Contract verlengen bij Eneco of opzeggen? | Eneco Community
beantwoord

Contract verlengen bij Eneco of opzeggen?

Reputatie 5
Badge +6
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 528 reacties
Hoi Eneco,

Graag ontvang ik een aanbieding voor het verlengen van het volgende (ik mag hierover gebeld worden)
  • Ik heb nu alleen stroom bij jullie, dit loopt af op 1-1-2019
  • Ik heb gas bij Greenchoice, daar betaal ik nu 59ct per kuub (loopt tot 1-5-2019)
  • Ik heb zonnepanelen.
Nu heb ik 2 keuzes, ik kan voor stroom naar Greenchoice gaan, en voor Gas naar jullie.

Greenchoice bied het volgende
  • iets lager stroomtarief (dan Eneco nu in mijn contract) voor minimaal 1 jaar
  • probleemloos samenvoegen van Stroom bij het Gas account (tarief 66 ct per kuub)
Wat kunnen jullie mij hierin aanbieden..?
Ik zou graag een Toon2 willen als vervanging van mijn Toon1
Zo lang mogelijk contract met een lager tarief als kortere termijnen (3 jaar of 5 jaar?)
Kunnen jullie een evt Gas contract probleemloos samenvoegen met het bestaande stroom contract bij een verlenging?

Mvgr,

Juan
icon

Beste antwoord door VincentN 1 september 2018, 13:13

Wat een helder verhaal @Juan! Zo krijg ik ze niet vaak voorgeschoteld ;-)

Ik ben gelijk voor je aan de slag gegaan en mijn collega's verzocht jou zo snel mogelijk te bellen met een passend aanbod.
Uiteraard hoop ik dat ik je straks mag verwelkomen als klant voor gas.

Fijn weekend voor nu.

Groet, Vincent
Bekijk origineel

27 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Wat een helder verhaal @Juan! Zo krijg ik ze niet vaak voorgeschoteld ;-)

Ik ben gelijk voor je aan de slag gegaan en mijn collega's verzocht jou zo snel mogelijk te bellen met een passend aanbod.
Uiteraard hoop ik dat ik je straks mag verwelkomen als klant voor gas.

Fijn weekend voor nu.

Groet, Vincent
Reputatie 5
Badge +6
Als jullie bellen, kan ik voorkeurstijd opgeven?
en bellen jullie annoniem?

ik neem annoniem nooit op, maar als ik weet dat jullie het kunnen zijn wel. Als ik maar de tijd weet
Reputatie 5
Badge +2
Wanneer komt dat dan het beste uit, @Juan?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Vincent,

op een vrijdag de hele dag.
Dinsdag of Donderdag na 4 uur,
Maandag of Woensdag na 5 uur
Reputatie 5
Badge +2
Staat genoteerd!
Reputatie 5
Badge +6
Mooi?
nu nog een interressant aanbod?
Reputatie 5
Badge +6
Hoi VincentN,

Kan je mij laten weten voor wanneer de belafspraak staat?

Dan kan ik daar rekening mee houden.. ik ben vandaag niet gebeld (na 17:00)

Mvgr,

Juan
Reputatie 5
Badge +3
@Juan,

Bedankt voor jouw reactie. We hebben helaas geen zicht op wanneer je exact gebeld zult worden. Mijn collega's hebben het verzoek van collega Vincent ontvangen en proberen zo snel als mogelijk contact met je op te nemen, op één van de door jou doorgegeven voorkeursmomenten.

Hopelijk rolt er wat moois uit!
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben nu toch op de community en zie deze interessante vraag. De eerste berichten gaan de goede kant op, dagen en uren worden uitgewisseld, maar het schijnt nu toch wat stroef te gaan. Het volgende begrijp ik Juan wil voor gas en elektra klant bij Eneco worden. Er is echter nog een concurrent, maar Eneco mag in elk geval meedoen. Waarom loop je dan niet een stapje harder, waarom kan je niet meteen dag en tijd afspreken. Verder hoop ik voor Juan dat het goed verloopt, hij zal zelf moeten beslissen, maar bij het lezen van deze topic dacht ik waarom dat getreuzel bij Eneco?
Reputatie 5
Badge +6
Gelukt!
Toon2, en gelijkblijvende tarieven (maandtermijn blijft nagenoeg hetzelfde)

Goed geregeld Vincent, dank!
Hoi Juan,

Ondanks de kritische noot hiervoor en het volgens mij niet begrijpen van het belang een persoonlijk aanbod te krijgen en dat dat soms tijd kost. ?
Mis ook in het geheel niet erg, want een contract met prijzen waar je geheel achter staat kost nu eenmaal tijd. ?

