadvies kunnen we met elkaar in gesprek gaan over er nog iets mogelijk is.

Groet, Audrey
Ik heb inmiddels hier een aantal mails aan gewijd richting klantenservice@eneco.com.
Ik krijg ook steeds mooi een ontvangstbevestiging, maar een inhoudelijke reactie heb ik tot op heden niet mogen ontvangen...

Kan hier misschien eens naar gekeken worden door Eneco.

Meer dan drie weken om te reageren lijkt me voldoende...
Ik heb de beloofde bookchoise bon tot op vandaag ook nog niet ontvangen. Daar ook al 2 keer navraag naar gedaan. Valt me wel een beetje tegen deze hele gang van zaken.
nog steeds niemand thuis???

En JA het internet doet het weer in Limburg...
T.J.L. Soeteman wrote:

nog steeds niemand thuis???

En JA het internet doet het weer in Limburg...

Bellen kon gewoon hoor.......😳
Werd trouwens ook eerder door een moderator geadviseerd.😉
klopt... ik heb echter ook al eerder aangegeven dat ik bij voorkeur via mail communiceer ipv telefoneren...
Begrijp ik, maar juist in dit geval van een beroep doen op een vergelijkbare situatie.......

Dan lijkt mij een een telefonisch overleg met Klantadvies praktischer; nu ontstaat er heen en weer e-mail contact en blijf je “emmeren”.

Kijk e-mail contact met het doel een nieuw contract dan lijkt mij praktisch; je hebt het dan zwart op wit.
Je bent er nu al een maand mee bezig, toch?

Suc6

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen