Contract verlengen maar heb al Toon. | Eneco Community
vraag

Contract verlengen maar heb al Toon.

• 9 februari 2014
  • 20 reacties
  • 1187 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Sedert mei 2012 hebben wij al een toon hangen (waren 1 van de eerste) tot op heden doet deze het goed. In april zouden wij kunnen verlengen, dit zouden wij het liefste doen met wederom en nieuwe toon. Reden hiervoor is dat de huidige toon maar 1 jaar garantie heeft en als we dus verlengen met 3 jaar (meest gunstigste) en de huidige toon houd ermee op kan je geen garantie meer claimen.

De vraag is dus: kan je en nieuwe toon aanvragen met en contractsverlening als je al een toon hebt hangen? kan je bijvoorbeeld je huidige toon houden en de nieuwe toon in de kast leggen dat mocht deze toon ermee ophouden je dan en reserve hebt liggen?

20 Reacties

Hoi Marcel,

Aiii dat is een goeie, maar ik denk dat Eneco daar niet zo blij van wordt.
Ik vermoed dat ze daar niet akkoord mee zullen gaan.
Overigens wel vreemd dat een moderator na 4 dagen nog geen reactie heeft gegeven.
Reputatie 4
Badge
Beste Marcel1970,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Mijn excuses voor de late reactie. Ik begrijp je vraag, maar helaas voor jou krijg je bij het verlengen van je contract geen nieuwe Toon. In alle eerlijkheid vind ik het mooi bedacht, maar zoals je zelf al aangeeft werkt je huidige Toon goed, en is er dus ook geen reden voor ons om deze te vervangen.
Daarnaast is er uiteraard ook geen enkele reden om te denken dat je Toon binnenkort het leven laat, de verwachte levensduur van Toon is 10 tot 15 jaar, dus hij gaat nog wel even mee. In ieder geval bedankt voor het meedenken 😉.

Groet Martijn
Hoi Marcel,

Tja je wist het antwoord eigenlijk wel he............
Dat is dus pech hebben.
Reputatie 4
Badge
Eigenlijk wel vreemd, het is toch ook voor bestaande klanten. En hij verlengd. Hebben ze dan geen andere leuke aanbieding voor hem?
Eigenlijk ook wel logisch....
Reputatie 3
Badge +1
Ik vind het ook vreemd.
Wat is marcel1970 anders dan andere klanten die een vernieuwd contract nemen waar Toon onderdeel van uitmaakt.
Zolang marcel1970 voldoet aan de gestelde contracteisen om Toon gratis of voor gereduceerde kosten te verkrijgen dient hij hier gewoon voor in aanmerking te komen.
Al heeft hij er nu 10!
Daar is volgens mij geen speld tussen te krijgen, ik zie geen uitsluitingen van enige aard in deze.

@marcel1970,
Wel heb je met een nieuw Toon weer een nieuwe abonnement, 12 maanden á €3,50 per maand.
Je zal dan misschien je abonnement van je huidige Toon op moeten zeggen en opnieuw aanmelden met de activatiecode van je nieuwe Toon, of zo iets, hoe dit opgelost zou moeten worden zal Eneco aan moeten geven.

@Martijn,
Ik zou toch nogmaals het gegeven antwoordt overwegen.
Reputatie 1
Badge +1
Beste Marcel1970,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Mijn excuses voor de late reactie. Ik begrijp je vraag, maar helaas voor jou krijg je bij het verlengen van je contract geen nieuwe Toon. In alle eerlijkheid vind ik het mooi bedacht, maar zoals je zelf al aangeeft werkt je huidige Toon goed, en is er dus ook geen reden voor ons om deze te vervangen.
Daarnaast is er uiteraard ook geen enkele reden om te denken dat je Toon binnenkort het leven laat, de verwachte levensduur van Toon is 10 tot 15 jaar, dus hij gaat nog wel even mee. In ieder geval bedankt voor het meedenken 😉.

Groet Martijn

Graag gedaan. Toch en vraagje: ik vind het nogal lang 10 tot 15 jaar, waar is dat op gebasseerd? het scherm is simpel tft en die staan toch max op 5 jaar. Maar stel (lees stel) ik neem en 3 jarig contract zonder toon, dan na 1 jaar, door welk probleem dan ook, begeeft mijn toon het, hoe kan ik dan aan een nieuwe toon komen? immers, ik zit vast dan aan en 3 jarig contract.
Reputatie 4
Badge
Vraag 2 zou pas moeten zijn hoe kom je aan een nieuwe toon buiten de garantie.
Eerste vraag dus vraag 1 is dat dit vreemd is, en wat is hun uitleg. Wat Marcel zegt dat je geen nieuwe toon krijgt bij verlenging van je contract klinkt toch ook vreemd.
Je bent immers klant, en het is ook voor vaste klanten, of je nou toon hebt of niet staat nergens vermeld.

Nu je toon cadeau krijgt zit ik er zelf ook aan te denken.
Al denk ik dat ze het binnenkort wel zullen aanpassen ;-)
[color=grey]En dan nog is het de vraag was je optijd of volgens Eneco niet optijd???
Doen ze er nog wat mee.[/color]
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Ik heb het topic verhuisd naar Algemene vragen of opmerkingen over Toon. Helaas heeft een van onze collega’s Martijn verkeerd geïnformeerd, onze excuses daarvoor.

Je kan als je contract afloopt opnieuw gebruik maken van een contract waarbij Toon als premium wordt gegeven. Er wordt dan een nieuwe Toon bij je geïnstalleerd. Je bent dan wel al je historie kwijt.
Ook zal er een nieuw abonnement worden afgesloten , zoals het_toontje aangeeft, het is in dit geval handig om de oude op te zeggen(1 maand opzegtermijn).
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Folkert,

Ook Martijn moet het doen met de informatie die hij krijgt.
In ieder geval bedankt voor de uiteenzetting, voor mij is het in ieder geval duidelijk.
@Allen

Ik heb het topic verhuisd naar Algemene vragen of opmerkingen over Toon. Helaas heeft een van onze collega’s Martijn verkeerd geïnformeerd, onze excuses daarvoor.

Je kan als je contract afloopt opnieuw gebruik maken van een contract waarbij Toon als premium wordt gegeven. Er wordt dan een nieuwe Toon bij je geïnstalleerd. Je bent dan wel al je historie kwijt.
Ook zal er een nieuw abonnement worden afgesloten , zoals het_toontje aangeeft, het is in dit geval handig om de oude op te zeggen(1 maand opzegtermijn).

Hoi Folkert,
Kijk daar hebben we wat aan, dus als het oude contract is opgezegd, dan kan er uiteraard een nieuw contract worden afgesloten, maar dan met de nieuwste Toon.
Goed om deze aanvulling te vernemen.
Reputatie 1
Badge +1
uitstekend Folkert. Alleen is het jammer dat je niet alsnog je toon niet kan houden en de daarbij behorende opgebouwde historie. Maar goed, deze is via marktplaats wel aan de man te brengen denk ik, of ik leg hem appart mocht er iets met de dan hangende toon mis gaan.
Hoi Marcel,

Tja dan zijn we weer terug bij een eerdere discussie over een back-up van de historie van Toon.
Wie weet komt dat er ooit nog eens van en kan je er dan gebruik van maken, toch.......
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Marcel,

Tja dan zijn we weer terug bij een eerdere discussie over een back-up van de historie van Toon.
Wie weet komt dat er ooit nog eens van en kan je er dan gebruik van maken, toch.......

Goed onthouden Brandje! wie weet komt dat ooit nog eens, maar heb er geen moeite mee als ik met 0 history moet beginnen, uiteindelijk bouwt zich dat vanzelf weer op🆒
Beste Marcel1970,

Groet Martijn
Als koper van Toon ben ik eigenlijk wel erg blij met het antwoord van Martijn.
In het Nederlandse consumentenrecht wordt voor garantie geen vaste termijn bepaald, maar is die termijn afhankelijk van de verwachte levensduur van een apparaat/artikel.
Vaak levert dat bij een defect heel veel gesteggel op tussen klant en leverancier.
Voor wat betreft Toon geeft Eneco hiermee een duidelijk signaal af en het getuigt bovendien van het vertrouwen van Eneco in hun product. Alle lof daarvoor.
Reputatie 1
Badge +1
Als koper van Toon ben ik eigenlijk wel erg blij met het antwoord van Martijn.
In het Nederlandse consumentenrecht wordt voor garantie geen vaste termijn bepaald, maar is die termijn afhankelijk van de verwachte levensduur van een apparaat/artikel.
Vaak levert dat bij een defect heel veel gesteggel op tussen klant en leverancier.
Voor wat betreft Toon geeft Eneco hiermee een duidelijk signaal af en het getuigt bovendien van het vertrouwen van Eneco in hun product. Alle lof daarvoor.

Niet geheel mee eens, brandje weet dat hierover al eerder en topic is geweest, als eneco zo vertrouwen in hun product hebben waarom dan een garantie van 1 jaar? iets wat naar mijn gevoel indruist tegen de consumentenwet in. Van en product van 199 euro mag je verlangen dat zoiets langer mee gaat dan 1 jaar. Als (lees als) en klant een toon aanschaft en deze begeeft het na anderhalf jaar dan hebben ze dus bij eneco pech, dan zal de klant zich moeten wenden tot zijn rechtsbijstand om dit aan te vechten. Ik mijn optiek win je dit voor de rechtbank op zeker. Vrijwel ieder product zoals smartphone (ik dacht apple daar gelaten) kent en garantie van 2 jaar, en stofzuiger idem enz, enz. Buiten dit om word toon aangeboden bij een 3 jarig contract, als deze na anderhalf jaar de geest eraan geeft mag je nog vrolijk anderhalf jaar door betalen en welicht ook nog aan je online diensten terwijl je toon naar de hemel is.

Als ik in een eerdere reactie van een moderator lees dat de levensverwachting van toon 10/15 jaar is bevreemd het mij nog meer dat slechts en garantie van 1 jaar word afgegeven😕 hoe weet eneco dat dit 10/15 jaar is? zoiets kan nooit getest zijn.
Het maakt mij niet uit wat voor garantietermijn Eneco zelf roept. De Nederlandse wet is hierop van toepassing en daarin zijn geen termijnen vastgesteld.
De deugdelijkheid van een product en de verwachte levensduur zijn bepalend.
In dit geval heeft de verkopende partij expliciet en openbaar een verwachte levensduur aangegeven. Daar mag je als consument dus van uitgaan.
Lees anders maar eens wat de Autoriteit Consument & Markt over garantie schrijft.
http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie?cookie=ja.13927736189531585780138
Reputatie 3
Badge +1
Hallo marcel1970,

Wat Toon Econoom aangeeft klopt.

In de EU, uitgezonder Nederland, is gekozen voor een wettelijke garantietermijn van 2 jaar, daarna vervallen alle rechten.
Nederland heeft hier bewust niet voor gekozen.
In Nederland is de wettelijke garantietermijn 6 maanden, gaat het product binnen deze termijn stuk dan gaat de wetgever er vanuit dat dit al was bij de aankoop.
Na deze 6 maanden heb je het recht op een deugdelijk product waarbij geen vervaltermijn bestaat uitgezonderd de te verwachten technische levensduur.
De te verwachten technische levensduur bepaald in Nederland dus de garantietermijn.
Er is wel een maar......de bewijslast dat het mankement niet jou schuld is ligt dan, na de 6 maanden wettelijke garantie of de fabrieks-/leveranciersgarantie, wel bij de koper en niet meer bij de fabrikant/leverancier.

De zogenoemde fabrieks- of leveranciersgarantie is in feite niet meer dan dat, tijdens deze garantie, de bewijslast voor het mankement bij de fabrikant/leverancier ligt en niet bij de koper.
Goed onthouden Brandje! wie weet komt dat ooit nog eens, maar heb er geen moeite mee als ik met 0 history moet beginnen, uiteindelijk bouwt zich dat vanzelf weer op🆒

Hoi Marcel,

Was ook een leuke en zinvolle discussie. Als de specificaties van zo'n nieuwe Toon erg mooi en handig zouden zijn zou ik mijn historie daar ook wel voor op willen geven, hoor. 
Reputatie 1
Badge +1
dank aan het toontje en toon econoom, ik ben weer bij gespijkerd:o

Wat betreft de overstap denken wij eraan om het contract wel te verlengen maar niet met een nieuwe toon. Ik ga (of beter gezegdt: mag) er vanuit gaan dat de huidige toon nog wel zeker en jaar mee gaat, dus we verlengen het contract maar dan met 1 jaar met het meest gunstigste aanbod. Ik ga er vanuit dat we de history dan behouden enz.
Reputatie 4
Badge
dank aan het toontje en toon econoom, ik ben weer bij gespijkerd:o

Toch aardig wat toontjes zo he :o
Maar daar wil ik de toon niet echt op leggen. 🙂

Reageer