contractverlenging | Eneco Community

contractverlenging

Wie heeft ook zo'n slechte ervaring bij contractverleging? En is veel kosten en tijd kwijt met bellen om het juiste contract te krijgen?
Ik heb op 31 dec Eneco gebeld dat ik een vast contract wilde ipv variabel. Een vast contract voor 3 jaar. Het was die dag te druk en ik werd teruggebeld. Mondeling begin januari een contract aangegeaan en met 2 weken bedenktijd zou deze 18 januari ingaan.
Aangezien ik geen bevestiging per email ontving heb ik gebeld waar deze bleef- 'komt er vast aan' was dan het antwoord. Kreeg niets- weer gebeld, kwam niets. Weer gebeld en gezegd dat ik mondeling een contract was aangegaan. Okay werd er gezegd dan gaan we het bandje afluisteren en dan gaat het contract alsong in op 18 januari. Ik hoorde natuurlijk niets. Uiteindelijk 21 januari gebeld- en kreeg brief met bevestiging dat nieuwe contract op 21 januari in zou gaan.
op 28 januari zag ik nog steeds het oude contract staan bij mijn gegevens. Weer gebeld- nee werd er gezegd, het contract gaat 6 februari in. 'wat raar dat u die brief heeft' ik werd gewoon niet geloofd.
Ik geloof er niets vandat op 6 feb het nieuwe contract ingaat. Ik heb geen brief ter bevestiging gezien Ondertussen betaal ik nog steeds een hoger tarief.
Ik ben al 10 jaar klant bij Eneco- je zou zeggen dat je hartelijk wordt behandeld als je een 3 jaar vast contract wil. Maar volgens mij willen ze me liever op het duurdere variabele contract houden.

Daarnaast hebben ze bij mijn verhuizing rustig 3 dagen extra stroom en gas berekend van mijn oude huis, terwijl ik daar niet eens de sleutel meer van had.

Kortom: Eneco wil je je klanten wel houden- of probeer je ze uit te melken?

11 Reacties

Reputatie 2
Badge
@C. Keeman

Misschien een andere insteek: je kan ook digitaal een contract afsluiten. Via www.energie-aanbiedingen.com/energie-aanbieding/eneco/garantieprijs-cashback (dus overstappen van Eneco naar Eneco!) heb ik dit in december gedaan. Het contract binnen enkele dagen op de mail. En heb je op Mijn Eneco nog gekeken hoe het huidige contract eruit ziet?
Wie heeft ook zo'n slechte ervaring bij contractverleging? En is veel kosten en tijd kwijt met bellen om het juiste contract te krijgen?
Ik heb op 31 dec Eneco gebeld dat ik een vast contract wilde ipv variabel. Een vast contract voor 3 jaar. Het was die dag te druk en ik werd teruggebeld. Mondeling begin januari een contract aangegeaan en met 2 weken bedenktijd zou deze 18 januari ingaan.
Aangezien ik geen bevestiging per email ontving heb ik gebeld waar deze bleef- 'komt er vast aan' was dan het antwoord. Kreeg niets- weer gebeld, kwam niets. Weer gebeld en gezegd dat ik mondeling een contract was aangegaan. Okay werd er gezegd dan gaan we het bandje afluisteren en dan gaat het contract alsong in op 18 januari. Ik hoorde natuurlijk niets. Uiteindelijk 21 januari gebeld- en kreeg brief met bevestiging dat nieuwe contract op 21 januari in zou gaan.
op 28 januari zag ik nog steeds het oude contract staan bij mijn gegevens. Weer gebeld- nee werd er gezegd, het contract gaat 6 februari in. 'wat raar dat u die brief heeft' ik werd gewoon niet geloofd.
Ik geloof er niets vandat op 6 feb het nieuwe contract ingaat. Ik heb geen brief ter bevestiging gezien Ondertussen betaal ik nog steeds een hoger tarief.
Ik ben al 10 jaar klant bij Eneco- je zou zeggen dat je hartelijk wordt behandeld als je een 3 jaar vast contract wil. Maar volgens mij willen ze me liever op het duurdere variabele contract houden.

Daarnaast hebben ze bij mijn verhuizing rustig 3 dagen extra stroom en gas berekend van mijn oude huis, terwijl ik daar niet eens de sleutel meer van had.

Hoi @C. Keeman

Vreemd dat je idd geen bevestiging hebt gehad van je (kennelijk) lopende aanvraag vast 3 jarig contract om dat je hebt gehoord dat het 6 februari 2019 ingaat.
Waarom denk ik kennelijk? Ik vermoed dat je nu in de zg 14 daagse afkoelingsperiode zit.