Dus Juan, goed onderhandeld hoor en een Toon2 gescoord dus jij bent weer helemaal up-to-date. ?
Reputatie 5
Badge +6
Ik heb voor een aantal dingen extra bevestiging gevraag (en gekregen per mail)

• Levering Toon2 (dus geen Toon1 willen plaatsen, of weigeren omdat er al een Toon hangt, helaas zijn dit soort dingen toch voorgekomen volgens het Toon forum)
  • Gratis levering/installatie van Toon2 en evt nieuwe Toon op Zon module
Krijg binnen een paar weken al een Toon2, ondanks het contract pas 1 januari in gaat.
Dat laatste is best logisch ivm de 3 maands termijn.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Brandje,

Hebben ze bij jou de Zonmodule moeten vervangen, toen je van Toon1 naar Toon2 ging?
Nee, uiteraard niet Juan, want dat zijn zaken buiten Toon®️ om.
Zodra Toon2 is gekoppeld aan je account bij Eneco zal Zon op Toon®️ ook op Toon2 zichtbaar zijn.
Hooguit moet er soms nog even een “vinkje” geplaatst worden op de server.
Komt vast goed en nog gefeliciteerd met je Toon2
Reputatie 5
Badge +6
Dankje Branje,

Jij als tester zou het moeten weten... :-)

Eneco zelf is/was er niet van overtuigd, dat deze kon blijven hangen.
Maar deze zouden ze ook kosteloos vervangen indien nodig.

Kan ik mijn Toon1 verkopen... heb ik nog wat meer voordeel.. maar ja.. wat kan je nog voor vragen 100 euro ? 75?
Op MP mag je in je handen knijpen als je er €40 a €50 voor krijgt.
Sommigen doen anderen er een plezier mee door ‘m als kale thermostaat te gebruiken. Dus zonder abo.
Reputatie 5
Badge +6
Hoi Eneco, ik heb nog een vraag.

Regelen jullie de overstap?
Gas zit ik nu nog bij Greenchoice, ik dit gemaild, maar nooit reactie op gekregen

Tevens had ik ook de vraag dat mijn Gas levering gewoon aan mijn bestaande contract toegevoegd gaat worden. (dus 1 Mijn Eneco inlog voor Stroom&Gas

Mvgr,

Juan
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @Juan,

Fijn om te lezen dat het zo goed is gelopen!

Wij regelen inderdaad de overstap en al je producten komen bij elkaar te hangen onder je huidige klantnummer.
De overstap vind pas op 01-01-2019 plaats; je huidige leverancier krijgt hier pas een paar dagen vooraf bericht over en weten dus nu nog van niets.
Mogelijk is er wat vertraging in hun correspondentie dat je nog niets hebt vernomen, maar zij zullen ook niet actief iets kunnen doen tot Eneco het officiële bericht heeft verzonden.

Groet, Vincent
Reputatie 5
Badge +6
Helaas gaat er nog iets mis... ik krijg een melding dat er slimme meters geplaatst gaan worden...
Hier heb ik niet om gevraagd, en volgens mij ook niet door de monteur doorgegeven

Dat hoeft niet, graag annuleren.

Bespaar die 70 euro voor niets rijden.. 😉
Ga je Zon op Toon®️ nemen?
Dat werkt alleen met slimme meters......
Reputatie 5
Badge +6
Hi Brandje,

Volgensmij kennen we elkaar al (Eneco forum, en Toon forum)
En weten we van elkaar dat we allebei Zon op Toon hebben.
Ik heb in 2014 al (gratis) slimme meters gehad van Essent destijds

Tevens is Eneco wel consequent.. in 2015 bij installatie van Toon1, waren er ook slimmemters aangevraagd, terwijl ik deze al had, en niet om gevraagd had😄
Ik twijfelde al. Uiteraard ken ik je, maar kijk als eerste naar je onderschrift en kin het daar niet uit halen. Vandaar!

Ik begrijp dat jij dus een melding van Eneco hebt gehad.
Die gaat er bijna automatisch uit en ook naar je Netbeheerder, nou die legt het gewoon naast zich neer.
Reputatie 5
Badge +6
Ah... ik heb mijn onderschrift nooit meer aangepast... sinds het Toon forum begonnen is.
Ik zal dat gelijk even doen 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Juan,

Ik zie het verzoek ook!
Is jouw gasmeter wellicht nog niet zo slim?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen