Geen einddatum contract? | Eneco Community
beantwoord

Geen einddatum contract?

• 26 februari 2016
  • 3 reacties
  • 255 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik heb drie jaar geleden een contract afgesloten bij Eneco en ik heb hier nooit meer naar gekeken. Dit was een proefabonnement en volgens het contract liep deze tot 01-01-2014.

Tussentijds ben ik 1 keer verhuisd, maar heb geen nieuw contract in m'n administratie terug kunnen vinden.

Nu ben ik benieuwd tot wanneer mijn verbintenis met Eneco loopt. Volgens Emma, de virtuele assistente, kan ik mijn einddatum vinden onder "mijn producten" in Mijn Eneco.

Er staat hier echter helemaal geen datum vermeld. Weet iemand hoe ik er achter kan komen tot wanneer mijn contract loopt?

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Roeland van der Velde
icon

Beste antwoord door VincentN 26 februari 2016, 13:46

@R. van der Velde

Welkom op onze Community!

Ik heb je gegevens en contracten bekeken.
Je had inderdaad een contract dat afliep op 01-01-2014. Als een dergelijk contract verloopt vervalt deze naar een contract van onbepaalde tijd zonder einddatum, een variabel contract dus.
Dit variabel contract is net voor je verhuizing ingegaan, bij het verhuizen worden de contracten altijd meegenomen mits er een nieuw aanbod is gedaan.

Wellicht vind je het interessant om een nieuw aanbod te krijgen?
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
@R. van der Velde

Welkom op onze Community!

Ik heb je gegevens en contracten bekeken.
Je had inderdaad een contract dat afliep op 01-01-2014. Als een dergelijk contract verloopt vervalt deze naar een contract van onbepaalde tijd zonder einddatum, een variabel contract dus.
Dit variabel contract is net voor je verhuizing ingegaan, bij het verhuizen worden de contracten altijd meegenomen mits er een nieuw aanbod is gedaan.

Wellicht vind je het interessant om een nieuw aanbod te krijgen?
Bedankt voor uw antwoord.

Ik hoef geen nieuw aanbod, want ik wil graag vertrekken bij Eneco. De afgelopen drie jaar heb ik nog al veel problemen gehad met de afhandeling van geldzaken. Zo kreeg ik geld terug, maar moest dit later weer terugbetalen, hierdoor heb ik een vakantie af moeten zeggen.
Dit jaar weer opnieuw m'n vakantie geannuleerd omdat ik een jaarnota ontving waar ik 1000 euro bij moet betalen. Ik kan deze druk van onverwachte kosten niet aan. Vandaar dat ik graag overstap. In eerste instantie dacht ik dat het een ongelukkig toeval was, maar drie maal is scheepsrecht.

Bedankt voor uw hulp en duidelijk antwoord, maar ik ben niet geïnteresseerd in een nieuw Eneco contract.
Reputatie 6
Badge +2
@R. van der Velde

Naar aanleiding van je bericht heb ik ook naar deze gegevens gekeken en ik kan mij goed indenken dat u hier van bent geschrokken.
De oorzaak lijkt te maken te hebben gehad met geschatte standen. Ik raad u aan om hoe dan ook, bij Eneco of een bij een nieuwe leverancier, altijd op tijd de standen aan te leveren.
Bij Eneco is het ook mogelijk om tussendoor de standen aan te leveren voor een herberekening van de maandbedragen op basis van het verbruik. Dit zal ongetwijfeld ook mogelijk zijn bij andere leveranciers.

Ik zie je natuurlijk liever niet overstappen naar een andere leverancier, maar dat is je goed recht uiteraard. Als ik toch nog iets kan betekenen dan hoor ik dat graag.

Reageer