Energietarieven verghoogd | Eneco Community

Energietarieven verghoogd

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 19 reacties
Momenteel is de prijs die ik voor 2017 berekend krijg hoger dan die van een andere energie aanbieder en het verschil is toegenomen ten opzichte van andere jaren. Ik vraag me af of ik nu ook aan de carrousel van jaarlijkse verandering van energieleverancier moet beginnen

6 Reacties

idd... ik ben net ook even wezen checken en wat een verschil
Na dit stookseizoen stap ik ook weer over.
Jammer dat mijn contract nog niet over is..... want dan wist ik het ook wel.
Op mijn postcode komt Eneco nu pas op de 7e plaats... en is in vergelijking met de (naam zal ik niet noemen) goedkoopste € 80,00 duurder.

Toen ik in november 2016 in zee gegaan ben met Eneco betaalde ik 0,59681 cent per m3
Nu zie ik net dat het in 2017 € 0,60310 per m3 is geworden.
Kijk ik op Easyswitch.nl dan zie ik dat gas aangeboden word voor € 0,5774....
Bijna 2 cent goedkoper geworden dus per m3..... EN IK BEN MEER GAAN BETALEN.!!! :@

Eind 2017 overstappen dus.
Staar je niet blind op lage tarieven voor gas en electra. Kijk ook naar de vaste leveringskosten. Deze verschillen onderling veel van elkaar en dan is je voordeel vaak voor een groot deel weg.

Wat wel opvalt dit jaar is dat Eneco minder goedkoop is doordat men te weinig heeft ingekocht waardoor de belasting op de tarieven hoger zijn dan bij een enkele ander concurrent.

Het enige waar wel winst in is te behalen is door elk jaar over te stappen incl. Welkomstpremie.
Momenteel is de prijs die ik voor 2017 berekend krijg hoger dan die van een andere energie aanbieder en het verschil is toegenomen ten opzichte van andere jaren. Ik vraag me af of ik nu ook aan de carrousel van jaarlijkse verandering van energieleverancier moet beginnen

Hoi Kees,

Tja als je een goedkopere aanbieder kan vinden dan moet je dat zeker doen.
Maar er is bij Eneco een gratis telefoonnummer wat je kan bellen om een persoonlijk aanbod te krijgen.
Ook kan een moderator morgen er voor zorgen dat Eneco jou belt om een aanbod te doen en/of je gratis nummer aan je door geeft.

Als je de prijzen van de anderen dan op een rijtje hebt staan kan je dat mooi vergelijken met elkaar.

En uiteraard is het altijd voordelig per jaar over te stappen, omdat je dan altijd van de dan geldende bonussen gebruik kan maken.

Aan jou de keus!
Reputatie 5
Badge +3
@allen,

Heel begrijpelijk dat jullie goed naar de prijzen kijken en zo nodig overwegen over te stappen. Neem echter eerst nog even contact met ons op, voor een vrijblijvend en persoonlijk aanbod. Je bereikt ons via 0800-5503550.
Badge
Uiteraard is voor mij de prijs het totaal aan kosten dat ik voor mijn energie betaal. Vervolgens splits ik die uit en kijk waar de verschillen in de prijs zitten. Daarna trek ik mijn conclusies. Dus is staar me niet blind op onderdelen van het totale kostenpakket. Ik vergelijk alle kosten-onderdelen afzonderlijk.
Lullig vind ik het wel als ik elk jaar over moet stappen om jaarlijkse premies binnen te slepen. Dat betekent volgens mij, dat het verdienmodel van energiebedrijven nog steeds is gebaseerd op het gegeven dat mensen eigenlijk die overstap-discussies niet willen.
Nou je hebt het gratis nummer dus nu gekregen.
En.....ga je nog in overleg of stap je toch over?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen