vraag

Ik heb geen contract met jullie maar moet wel meterstanden doorgeven

Ik ben benaderd door een deur verkoper zou informatie krijgen dit bleek een contract en direct de dag erna opgezecht (telefonisch) nu krijg ik een mail dat jullie er klaar voor zijn en me meterstanden nodig hebben

beetje pissig nu en geen zin in dit gezeur wie kan mij helpen om uit jullie systeem te komen

21 Reacties

Kennelijk ben je ongewild overgestapt.
Telefonisch opzeggen vind ik heel gevaarlijk.
Bij colportage heb je altijd 14 dagen de tijd om je contract schriftelijk op te zeggen; dus te herroepen.
Ik heb telefonisch opgezegd de dag erna al aangezien ze om 9 uur savonds aan me deur stonden en tevens een email ontvangen dat het geanuleerd is
En je ben “overgestapt” naar Eneco?
Er werd mij aan de deur beloofd dat ik nergens aan vast zou zitten en ik alleen informatie zou krijgen echter kreeg ik een email met felicitatie voor het overstappen , dus de volgende dag gebeld uitgelegd en geanuleerd , dit heb ik toen diezelfde dag bevestigd gekregen via een email met wat tekst over hoe jammer ze het vinden etc.

nu ( 21/22dagen later) krijg ik een mail of ik me meterstanden door wil geven

vandaar mijn aanmelding op dit forum met deze vraag
Aanmelding op dit forum kan alleen met een Eneco klantnummer.
Dus dat had je kennelijk eerder gehad en ik vermoed dat je dus echt nu overgestapt bent.
Je zal even moeten afwachten tot een moderator het e.e.a. voor je nakijkt.
Reputatie 5
Badge +2
Goedemiddag @Johnny070,

Dank voor je melding!

Ik ben vandaag al druk geweest om na te gaan wat er nu precies heeft plaatsgevonden maar daar heb ik nog niet een direct antwoord op.
Morgen verwacht ik meer te weten en dan licht ik je in.

Groet, Vincent
Bedankt voor je reactie vincent ik wacht af
Reputatie 2
Badge +1
Brandje wrote:

Aanmelding op dit forum kan alleen met een Eneco klantnummer.
Dus dat had je kennelijk eerder gehad en ik vermoed dat je dus echt nu overgestapt bent.
Je zal even moeten afwachten tot een moderator het e.e.a. voor je nakijkt.

Iedereen kan zich aanmelden, klantnummer is tegenwoordig optioneel. Iedereen is dus welkom op de Eneco community!
Aiiii dat is een goeie! Idd dat is gewijzigd. 😳😮😊
Reputatie 5
Badge +2
Goedemiddag @Johnny070,

Bedankt voor het wachten!

Jouw annulering is bekend maar de aanvraag is toch doorgegaan.
Dit is ook de reden dat we om de standen vragen!

De oorzaak is mij nog steeds niet duidelijk, om daar toch wijs uit te maken heb ik ook contact gehad met de persoon die jij aan de lijn hebt gehad. Maar dat hielp ook niet helaas.

Er jammer dat dit nu zo is gelopen, mijn excuses hiervoor!

Intussen ben ik met deze annulering verder gegaan en er voor gezorgd dat heel de aanvraag teruggedraaid gaat worden.
Dit doen wij onderling met je oude leverancier zodat jij hier zo min mogelijk hinder aan vind.
Wel wil ik je inlichten dat dit proces enkele weken in beslag kan nemen, hou hier rekening mee.

Mochten er nog zaken spelen dan kom ik uiteraard bij je terug.

Groet, Vincent
@VincentN

bedankt dat je hiermee aan de slag wil gaan
echter 2 maal een mail ontvangen dat het maandbedrag berekent is en dus van me rekening wordt afgeschreven ,
kan ik dit direct terug claimen of gaan er dan weer moeilijke dingen gebeuren

overigens erg raar allemaal omdat ik de anulerings email wel gehad heb

gr
john
Vincent gaat voor je aan de slag.
Mocht er toch 1 keer teveel geïncasseerd worden kan je altijd, eventueel in overleg met een moderator hier, die incasso storneren.
Reputatie 5
Badge +4
@Johnny070

Als het goed is heb je inmiddels een klantnummer ontvangen. Kan je deze toevoegen aan je profiel? Dan stel ik deze nota voor je uit. Vincent is dit weekend namelijk offline. 😉

Groet, Denise
Sorry voor de late reactie

ondertussen dit nummer gekoppeld aan mijn profiel
Reputatie 5
Badge +4
@Johnny070

Geen probleem!

Er is nog geen eerste nota aangemaakt, dus ik kan/hoef niks voor je uitstellen. Mocht je deze toch ontvangen, geef dan gerust een gil. We kunnen deze zo nodig alsnog voor je uitstellen.
Geen nota ontvangen nu wel een mail gekregen dat ik 100 euro krijg deze dus net ook ontvangen op mijn rekening halen jullie dit vanzelf ook weer weg en hoe is het nu verder met de anulering

word hier een beetje moe van 😞
Reputatie 4
Badge +3
@Johnny070 goed dat je hier bovenop zit en vraagt naar de huidige stand van zaken. Ik kan mij goed voorstellen dat dit alles je vermoeid en je wenst dat het zo snel mogelijk opgelost is. Collega Vincent heeft de juiste actie ondernomen. Hij heeft een zogeheten heraansluiting voor je aangevraagd. Zoals hij ook schrijft, neemt dit proces enkele weken in beslag. Houdt rekening met maximaal 3 maanden.

Een heraansluiting ook wel HERAN genoemd in energieland is een onderlinge afspraak tussen alle leveranciers. Wij geven aan een fout gemaakt te hebben zodat alles kosteloos teruggedraaid wordt. Kosteloos wil zeggen boetevrij. Je ontvangt wel uiteindelijk een eindnota waarin we je vragen te betalen voor het verbruik in de tussenliggende periode. Op deze eindnota zal ook de onterecht uitgekeerde 100 euro cashback worden verrekend/teruggevraagd. Ik adviseer je dan ook om de 100 euro apart te houden.

Ik besef mij heel goed dat je niet vrolijk wordt van bovenstaand antwoord. Sorry voor dit gedoe. We doen meer dan ons best om het zo snel als mogelijk te regelen en houden je op de hoogte van de tussentijdse ontwikkelingen.
@DeniseMR

er was nog geen nota aangemaakt?

Krijg nu echter we via mijn bankieren een bericht dat eneco automatische incasso word afgeschreven ik ga dit via mijn bankieren proberen te blokeren

overigens krijg ik nu ook via de post kaartjes of ik me meterstanden wil doorgeven
Reputatie 4
Badge +3
@Johnny070 bedankt weer voor je bericht. Omdat een heraansluiting zoals eerder door mij toegelicht tot 3 maanden kan duren, krijg je dergelijke verzoeken en berichten. Dit mag je negeren en de betaling blokkeren.
ondertussen heeft mijn oude provider voor mijn meterstanden gevraagd dit ook netjes doorgegeven en zie verder geen verandering kwa contract

echter nu wel voor de 2e keer geld van mijn rekening afgeschreven door eneco erg vervelend als je niet je rekening elke dag checkt

de eerste betaling terug geboekt en daar kreeg ik een mail over of ik voor de 21e wilde betalen
dit zal ik nu wel weer krijgen als morgen het geld is terug geboekt

is er een mogelijkheid dat iemand me gewoon uit dat systeem kan trekken heb geen zin om elke dag te kijken of jullie geld van me rekening hale
en me gewoon per brief een factuur sture voor die 100 euro die jullie als welkoms bonus hebben gegeven terug te betalen
Reputatie 4
Badge +3
@Johnny070,

Bedankt voor jouw reactie, onder de gegevens zoals bij ons bekend zie ik dat jouw overeenkomst met terugwerkende kracht geannuleerd is. Dit is uitgevoerd zoals eerder in dit topic door collega's Erica en Vincent toegelicht. Alle bijkomende kosten (voorschotnota's) zijn ingetrokken. Wel hebben we nog 100 euro, of een deel hiervan, tegoed. Door de stornering die je zelf ook beschrijft, is het lastig op dit moment te zeggen wat het actuele saldo is. Dit omdat de laatste mislukte incasso voor ons op dit moment van 1 oktober dateert. Uit jouw bericht begrijp ik dat je gister ook nog een stornering hebt uitgevoerd.

Houd hierover de berichtgeving in de gaten, we geven je dit per e-mail aan. Met in het achterhoofd dat wij eerder onterecht 100 euro aan je hebben uitgekeerd en we dit bedrag dus terugvragen gezien de overeenkomst alsnog per begindatum geannuleerd is bij Eneco.

Naast de (credit)nota's, is de overstap nu in elk geval teruggedraaid en daarmee is de oorspronkelijke situatie qua levering op jouw adres hersteld.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen