Contract verlengen bij Eneco (let op waar je aan begint!) | Eneco Community

Contract verlengen bij Eneco (let op waar je aan begint!)

• 5 januari 2014
  • 28 reacties
  • 12616 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Ik voel mij genoodzaakt mijn klacht op dit forum te plaatsen. Hopelijk wordt dit door iemand gelezen van Eneco die graag een vaste klant wil helpen.
Onlang heb ik mijn contract verlengd bij Eneco. Prima, daar zijn ze blij mee zou je denken maar in plaats van een verlenging heeft Eneco echter mijn gas overeenkomst beëindigd. Nu krijg ik Stedin op mijn dak en ik moet het zelf maar oplossen. Ik vind het bijzonder klantonvriendelijk allemaal. De medewerkster van de klantenservice kan heel goed doorverwijzen maar niets oplossen. Dus mijn advies zou zijn kijk nog even een paar keer rond voordat je je contract verlengd bij Eneco. 

Hier volgt een kort overzicht: 

- 11 december heb ik mijn huidige contract verlengd bij Eneco (Actie Voordeel Vast Ecostroom tot 01-01-2015 Actie Voordeel Vast Gas tot 01-01-2015).

- 13 december ontvang ik een brief van Eneco met een bevestiging van mijn contract.

- 2 januari ontvang ik van Stedin een brief waarin staat dat ik geen overeenkomst heb met een energieleverancier voor gas. Over 10 dagen zal de gasaansluiting worden afgesloten.

- 2 januari heb ik contact opgenomen met klantenservice Eneco (mevrouw N.). Het probleem ligt volgens haar bij Stedin, daar moet ik maar contact mee opnemen.

- 3 januari contact met klantenservice Stedin. Stedin bevestigt dat Eneco de gas overeenkomst heeft beëindigd. Eneco moet dit weer hervatten. (ik begrijp echt niet waarom ik daarvoor Stedin moest bellen)

- 3 januari mail gestuurd naar Eneco (mevrouw N.) met de vraag of mijn gas overeenkomst kan worden hervat. Mevrouw N. mailt dat ze het fijn vindt dat ik weer klant wil worden en of ik opnieuw wil bellen om een contract af te sluiten. (.....)

- 3 januari gebeld met klantenservice. De vriendelijke jongeman kan mij alleen een nieuw contract laten afsluiten voor gas, ik blijk wel een hernieuwde overeenkomst voor stroom te hebben. Ik heb geen recht meer op de actiekorting omdat ik mijn gas contract zou hebben beëindigd! 

Wordt vervolgd...

28 Reacties

Hoi aleks,

Heb je dat contract al binnen?
Zo ja en daar staat het gas-gedeelte ook in?
Dan is er niets aan de hand en zal Eneco het probleem m.i. moeten oplossen.
Moregn maandag zal er wel een moderator reageren om je klacht op te pakken en te zorgen voor een oplossing!
Ja op het contract staat gas en stroom duidelijk vermeld. Dus het is in principe heel makkelijk en gewoon een kwestie van een paar gegevens in het systeem aanpassen. Maar dat is dus nog niet gelukt. 
Kijk dat is perfect. Voor zo ver ik het kan inschatten is het dus een probleem van Eneco en dienen ze dat zelf op te lossen. 
Wacht de reactie morgen even af of stuur ivm het spoedeisende karakter een pb'tje naar een moderator als in de loop van de middag nog niet gereageerd is!!
Reputatie 6
Badge +1
En maak meteen een scan van het contract, dan heeft de moderator dat ook. Kan hij op basis daarvan ook meteen actie ondernemen.
Een scan maken?
Het contract is toch van Eneco en zit dan toch in hun administratie?
Reputatie 6
Badge +1
Een scan maken?
Het contract is toch van Eneco en zit dan toch in hun administratie?

blijkbaar niet goed, want anders was hij niet afgesloten van het gas. toch:p. Nu voorkomt hij ook meteen het wellus, nietus verhaal vsn wat er is afgesproken. Dit heet de zaak dichttimmeren!
Als hij een contract heeft staat uiteraard bij Eneco in de administratie; scan dus zinloos.
Ik denk dat er een communicatiefout zit tussen Eneco en de netbeheerder; dat zal Eneco gewoon even moeten rechtzetten.
Zo simpel is het:p

Maar als het goed is horen we dat vandaag!
Dus moderators geeft svp duidelijkheid voor de topic-starter!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Aleks,

Dank voor je bericht! Ik kan me voorstellen dat deze gehele kwestie onduidelijk voor je is. Je hebt immers verlengd en niet opgezegd. Dat je dan toch bericht ontvangt dat het gas wordt afgesloten, is erg vreemd! We zijn inmiddels met deze kwestie aan de slag. We nemen ook nog even telefonisch contact met je op, om alles te bespreken en in orde te maken.

