Geen contract ontvangen | Eneco Community
vraag

Geen contract ontvangen

• 23 oktober 2019
  • 15 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties

De afdeling Outbound heeft mij 1 oktober telefonisch benaderd en een voorstel gestuurd. Daarop heb ik niet gereageerd, omdat het niet erg aantrekkelijk was. Daarop ben ik 10 oktober nogmaals gebeld, waaruit een nieuw voorstel kwam met hogere cash-back, maar ook hogere tarieven en daardoor nog minder aantrekkelijk. De klantenservice gebeld, maar die kon me niet helpen, dus afgewacht. Op 15 oktober weer benaderd door Outbound en a/d telefoon begrepen dat er geen beter voorstel mogelijk was dan het eerste. Toen toch maar besloten het eerste voorstel te accepteren, en in de betreffende e-mail op Akkoord gedrukt, waarop ik een e-mail ontving, waarin mijn aanmelding werd bevestigd en stond dat er binnen een dag een contract in mijn mailbox zou komen en als dat niet zo was ik naar de klantenservice (010 890 6981kon bellen, Dat laatste heb ik inmiddels 2x gedaan (22 en 23 oktober). De eerste keer kwam ik na uiteindelijk bij een medewerker uit die zei dat het contract er stond en hij het nogmaals zou e-mailen, zodat ik het binnen een half uur zou hebben. Helaas weer niets en de dag erna weer gebeld. De medewerker die ik nu uiteindelijk, ruim 30 minuten, sprak heeft alle moeite gedaan om het contract te vinden, maar zonder succes, behalve het in november 2018 afgelopen contract in mijn oude Eneco account [verwijderd]. Een acceptabele nieuwe aanbieding kon hij niet doen en de afdeling Outbound benaderen of mij ermee doorverbinden was niet mogelijk. Een oplossing kon hij niet geven, anders dan afwachten of Outbound mij weer benadert (denk ik niet want ik heb immers een aanbieding van hun geaccepteerd)  of de aanbieding opnieuw accepteren en hopen dat het contract nu wel wordt toegestuurd (heb ik gedaan, maar kreeg nu geen bevestiging e-mail, dus zal ook niets opleveren). Wat mij betreft eindigt het hiermee, en ben/wordt ik geen "happy camper”, tenzij iemand een idee heeft wat ik nog kan doen, en dan niet de Klantenservice bellen. Sorry voor het lange verhaal.

15 Reacties

Ik kan mijn gegevens NIET ! vinden.

Reputatie 6
Badge +2

Goedemorgen @paulzwdt ,

Welkom op de Eneco Community!

Wat jammer om te lezen dat het zo omslachtig loopt zo. 

Ik heb je bericht aangepast en daarmee persoonlijke informatie verwijderd. Wel zo handig gezien je privacy.

Het aanbod waar het om gaat betreft een nieuw aanbod als klant van Eneco of een overstap vanuit een andere leverancier?

Ben je al klant en heb je dus een klantnummer? Wil je die dan toevoegen aan je profiel? Zo kan ik met je meekijken.

Groet, Vincent

Reputatie 6
Badge +2

Ik kan mijn gegevens NIET ! vinden.

Hi Henny,

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Wil je dit toelichten? Dan hoop ik je verder te kunnen helpen.

Groet, Vincent

Reputatie 1

Goedemorgen @VincentN ,

Dank voor je reactie en ik hoop dat je wat licht in de duisternis kunt brengen.

Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

Groet, Paul

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor je snelle reactie!

IK ben gelijk gaan kijken maar kom ook niet direct uit met de gegevens die ik nu heb.

Lijkt het je wat als ik een van onze verkoop experts vraag om telefonisch contact met jou op te nemen?

Zo hoop ik dat het snel uitgezocht en opgepakt kan worden. Zo nodig kan er altijd nog een nieuw aanbod opgemaakt worden.

Groet, Vincent

Reputatie 1

Hallo Vincent,

Dat kan, liefst op mijn mobiel als dat nummer bekend is (heb ik wel opgegeven bij eerste telefoontje van Outbound).

Ik hoop alleen dat men mij een passend voorstel kan doen, wat tot nu toe via de Klantenservice niet is gelukt.

Dank in ieder geval voor je moeite.

Reputatie 6
Badge +2

Top! Dit lijkt mij de ideale aanpak voor nu.

Ik heb inderdaad een mobiel nummer gevonden en dit meegegeven aan mijn collega’s.

In de regel bellen ze binnen een werkdag of twee, soms wel sneller gelukkig.

Laat hier gerust weten hoe het loopt. Ik heb mijn collega’s ook om een terugkoppeling gevraagd.

Fijne dag voor nu!

Groet, Vincent

Reputatie 1

:thumbsup:

Reputatie 1

Vanmiddag al gebeld.

Waarschijnlijk is het fout gegaan omdat de aanbieding van 1/10 die ik op 15/10 akkoord heb gegeven toch al verlopen was (de dame van Outbound die ik de 15de a/d telefoon had zei dat hij t/m de 16de geldig was).

De medewerker die vandaag belde kon alle drie de aanbiedingen van Outbound zien en het was geen enkel probleem om die van 1/10 nu opnieuw te sturen en na mijn akkoord zou het nu wel goed moeten gaan. Inmiddels de aanbieding ontvangen en akkoord gegeven.

Ik laat weten hoe het verder gaat. 

Reputatie 1

Zelfde avond het contract in de e-mail ontvangen. Ziet er goed uit, alleen even contact opnemen over de startdatum.

Dank voor de hulp Vincent.

Reputatie 6
Badge +2

Uiteraard, graag gedaan!

Wat wil je weten/aanpassen over/aan de startdatum?

Reputatie 1

In het contract staat startdatum op 16/11, maar mijn huidig 3-jarig contract bij Delta is gestart op 19/11/2018, dus wil ik als startdatum 19/11 of later (standaard is de opzegtermijn 30 kalenderdagen), zodat de eerste 12 maanden verstreken zijn en de opzegboete lager is.

Ik begrijp dat ik telefonisch met de Klantenservice kan regelen.

Wat ik daarnaast wil bespreken is het feit dat het maandbedrag totaal geen rekening houdt met teruglevering door de zonnepanelen. Het lijkt mij realistisch om hier in ieder geval deels (bijv. voor 50%) rekening mee te houden. Voor mij scheelt dat zo'n 20 tot 25 €uro per maand.

Reputatie 6
Badge +2

Bellen is dan een prima optie, @paulzwdt .

Collega’s kunnen dan ook kijken naar de overstapdatum. Het zou geen punt moeten zijn om die van 16-11 naar 19-11 aan te passen.

Reputatie 1

Ga ik doen. Nogmaals bedankt :call_me:

Reputatie 6
Badge +2

Top! Graag gedaan wederom.

Mooi weekend alvast, Paul!

Reageer