Een moderator kan dat straks controleren of je zal toch as maandag weer even moeten bellen.
Want mi kan je er nu nog van af en straks is het 6 februari 2019 en pas dan wordt je nieuwe contract op Mijn Eneco verwerkt.
Punt is, dat mijn bedenkperiode al op 18 januari was afgelopen en dan mijn vaste contract had in moeten gaan. Bovendien heb ik een brief waarin bevestigd is, dat mijn nieuwe contract op 21 januari is ingegaan. Maar daar zie ik niets van terug in de app en bij mijn Eneco. En elkae keer dat ik bel om ernaar te vragen, wordt er gezegd- oh er staat inderdaad niets in het systeem, nou dan vragen we nu alsnog een nieuw contract aan met dus weer 14 dagen bedenktijd......Zo verschuift de datum steeds.
Jazeker dat van die 1e periode had ik gelezen, maar kennelijk is bij Eneco daar niets over terug te vinden.
Vandaar dat ik vermoed dat er een nieuwe periode is gaan lopen.....

Bellen is denk ik dan de beste remedie.
En nu zullen ze uiteraard wel dat voorlopige contract tot 6/2 vinden.
Ik heb exact dezelfde ervaring als door jou omschreven.

Ik ben nu een week bezig om mijn contract te verlengen. En nog steeds geen stap verder gekomen. Terugbel afspraken worden niet nagekomen en er wordt heel veel empathie getoond maar oplossingsgericht werken heeft het call center nog niet geleerd. Ik zit mijn hele leven al bij Eneco, sinds 1993, maar of ik dat blijf...... Afgelopen vrijdag heeft mevouw N een terugnotitie gemaakt waarbij ze aangaf: ik hoop dat u teruggebeld wordt. Hoop......
Ik ben benieuwd. Het viel mij overigens op dat de medewerkers geen inzage hadden in mijn verbruikscijfers en abonnement.
Reputatie 5
Badge +3

Goedemiddag @C. Keeman,

Bedankt voor je bericht. Onze excuses dat je contractverlening niet soepel is verlopen. Ik heb goed nieuws. Het contract gaat zoals beloofd 21 januari 2019 in, maar we hebben het nog niet verwerkt. Hierover hoef je je geen zorgen te maken. Dit maken we zo snel mogelijk in orde zodat je een bevestiging van ons ontvangt en dit terugziet op Mijn Eneco.

Groet, Audrey
Beste Audrey,
Dank voor de reactie; ik ben benieuwd en wacht in spanning af. Betekent dit dat ik ook een correctie krijg op de berekende prijs voor stroom en gas vanaf 21 januari?
Het is gelukt! Mijn contract is ingegaan op 21 januari. Dank hiervoor; nu alleen nog de jaarafrekening afwachten of daar ook rekening gehouden zal worden met ingangsdatum 21 januari
Reputatie 5
Badge +3
Het is gelukt! Mijn contract is ingegaan op 21 januari. Dank hiervoor; nu alleen nog de jaarafrekening afwachten of daar ook rekening gehouden zal worden met ingangsdatum 21 januari

Helemaal super! Het klopt inderdaad ik adviseer je dit op de jaarafrekening te controleren, maar dit al helemaal goed hoor😀

Groet, Audrey
Reputatie 4
Badge +2
Ongeveer een maand geleden een aanbod ontvangen om mijn aflopend 4 jarig contract te verlengen.
Na gezeur over een 4 jarig contract waarbij ik Toon 2 wilde verkrijgen zonder installatie kosten (ik heb nu Toon1)zou ik worden teruggebeld door Eneco na overleg met moderator Glenn.
Nadat ik een aantal dagen niets had gehoord een prive bericht naar Glenn gestuurd, Glenn zou hier achter aan gaan.
Nu 14 dagen later niets gehoord, 14 dagen geleden direct na een prive bericht te hebben ontvangen direct een prive bericht teruggestuurd hier geen antwoord op gekregen.
Gisteren weer een prive bericht naar de moderator gestuurd ook vandaag nog geen antwoord op gekregen.
De service vind ik vies tegenvallen!

mvrgr G Notenboom
Reputatie 5
Badge +3
Ongeveer een maand geleden een aanbod ontvangen om mijn aflopend 4 jarig contract te verlengen.
Na gezeur over een 4 jarig contract waarbij ik Toon 2 wilde verkrijgen zonder installatie kosten (ik heb nu Toon1)zou ik worden teruggebeld door Eneco na overleg met moderator Glenn.
Nadat ik een aantal dagen niets had gehoord een prive bericht naar Glenn gestuurd, Glenn zou hier achter aan gaan.
Nu 14 dagen later niets gehoord, 14 dagen geleden direct na een prive bericht te hebben ontvangen direct een prive bericht teruggestuurd hier geen antwoord op gekregen.
Gisteren weer een prive bericht naar de moderator gestuurd ook vandaag nog geen antwoord op gekregen.
De service vind ik vies tegenvallen!

mvrgr G Notenboom

Hallo @G. Notenboom,

Allereerst onze excuses hiervoor. Mijn collega is de afgelopen tijd afwezig geweest op het forum. Kun je het privébericht naar mij sturen?

Groet, Audrey

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen