Dubbeltarief op contract, echter telwerk I loopt niet | Eneco Community
beantwoord

Dubbeltarief op contract, echter telwerk I loopt niet

• 25 januari 2016
  • 3 reacties
  • 333 Bekeken

Ik heb eigenlijk 3 vragen:

1. Wij hebben op ons contract staan dat we dubbeltarief normaal en dubbeltarief laag hebben.
Volgens mij betekent dat, dat we gebruik maken van enerzijds het dagtarief, wat we terug zien op telwerk II en anderzijds het nachttarief, wat we terug zien op telwerk I.

Echter blijft telwerk I op 00002 staan en deze loopt niet (al meer dan een half jaar niet). Hoe kan dit?

2. Klopt het dan dat Dubbeltarief normaal staat voor dagtarief en Dubbeltarief laag voor het nacht/weekend tarief?

3. Op welke tijden is er bij ons sprake van het nachttarief? Klopt het dat dit van 21:00u tot 07:00u de volgende ochtend is? En in de weekenden en op feestdagen?
icon

Beste antwoord door Folkert 26 januari 2016, 10:49

Bese DayZ85,

Welkom op de community. Je maakt gebruik van het dubbeltarief, alleen staat er een telwerk stil. waarom dat is kun je het beste even vragen bij je netbeheerder Enexis, zij zijn de eigenaar van je meters.
Op je tweede vraag kan ik bevestigend antwoorden 😉 , wat betreft je derde vraag het nacht tarief start om 23.00 tot 7.00 en (in sommige regio's van 21.00 tot 7.00, informatie is op te vragen bij je netbeheerder), de volgende ochtend en in het weekend en op feestdagen.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Bese DayZ85,

Welkom op de community. Je maakt gebruik van het dubbeltarief, alleen staat er een telwerk stil. waarom dat is kun je het beste even vragen bij je netbeheerder Enexis, zij zijn de eigenaar van je meters.
Op je tweede vraag kan ik bevestigend antwoorden 😉 , wat betreft je derde vraag het nacht tarief start om 23.00 tot 7.00 en (in sommige regio's van 21.00 tot 7.00, informatie is op te vragen bij je netbeheerder), de volgende ochtend en in het weekend en op feestdagen.

Groet,

Folkert
Hoi Folkert,

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb inmiddels contact gehad met Enexis en het bleek zij door een fout in hun administratie nooit hebben geregistreerd dat de tariefmeter die wij hebben, een enkeltariefmeter is. Dit blijkt al zo te zijn sinds de plaatsing van het telwerk. Hierdoor kon de leverancier (Eneco dus in dit geval) ook nooit weten dat wij een enkeltariefmeter hebben.
Enexis gaat nu de fout herstellen en de meter correct registreren, maar heeft dit nu gevolgen voor ons? Want op het contract staat dus dat we een dubbeltarief hebben afgesloten.

Ik hoor het graag! Bedankt alvast.

Mvg, Daisy
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Daisy,

Dan lijkt het me het beste dat ik je contract laat omzetten aar enkeltarief elk contract bevat een enkeltarief variant en een dubbeltarief variant dus dat is geen probleem. Zal ik dat doen voor je?

Reageer