Geen tarieven bij verlenging? | Eneco Community

Geen tarieven bij verlenging?

• 29 oktober 2015
  • 18 reacties
  • 981 Bekeken

Ik kreeg vandaag bericht dat mijn contract afloopt met drie opties voor verlenging. Echter de tarieven die horen bij de verlenging worden niet vermeld. Wel wordt vermeld dat mijn voordeel kan oplopen tot 108 euro maar niet waarop dat is gebaseerd.

Ben ik nu heel ouderwets als ik zeg dat ik vreemd vind dat geen tarieven worden vermeld; er wordt niet eens verwezen naar de site met actuele tarieven? Hoe kun je nu een verlenging aangaan als niet staat vermeld wat het kost? En welke tarieven gelden? Op het moment dat ik teken, het moment dat Eneco besluit dit in hun administratie te verwerken?

Stel je voor je koopt een auto en de garage maakt een mooie offerte zonder dat er prijzen bijstaan maar wel dat er 400 euro voordeel is. Zou je dan tekenen?

18 Reacties

Badge
Ook ik heb dezelfde brief mogen ontvangen en bent het volkomen met je eens.
Wij mogen nu zelf gaan uitzoeken of wij meer of minder gaan betalen dan
ons huidige contract.
Ik had graag gezien of ik meer of minder kwijt ben als ik weer hetzelfde contract
afsluit, maar mijn huidige contract word niet eens genoemd in dit voorstel.
Badge
Na wat speurwenk kom ik tot de ontdekking dat in het contract wat zij aanbieden met
een korting die op kan lopen tot euro 108,= (in wel 3 jaar:?),
de stroomkosten voor hoog en daltarief, hoger zijn
dan mijn huidige contract wat binnenkort afloopt.
Lekkere aanbieding...........
Ik verwacht als jarenlange klant toch wel een betere aanbieding
voor de komende 3 jaar.
Ja, in plaats van dat bedrijven transparanter worden, strooien ze liever zand in de ogen van de consument. Ik werk zelf bij een bank en daar ligt alles, terecht, onder het vergrootglas. Als we dit als bank zouden doen, zouden we compleet door de mangel worden gehaald. Energiebedrijven daarentegen maar ook andere bedrijven zoals telefoniebedrijven kunnen maar hun gang blijven gaan. Kosten worden liefst in algemene voorwaarden weggemoffeld of je meldt gewoon niet het essentiële van een aanbieding: wat het kost. De kostenstructuur is best complex. Transportkosten, hoog/laag, vast of variabel. Het is feitelijk van de zotte dat je naar een vergelijkingssite moet gaan om te zien wat nu door wie wordt aangeboden. Ik heb Eneco gevraagd om een offerte MET prijzen te maken maar ik verwacht niet dat ze reageren. Het contract met Eneco zet ik in ieder geval niet voort, er zullen best andere leveranciers zijn die wel meer openheid geven. Je zal maar werken voor Eneco, en dit bericht moeten lezen, dan zou ik me schamen. Een ieder snapt dat je geen offerte kunt doen zonder prijzen te vermelden, zelfs niet eens verwijzen naar de site. Ik zou niet zo trots zijn maar gelukkig werk ik niet voor Eneco. Ik ga ook deze handelwijze van Eneco via de sociale media verspreiden.
Badge
Hier precies hetzelfde geen prijzen erbij! zelf uitzoeken loont wel moet ik zeggen

als ik overstap naar een andere *aanbieder* 1 jaar contract scheelt het me echt te veel.

plus je krijg nog eens een welkomspremie ! vind het dus best jammer dat eneco geen klanten wil behouden.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik heb jullie opmerkingen gestuurd naar de marketeers. Zij sturen geen tariefbladen mee vanwege papierbesparing wel wordt er aangegeven waar je de tarieven kan vinden. Ze nemen jullie opmerkingen mee voor volgende campagnes aangeizen het duidelijk beter kan gezien jullie opmerkingen. Hebben jullie verder nog opmerkingen hierover die ik door kan spelen?
Badge
Belachelijk, het komt er dus op neer "wij" besparen papier
en "jij" mag het zelf uitzoeken of ons bellen a 45 cent per gesprek.

Ik wil gewoon een nieuw aanbod voor het verlengen van mijn huidige contract voor wederom 3 jaar, en geen voorstel voor duurdere contracten waar ik zelf eerst moet uitzoeken hoeveel duurder ze zijn.
Dit lijkt me toch niet zo moeilijk of teveel gevraagd,
of zie ik dat verkeerd?
@Allen

Ik heb jullie opmerkingen gestuurd naar de marketeers. Zij sturen geen tariefbladen mee vanwege papierbesparing wel wordt er aangegeven waar je de tarieven kan vinden. Ze nemen jullie opmerkingen mee voor volgende campagnes aangeizen het duidelijk beter kan gezien jullie opmerkingen. Hebben jullie verder nog opmerkingen hierover die ik door kan spelen?

Ik wil gewoon een nieuw aanbod voor het verlengen van mijn huidige contract voor wederom 3 jaar, en geen voorstel voor duurdere contracten waar ik zelf eerst moet uitzoeken hoeveel duurder ze zijn.
of zie ik dat verkeerd?

Dan stuurt Eneco de prijzen toch gewoon DIGITAAL!
Of vermeld ze hier op de site....

of zie ik dat verkeerd?

Wel eens gehoord van een gratis nummer voor contractverlenging??
Misschien eens wat verder kijken.......

0800-0062

Of je belt even gratis, toch......

0800-0062
Badge
Is dat je enige commentaar, of begrijp je de essentie niet?
Is dat je enige commentaar, of begrijp je de essentie niet?

Kennelijk begrijp je de inhoud van je eigen reactie dan niet.
Ik zal je even 'helpen'.

Je schreef 'ons bellen à 0,45 ct per gesprek'

Die stelling is dus onjuist en ik reageerde met bellen met 0800-0063.

Dat nummer is speciaal voor contractverlengers en is Gratis!!

Is het zo duidelijker?
Badge
ach, eerst zeg je 0800-0062 en dan zeg je 0800-0063
hetgeen niet een nummer van Eneco is.
Als je 0800-0062 belt kun je in het menu voor contractverlengingen kiezen
maar daar kom je dus niet terecht.

Dus liever geen reacties van jou meer, het is dus zo niet duidelijker,
of misschien moet jij eens iets verder kijken?
ach, eerst zeg je 0800-0062 en dan zeg je 0800-0063
hetgeen niet een nummer van Eneco is.
Als je 0800-0062 belt kun je in het menu voor contractverlengingen kiezen
maar daar kom je dus niet terecht.

Dus liever geen reacties van jou meer, het is dus zo niet duidelijker,
of misschien moet jij eens iets verder kijken?

Ik ben blij dat je nu de essentie begrijpt en zelfs het juiste nummer hebt gebeld. Jammer dat je daar niet verder komt!
Ik gebruikte het nummer en via optie 2 en 4 komt je simpel weg bij de lopende acties uit.............

Ik hoef niet verder te kijken, want daar zou ik de tariefvergelijker voor gebruiken, dan kom ik beslagen ten ijs als ik met Eneco in de tariefonderhandeling ga.
Waarbij ik altijd in het achterhoofd houd wat de Consumentengids op dit gebied adviseert: "Neem geen contract van langer dan 1 jaar".
Zeker als per 1 januari 2016 de gasprijzen en misschien ook de stroomprijzen nog verder zulle dalen.

Zo'n tarief onderhandeling zal je overigens hier op het forum nooit tegenkomen.
Eneco zal altijd met een persoonlijk aanbod komen, het liefst per telefoon.
De gewoonte is dat zij jou dan bellen op de datum en tijd, die jou uitkomt.

Heb je dan je voorwerk gedaan, dan kan je proberen het onderste uit de kan te krijgen, maar let op voor "het lid" en je "neus":D

Suc6 met de onderhandeling!
Badge
Ik heb dankzij jou dus niet het juiste nummer gedraaid,
maar daar hoor ik je niet over dat je een foutief nummer opgeeft.
En ook heb ik de wens te kennen gegeven dat ik geen reacties
meer van je wil, maar ook daar ga je aan voorbij.
Maar begrijpelijk, anders kom je nooit bij de 16.000 reacties.

Ik weet precies wat ik wil hebben, maar dat bied Eneco mij (nog) niet aan,
en ik weet ook wat de lopende acties zijn.

Maar jij begrijpt nog steeds de essentie niet dat zij mij niet
hetzelfde contract aanbieden dan wat ik nu heb, hetgeen je
namelijk na goed zoeken wel op hen website kan vinden,
en voor mij het voordeligst is.

Reageer