vraag

Contract verlengsingsperikelen

Badge +1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 27 reacties
Omdat ik nooit via de mail een voorstel ontvang om te verlengen (ook niet in de spam-box), bel ik in november altijd zelf met Eneco. De afgelopen jaren hebben wij een Eneco EcoStroom Voordeel met gas en verlengen was meestal binnen een kwartier geregeld. Vandaag liep dat helaas anders. Er werd moeilijk gedaan over de contractvorm, ik kreeg ineens iemand anders aan de lijn die 'het gesprek had overgenomen' en uiteindelijk kreeg ik een aanbod dat duurder was dan ik momenteel heb ( het scheelde 0,01 per kwh en ook gas was duurder). De bedragen die ik nu betaal waren niet bekend in het systeem (terwijl ik het contract voor me had liggen) en er kon dan ook niets gedaan worden aan de prijzen. Vervolgens kijk ik na het gesprek op een van de bekende vergelijkingssites en bij de eerste check van een Eneco contract voor *bestaande* klanten, zie ik al lagere tarieven staan dan mij is aangeboden, hoe kan dat? Hebben sommige klantenservice medewerkers geen toegang tot sommige contracten?

25 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hallo JeSc,

Jammer dat dit gesprek zo is verlopen, dit lijkt behoorlijk stroef te zijn gegaan als ik dat zo goed lees.

Er zou geen verschil moeten zijn tussen medewerkers.
Zelf kan ik geen aanbiedingen doen via het forum, maar ik zorg er wel graag voor dat je door mijn contactpersoon hier over gebeld word.
Lijkt dat je wat?

Groet, Vincent
Badge +1
Hallo VincentN, lijkt me een prima plan, dank je.

Groet,
Jeroen
Reputatie 5
Badge +2
Helemaal goed!
Ik heb zojuist een berichtje gestuurd en verwacht dat je binnen een werkdag of twee al iets hebt vernomen, vaak al sneller hoor 😉

Voor nu wens ik je nog een fijne en zonnige dag toe.

Groet, Vincent
Badge +1
We zijn nu ruim een jaar later, en wederom heb ik geen nieuw aanbod gehad. Alle profiel- en communicatie-instellingen zijn vorige keer gecontroleerd zodat 'het nu zeker is dat ik alle aanbiedingen zal ontvangen'. Niet dus.

Ik ben er nu wel klaar mee dat ik de afgelopen 4 jaar zelf achter mijn contract met Eneco aan moet gaan. Ik krijg binnenkort een aanbod via een gezamenlijke inkoopactie via Vereniging Eigen Huis, dus als Eneco nog geïnteresseerd is, dan zou ik graag een aanbod ontvangen dat dit matcht, omdat dat uiteindelijk minder gedoe zal opleveren.
Reputatie 5
Badge +3
Hi @JeSc,

Ik begrijp dat je graag een nieuw aanbod ontvangt! Je kunt deze doorgaans binnen drie maanden voor de einddatum van je overeenkomst verwachten.

Ik breng graag wat schot in de zaak. 😉 Komt telefonisch contact hierover je opnieuw goed uit of ontvang je liever een aanbod per e-mail?
Badge +1
Beste Rodney,

Dank je voor je reactie. Helaas verloopt mijn contract al op 1 januari. Een aanbod per mail zou fijn zijn, dank je.

Groet,
Jeroen
Reputatie 5
Badge +3
@JeSc,

Graag gedaan! Het verzoek staat uit. Binnen enkele dagen kun je een aanbod per e-mail verwachten. 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik heb het forum een tijdje met rust gelaten. Ik neem aan diverse forums deel, vind dat wel leuk en leerzaam, maar je kan niet overal blijven hangen. Nu ik zelf weer problemen met Eneco heb wend ik me weer tot het forum. En al zijn problemen moeilijk vergelijkbaar vaak gaat het om de klantvriendelijkheid van Eneco, het klant is koning principe, zeker geen minachten van de klant, nou van die termen heeft Eneco nog nooit gehoord en indien wel van vele klanten gehoord, doen ze er niets mee. Ze blijven volharden in hun wan-service. Net als deze klant heb ik ook jaren tig keer zelf om zaken moeten vragen en kreeg dan nog vaak geen antwoord. Alleen hier, de moderatoren die moeten het telkens opknappen. Ik vind het een enorme wanvertoning van Eneco, ik ben nu ook behoorlijk kwaad en zou willen dat Eneco eens een lesje leert, er zijn zat andere maatschappijen, en wellicht moet eerst de directie en het bestuur opstappen.
Reputatie 7
Badge +4
@L.J.F. de Ruiter

Bedankt voor het delen van je mening. Het spijt mij te lezen dat je dit gevoel hebt overhouden na al deze tijd.

Is er op het moment iets waar Eneco je bij kan helpen?
Reputatie 1
Badge
Beste DeniseMR en ook Vincent. Uiteraard heb ik niets persoonlijks tegen jullie, nog tegen alle medewerkers van Eneco, met uitzondering van de monteur die bij mij kwam, en met regels zijn regels wegliep, en zijn/hun meerderen en leidinggevenden zouden hun verantwoording moeten nemen en tenminste iets laten horen. Maar ik trek de conclusie uit deze problematiek en behandeling dat men het wel goed vindt. Onderhoud nauwelijks uitvoeren, er altijd om moeten vragen. Bij onderhoud weglopen, zeer klantonvriendelijk, geen uitleg waar je als "niet wetende klant" recht op hebt en dan bij het maken van een tweede onderhoud-bezoek een middag tevoren afbellen omdat er een schonelucht onderzoek moet komen dan wel een schonelucht afgiftebewijs moet zijn. Waar hebben we het over, ik weet wat er aan de hand is, maar heb zelf ter plekke en ter zelfde tijd het probleem (een asbestplaatje) opgelost. Het kleine plaatje is destijds onder een staande cv ketel geplaatst, overal trouwens, toentertijd heel gewoon. Als klant weet je daar weinig of niets van, maar er wordt een heisa gemaakt. Asbest is een slecht product, maar vroeger niet en ik heb het ook niet uitgevonden, een andere behandelwijze, menselijker en klantvriendelijker was veel beter geweest. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +4
@L.J.F. de Ruiter

Bedankt voor je reactie. Je wenst dus niet geholpen te worden bij het maken van een nieuwe afspraak?
Reputatie 1
Badge
Beste DeniseMR. Ook dank wederom voor je reactie. Maar laten we duidelijk zijn, anders gaat het helemaal de verkeerde kant op.
Ik heb dit jaar, en in het verleden telkens moeten bellen om een onderhoud...... allemaal volgens een onderhoudscontract dat afgesloten is. Ik heb zelfs een jaar het onderhoudsbedrag teruggekregen, had ik helemaal niet om gevraagd, maar oké er was al een jaar of drie niemand geweest o.i.d. En helaas ik ben ook maar een mens , dus als de problematiek maar blijft doorgaan mag je toch wel boos worden. Maar goed dat gaat over tot dit jaar dus. Weer gebeld voor een afspraak en er kwam ook een monteur. Helaas een hele heisa over een asbestplaatje waarop vroeger een oude cv ketel heeft gestaan (vanaf de woningbouw) echt een klein plaatje en geheel van vaste stof, ik heb het zelf beetgepakt en naar de schuur gebracht en vervolgens naar de afvalverwerking. Er is echter geen onderhoud gepleegd. Vandaar nieuwe afspraak gemaakt, en dat zou vandaag 30 november zijn van 8-11 uur. Echter de middag ervoor wordt er gebeld, kan niet doorgaan want er moet een schonelucht afgifte komen. Sorry maar dat werd me echt te gek. Na alles wat al gepasseerd is, had ik er geen zin meer in. Ik ben op het gebied niet deskundig, maar kon me voorstellen dat er allerhande inspecties moesten komen enz. enz., kortom het mij veel geld zou kosten. Daar heb ik totaal geen zin in. Ik heb duidelijk gezegd dat ik het er niet mee eens was en ermee wilde stoppen, geen onderhoudscontract meer, dit is mij te absurd. We kunnen hierover van mening verschillen, maar dit werd me echt te gek. Je belt niet een paar uur tevoren op over het onderhoud dat er een schonelucht certificaat o.i.d. moet komen. Wederom dus weer geen onderhoud.
Dit is voor mij de druppel die de emmer doet over lopen, ik ben ook maar een mens. Ik betaal jaarlijks voor het onderhoudscontract en het geeft mij alleen ellende en geen onderhoud.
Dit had zo nooit mogen gebeuren, ik heb het opgelost, maar men is zeer streng in de regels.
Alleen wil ik duidelijk zijn, ik heb al die problemen niet opgeworpen. Het bewuste plaatje ligt er al jaren en die helaas enkele keren dat onderhoud is uitgevoerd is er nooit over gesproken. Ik wist niet eens dat het asbest was, overigens de monteur is weggegaan om "vermeend" asbest. Er was niets aan de hand geweest als hij niet weggelopen was en er was niets aan de hand geweest als men niet afgebeld had vanwege een schonelucht verklaring. Als er onderhoud wordt gepleegd zonder voorwaarden, als er een monteur komt kan hij zien dat er geen asbest is, dat er ruimte zat is rondom de ketel dat zelfs alles pas is opgeknapt, geschilderd enz. Maar een afspraak maken met allerlei verklaringen en eisen enz. daar begin ik niet aan. Er zijn hier onderhoudsbedrijven zat die best onderhoud willen plegen. Ik heb daar nog niet naar gezocht, maar als u een "normale" afspraak kan maken en ook garandeert dat er iemand komt zonder voorwaarden. Dat hoort u mij niet zeggen dat ik zulks niet wens. Daarover dus duidelijkheid. Vriendelijk groetend, Leo.
Reputatie 7
Badge +4
@L.J.F. de Ruiter

Als ik het goed lees zit de pijn vooral in het aantreffen van de vermeende asbest. Daar zijn we heel voorzichtig mee, omdat we onze collega's in goede gezondheid willen houden. Vandaar de vraag om een schonelucht verklaring, ik hoop dat je dit kan begrijpen.
Reputatie 1
Badge
Beste DeniseMR,
Ik heb er alle begrip voor. In feite heb ik overal begrip voor als het om normale menselijke zaken gaat. En als er regels zijn, dan begrijp ik dat. Dus in onderhavig geval als er (vermeend) asbest aanwezig is mogen wij niet werken! Akkoord, wat kan ik dan doen? Nou simpel ik neem het probleem van de regels weg, het vermeende asbest dus ter plekke weggehaald, naar buiten genomen, naar de schuur en naar de afvalverwerking. Dat kon gewoon, doen ze niet moeilijk over, uiteraard in een speciale bak, dat viel alles mee. En nu begrip voor mij, voor de klant, voor degene die alles betaald aan Eneco, die het onderhoudscontract heeft waardoor de monteur betaald wordt enz. Dit kan cynisch overkomen, maar het is wel een feit en wat krijgt de klant, heel heel weinig service. Hij moet veel zelf vragen, zelf zaken aanwakkeren en uiteindelijk ontploft de zaak om een plaatje asbest wat dus eigenhandig is weggenomen en nu bij de afvalverwerking of vuilverbranding ligt of weet ik veel wat ze er mee doen.
Resumerend ik heb voldoende begrip, maar niet hoe het aangepakt is. Al gezegd ik wist en weet van niets. Het plaatje lag er al jaren, andere monteurs, installatiemonteurs, onderhoudsmonteurs, ook van Eneco, hebben er nooit iets van gezegd. En nu er door, toch kennelijk één, wordt het behoorlijk opgeklopt. Uiteraard is het een personeelslid en die moet je niet afvallen, dus die krijgt gelijk, prima gehandeld, zeer klantvriendelijk...... laat de klant maar barsten. Begrip heb ik zat en wees zuinig op jezelf en al het personeel, maar wees ook een keer grootmoedig voor een klant. En dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik kan nog vele verhalen vertellen van een Eneco colporteur die mij onder mom van het verlengen van het contract "Toon" aansmeerde. Werd later toegegeven dat ze daar alleen voor op pad waren. Ook weinig klantvriendelijk en heeft me een hoop tijd gekost het weer terug te draaien.
Het volgende onderwerp..... nee ik stop ermee. Genoeg geantwoord, begrip genoeg, maar alles bij elkaar is het echt de druppel die de emmer doet overlopen. Ik verwacht echt niets meer, maar zoals al gezegd staat er open voor, maar gebeurt er niets dat zeg ik alle contracten op, ik heb er nu echt genoeg van. Jaren om onderhoud bedelen en dan dit weer. Sorry, groeten Leo.
Badge +1
@Rodney Ik heb tot nu toe nog geen nieuw contract mogen ontvangen, wat is de planning? Vandaag kreeg ik wel ineens een mail van jullie dat mijn jaarcontract afloopt en dat ik vanaf dat moment het normale tarief ga betalen. Echt te bizar voor woorden dit. Het kost me ieder jaar een halve dag tijd om mijn contract te verlengen bij Eneco!

Volgende week ontvang ik een aanbod via een collectieve inkoopactie van Vereniging Eigen Huis en ik kan zeggen dat de communicatie daar tot nu toe een stuk soepeler verloopt.
Reputatie 5
Badge +4
@JeSc begrijpelijk dat je hiernaar vraagt natuurlijk, maar het aanbod is toegestuurd naar het bij ons bekende e-mailadres op 30 november. Heb je je ongewenste e-mail ook al gecheckt? 🙂
Badge +1
Helaas @Erica, ik heb overal gekeken en ook in mijn spam folder staat geen aanbod. De spam blijft 30 dagen staan, dus dan had ik het zeker kunnen zien.
Badge +1
Helaas nog geen reactie...
Je bent nu al 7 dagen bezig en straks lukt het wel om een email te krijgen, dan moet je toch nog bellen om bv finesses door te spreken.
Nou dan wist ik het wel gewoon bellen met 088 895 59 55, want de tijd dringt, straks zijn de prijzen van 1 januari ook bekend en dan valt het nog meer tegen.
Reputatie 7
Badge +8
Prijzen zijn nu al niet bepaald laag te noemen op het gas, gemiddeld zit je rond de 70 en 73cent per m3 🙂
Klopt!
Ik ben blij dit al een paar maanden geleden al geregeld te hebben.
Er is al aangekondigd dat een gemiddeld huishouden een 30% hogere energie-rekening krijgt. Dat geldt uiteraard voor de variabele en de vaste kosten!
V.w.b. de kale energieprijzen kan je daar nu nog iets aan doen, vandaar mijn advies snel regelen; het is zo 1 januari
Reputatie 7
Badge +8
Brandje wrote:

Klopt!
Ik ben blij dit al een paar maanden geleden al geregeld te hebben.
Er is al aangekondigd dat een gemiddeld huishouden een 30% hogere energie-rekening krijgt. Dat geldt uiteraard voor de variabele en de vaste kosten!
V.w.b. de kale energieprijzen kan je daar nu nog iets aan doen, vandaar mijn advies snel regelen; het is zo 1 januari

Hier nog 1 Ton.
Ik zit op 68 cent per m3 en 22 cent per kWh.
Top Ricardo; voor de stroom zit ik nog iets lager.
En ivm dubbel voordeel bij Dubbel tarief en een PV, zelfs nog meer lager!
Ik reken op jaarbasis, na saldering, eigenlijk alleen maar Daltarief af.
Mijn Hoogtarief wordt door saldering teruglevering bijna geheel weggepoetst.
Uiteraard tot en met 2021 en dan is het over en wordt het voordeel veel minder.
Badge +1
Brandje wrote:

Je bent nu al 7 dagen bezig en straks lukt het wel om een email te krijgen, dan moet je toch nog bellen om bv finesses door te spreken. Nou dan wist ik het wel gewoon bellen met 088 895 59 55, want de tijd dringt, straks zijn de prijzen van 1 januari ook bekend en dan valt het nog meer tegen.

Daar heb je helemaal gelijk in Brandje, maar vorig jaar heb ik letterlijk uren aan de lijn moeten hangen om te onderhandelen over het aanbod dat ik steeds kreeg en daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik wacht dus het aanbod van Eneco af, vergelijk dat met de collectieve inkoopactie van Vereniging Eigen Huis en kies voor de goedkoopste.
Badge +1
@Erica @Rodney : even een statusupdate om wat af te koelen. Afgelopen dinsdag een collega van jullie gesproken en ik krijg een nieuw aanbod, mooi! Helaas werkt het systeem niet, dus ik krijg het dezelfde dag nog per mail. Vandaag, vrijdag, nog niets ontvangen, dus maar weer bellen. Ruim een kwartier aan de lijn gehangen als ineens de verbinding wordt verbroken op het moment dat ik doorverbonden word. Dit is toch wel heel amateuristisch hoor. Kan ik nog een nieuw aanbod verwachten dat match met het aanbod dat ik dinsdag uitgebreid met dezelfde collega heb besproken of moet ik de knoop maar doorhakken?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen