Fout op fout betreffende contract en eindafrekening door Eneco | Eneco Community
beantwoord

Fout op fout betreffende contract en eindafrekening door Eneco

• 23 april 2013
  • 11 reacties
  • 1457 Bekeken

Beste,

21 oktober jl. heb ik contact opgenomen met een medewerker van Eneco betreffende een nieuwe aansluiting voor de elektra bij een nieuwbouwwoning per 21- november 2013. Toen ik  2 november mijn contract kreeg bleek dat als ingangsdatum 21 oktober is aangehouden.  Naar aanleiding hiervan heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice en deze zouden de ingangsdatum aanpassen.

In de 2e week van november kreeg ik een telefoontje van een van uw medewerksters. Zij gaf aan dat als ze de datum laten voor wat het is ik er geen hinder aan zou ondervinden daar de energiebelasting dit zou compenseren. Aangegeven dat ik een kloppende datum wilde op mijn contract en mij niet wilde inlaten met frauduleuze activiteiten. Ze zou het aanpassen.

Tot mijn verbazing trof ik begin december een melding van de netbeheerder dat ik met ingang van januari afgesloten zou worden daar ik geen energieleverancier zou hebben. Naar aanleiding hiervan weer contact opgenomen met Eneco en deze vertelde mij dat mijn contract geheel ontbonden was. Dit zou gecorrigeerd worden, met ingang van 21 november, en ik zou een correct contract ontvangen.

Op oudejaarsdag trof ik tot mijn verbazing weer een melding aan van de netbeheerder dit ik binnen enkele dagen afgesloten zou worden. Na contact met de netbeheerder bleek dat jullie nog steeds geen melding hadden gemaakt. Naar aanleiding hiervan heb ik wéér contact met jullie opgenomen en bleek dat ik nog steeds geen contract had. Ik kreeg wéér de toezegging dat mijn contract opgesteld zou worden m.i.v. 21 november en dat ik het binnen enkele werkdagen toegezonden kreeg.

Tot op heden heb ik geen correct contract betreffende de energielevering ontvangen. Dit ondanks meerdere toezeggingen. Wel heb ik in de loop van januari een voorschotsnota gehad met een heel hoog bedrag. Hier heb ik over gebeld met uw medewerkster en we hebben a.d.h.v. de meterstanden op dat moment een nieuw bedrag bepaald. Ook zou mijn contract opgestuurd worden want dat had ik weer eens niet ontvangen. (tot op heden niet).

Ca. 3 1 /2 week geleden heb ik mijn jaar nota ontvangen. Hierop is mijn ingangsdatum 1 januari 2013 gebleken. Daarnaast is mijn maandbedrag van € 35,= naar € 58,97 gegaan. Ik snap het gedeelte waardoor mijn maandbedrag hoger is geworden. Jullie hebben mijn verbruik van 5 maanden over 3 maanden verrekend waardoor dit dus ca. 50% hoger is. Uiteraard is dit een vertekend beeld daar jullie het contract te laat hebben laten ingaan. Ook loop ik hierdoor ca. € 45,= aan energiebelasting mis. Daarnaast klopt mijn maandtermijn. Dit zou aangepast worden maar ook dat is niet gebeurd. Inmiddels heb ik dat geaccepteerd en zie het als een spaarportje bij de bank.

Naar aanleiding hiervan heb ik wéér gebeld met jullie klantenservice. Desbetreffende medewerker heeft mijn klacht aangenomen en doorgezet met de betreffende afdeling. Hierbij is een terugbelafspraak voor 9 april jl. gemaakt.

Toevallig ontving ik een week later een telefoontje van een van uw medewerksters die de nieuwe klanten afbelden om te kijken of deze tevreden waren. Dit betrof de dag voordat dat ik teruggebeld zou worden. Ik uitte mijn ongenoegen en gaf aan dat ik liever van mijn contract af wilde (of gebrek aan contract daar ik nog steeds niets heb ontvangen). Deze heeft het intern besproken en kort daar op ben ik door een collega van haar terug gebeld om tot een oplossing te komen. Deze heeft het e.e.a. nagekeken en gaf aan de de contractdatum niet aangepast kan worden en dat ik hierdoor inderdaad een bedrag van ca. € 45,- aan energiebelasting misloop. Ter compensatie bood hij mij een VVV-bon aan van € 50,-. Deze heb ik geweigerd daar ik niets aan een bon heb. Uiteindelijk zijn uw medewerker en ik een bedrag van € 60,- overeengekomen ter compensatie. Dit onder andere vanwege de misgelopen energiebelasting en de vele uren die ik aan de telefoon heb moeten spenderen, a € 0,10 ct per minuut, omdat jullie fout op fout maken. Ik zou op 9 april hierover terug gebeld worden om alles kort te sluiten. Uiteraard, geheel in de lijn der verwachting, ben ik niet gebeld.

Toen ik vandaag zelf terug belde viel ik bijna van mijn stoel van verbazing. Buiten de uiterst starre, onprofessionele en bovendien onbeschofte houding van de heer (afdeling klantenservice) was er in eerste instantie niet eens iets bekend. Met wat nabellen over en weer bleek dat ik wel gelijk had maar dat de heer niets voor mij kon betekenen. Hij moest de procedure opvolgen en ik zou met 5 werkdagen teruggebeld worden. Ik heb aangegeven dat ik hier niets meer mee kan daar ik steeds weer dit soort opmerkingen krijg en jullie tot op heden geen enkele afspraak zijn nagekomen. Sterker nog, jullie zijn steeds weer in strijd met jullie algemene voorwaarden, met name artikel 8. Toen ik hem hier op attendeerde begon hij diverse verwijten te maken naar mij. Zo zou ik de klachtenprocedure niet goed hebben opgevolgd. Volgens hem had alles via internet gemoeten. Dit is mij niet bekend en hier heeft geen enkele andere medewerker van Eneco eerder iets over gezegd. Sterker nog, in jullie algemene voorwaarden (artikel 9) spreken jullie zelf over een klacht welke via een 090x-nummer ingediend kan zijn.

Buiten het feit dat ik vandaag weer kosten heb moeten maken (half uur aan de telefoon) is het nog steeds niet opgelost. Wat gaan jullie hier aan doen? Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat mijn geduld echt op is. Het is allemaal niet zo ingewikkeld maar blijkbaar krijgen jullie een correct contract en eindafrekening niet voor elkaar. Ik hoop dat jullie wat sneller dan de klantenservice zijn.

Xandra
icon

Beste antwoord door Michael 23 april 2013, 23:12

Kelly, Eigenlijk moet je Xandra alleen al een bloemtje toesturen als het gaat om haar geduld. Jeetje jeetje haha .. XandraBrenda, dan toch maar voor die gratis ipad gaan ? ;) 
Bekijk origineel

11 Reacties

Badge
Fijn dat je dit forum gevonden hebt, allereerst staat nu alles schriftelijk op een rijtje, telefoongesprekken zijn niet altijd de beste manier om een complexer probleem uit te leggen.
Het bedrag dat u per maand betalen moet is mede verhoogd door de verhoging van de belastingen op energie. Maar deze verhoging is natuurlijk niet zo groot als de verhoging waar hier sprake van is.

Lekker is dat, als je belt met de vraag waarom je geen antwoord krijgt, dat je dan weer als nieuwe vraagsteller wordt gezien en weer vijf werkdagen mag wachten op antwoord.

Wanneer je in de toekomst nog eens iets moet regelen, dan kan je dat beter via het contactlinkje op de site doen, dan ligt het allemaal vast!
Ha Kaat,

Het zou dan wel handig zijn wanneer dit duidelijk gecommuniceerd word door Eneco, daar is het namelijk misgegaan. De medewerkers gaven namelijk zelf aan dat ik dan weer moest bellen. Ik krijg er inderdaad een punthoofd van hoe het loopt. Het liefst zou ik heel de boel ontbinden en alles bij een ander onderbrengen. 
Gewoon, omdat mijn vertrouwen compleet weg is. 
Reputatie 5
Badge +3
Beste XandraBrenda,

Bedankt voor je bericht en welkom op ons forum. Ik heb je bericht gelezen en neem hierover graag morgen contact met je op. Dit doe ik via het bij ons bekende mobiele telefoonnummer (eindigend op *716). Als je liever op een ander telefoonnummer wordt gebeld, wil je dit dan via een privé bericht aan mij toesturen? Je kunt mij een privé bericht sturen door links op mijn naam te klikken, dan verschijnt de optie.

Ik heb de naam van de medewerker van de Klantenservice uit je bericht verwijderd. Het is op het forum niet toegestaan om gegevens (zoals namen) van derden te delen. Dit met het oog op de privacy.

Ik ga ervan uit dat we morgen samen tot een gepaste oplossing komen.

Groet, Kelly
Xandra,
Heel veel sterkte.......!
(die ellende met bellen herken ik helemaal, ik bel niet meer)
Laat alsjeblieft nog even horen op het forum of het uiteindelijk goed is opgelost door Eneco!
Badge
Kelly, Eigenlijk moet je Xandra alleen al een bloemtje toesturen als het gaat om haar geduld. Jeetje jeetje haha .. XandraBrenda, dan toch maar voor die gratis ipad gaan ? ;) 
Badge
Ha Kaat,

Het zou dan wel handig zijn wanneer dit duidelijk gecommuniceerd word door Eneco, daar is het namelijk misgegaan. De medewerkers gaven namelijk zelf aan dat ik dan weer moest bellen. Ik krijg er inderdaad een punthoofd van hoe het loopt. Het liefst zou ik heel de boel ontbinden en alles bij een ander onderbrengen. 
Gewoon, omdat mijn vertrouwen compleet weg is. 

De moderators hier doen echt hun best! Je hebt nu Kelly die erachteraan gaat. Contact met een moderator betekent meestal dat er ook echt werk van gemaakt wordt. En voor een eventueel volgend vraagstuk direct mailen via contact. Dan heb je in ieder geval bewijs en overzicht van wat gecommuniceerd is. Je probleem is nogal ingewikkeld voor een telefonisch gesprek. Schriftelijk staat alles netjes op een rijtje, dat komt een oplossing altijd ten goede!
Klantenservice bellen hoort ook te werken hoor, maar ik houd niet zo van 0900 belgedoe. En dat ligt niet aan Eneco. Voor ingewikkelde problemen heb je met email altijd zo'n handig bewijs.
Badge

HaHa, een aantal kennissen van mij moeten megaflink bijbetalen dank zij het gratis Ipad aanbod waarop zij zijn ingegaan. Hadden net zo goed gelijk de Ipad kunnen kopen!
Maar ook ik vind dat telefonische klantenservice van Eneco Xandra een goedmakertje zouden moeten geven, want dit verdient geen krans!

HaHa, een aantal kennissen van mij moeten megaflink bijbetalen dank zij het gratis Ipad aanbod waarop zij zijn ingegaan. Hadden net zo goed gelijk de Ipad kunnen kopen!
Maar ook ik vind dat telefonische klantenservice van Eneco Xandra een goedmakertje zouden moeten geven, want dit verdient geen krans!

Haha! Zolang ik geen stukken chocolade in de bus tref ben ik al blij!

De reden dat ik steeds belde is dat de klantenservice dit juist adviseerde en dat het sneller zou gaan. En daarnaast, mijn ervaring met instanties is dat juist berichten vaker genegeerd worden en het telefonische contact sneller gaat.En, na 6 1/2 maanden achter de feiten aan te lopen, zit ik er niet op te wachten om weer een uur een bericht te moeten tikken en als nieuwe vraagsteller gezien te worden. 

Ik wacht het belletje vandaag met Kelly af, keep you posted!
Reputatie 5
Badge +3
Hallo XandraBrenda,

Er was ook al een andere collega bezig met deze klacht. Ik heb net begrepen dat zij al contact met je heeft opgenomen om alles te bespreken en op te lossen. Is het naar jouw tevredenheid opgelost?

Groet, Kelly
Hi Kelly,

Vanmorgen ben ik inderdaad gebeld door een collega. Buiten de niet kloppende datum klopte de standen ook niet. Echter door de diverse personen die ik gesproken had en de steeds wisselende antwoorden snapte ik verder niet veel van de eindfactuur en was het voor jullie ook een ingewikkeld vraagstuk.

Inmiddels hebben we alles besproken en zijn tot een oplossing gekomen. Nu wachten op het contract en dan is het wat mij betreft afgesloten.
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt voor de terugkoppeling en goed om te weten dat het nu dan wel opgelost is allemaal. Mochten er onverhoopt toch nog vragen bij je ontstaan hierover, stel ze dan gerust hier, dan zorg ik dat je zo snel mogelijkheid duidelijkheid krijgt.

Groet, Kelly

Reageer