Groet,
Mike
Oké Mike!
Goed dat je het vandaag meteen oppakt. 
Want deze vreemde situatie moet snel de wereld uit!
Zojuist door Eneco gebeld. Vriendelijk te woord gestaan en ze gaan het oplossen, dus daar ga ik dan van uit. 
Ze gaven ook toe dat dit natuurlijk niet de bedoeling is. Ze vonden het ook maar een raar probleem. 

Kijk zo hoort het. Natuurlijk kan er iets fout gaan, alleen jammer dat niet alle medewerkers/afdelingen dus even adequaat reageren. 

bedankt voor de feedback

Groet

ps, ja ik had al een scan van mijn contract gemaild 😉. Maar dat zou natuurlijk in het syteem moeten staan. Had ook al de brief met actiecode voor korting ontvangen. 
Hoi aleks,

Bedankt voor de terugkoppeling. 
Zoals ik voorspelde pakten ze je probleem vandaag aan en zorgen voor herstel van zaken. 
Hebben ze nog aan gegeven waar de schoen wrong?
Want daar leren we hier  weer van. 
Volgens mij wisten ze zelf ook niet precies wat er mis is gegaan. Ik heb er verder ook niet specifiek naar gevraagd eigenlijk. 
Oke, jammer, want dat is voor ons hier op het forum juist weer om van te leren.
Maar voor jou is het van belang dat je niet in de rats hoeft zitten, dat je onterecht afgeloten wordt.
Reputatie 4
Badge
Zojuist door Eneco gebeld. Vriendelijk te woord gestaan en ze gaan het oplossen, dus daar ga ik dan van uit. 
Ze gaven ook toe dat dit natuurlijk niet de bedoeling is. Ze vonden het ook maar een raar probleem. 

Kijk zo hoort het. Natuurlijk kan er iets fout gaan, alleen jammer dat niet alle medewerkers/afdelingen dus even adequaat reageren. 

Foutjes worden gemaakt, dat is menselijk. Maar Eneco heeft het toch snel opgepakt. Dat verdient toch ook een pluimpje.
Allemaal leuk die positieve berichten hier. Maar tot op heden is er nog niets veranderd. Via Mijn Eneco kan ik nu mijn oude facturen en nota's niet meer inzien en er staat ook niets meer vermeld bij mijn producten. Alles is verdwenen! Mijn termijnbedrag is verlaagd naar 13 euro per maand! 

http://i41.tinypic.com/2qwzywh.png
http://i43.tinypic.com/xby61f.png
Hoi aleks,

Heeft dat niet te maken met het herstel proces waar Eneco nu mee bezig is. 
Ze moeten tenslotte ook hun fout herstellen 
Reputatie 4
Badge
Misschien is nog niet helemaal in het systeem verwerkt, er zitten nog maar een paar dagen tussen. Ik zou even afwachten tot b.v. dinsdag en dan even contact opnemen. Of één van de mods moet Maandag op dit bericht stuiten en opakken.
Nou alles is inmiddels in orde hoor. Aan de telefoon zeiden ze dat het direct werd aangepast. Dus vandaar leek het even alsof er weer wat mis was gegaan.
Kennelijk wordt het systeem begin van de week ververst. Nou op naar een jaar geen problemen! 😃
Nou alles is inmiddels in orde hoor. Aan de telefoon zeiden ze dat het direct werd aangepast. Dus vandaar leek het even alsof er weer wat mis was gegaan.
Kennelijk wordt het systeem begin van de week ververst. Nou op naar een jaar geen problemen! :D

Kijk dat voorspelde ik je dus ook.
Goed dat je het nog even telefonisch hebt kort gesloten; geeft toch weer rust dat je weet dat het goed zit!
Ik heb een tijdje niets laten horen. Maar het probleem is inmiddels nog steeds niet opgelost. Na telefonisch contact (zie eerder bericht) blijkt het niet helemaal te zijn hersteld. 

Mijn Eneco geeft nu aan dat ik alleen een contract heb voor gas. Er worden nu ook dubbele bedragen van mijn rekening afgeschreven.

Ik heb meerdere keren de klantenservice gemaild en ook teruggebeld. "Het probleem zou worden opgelost. "

Tot heden kon ik best begrijpen dat er soms iets mis kan gaan en kon ik er er een grapje om maken. Maar dit is gewoon schandalig!

update:

Toch maar even gebeld met de klantenservice. Het blijkt allemaal te kloppen, ook de losse  bedragen die worden afgeschreven. Het komt omdat ik nu 2 keer in Mijn Eneco sta met losse producten. Dat maakt het lastig voor mij om de bedragen te controleren. Hoop dus dat dit wordt opgelost. 
Reputatie 4
Badge
Hoi Aleks, bedankt voor je bericht, mijn excuses voor alle onduidelijkheid. We gaan je twee accounts samenvoegen waardoor je in de toekomst ook één jaarnota gaat ontvangen en je ook één termijnbedrag aan ons betaalt. Je gaat dan wel een tussentijdse afrekening voor gas ontvangen, dat je daar even rekening mee houdt. Groet Martijn
Ok! Helemaal goed. Ben verder prima te woord gestaan door jullie dus daar geen klachten over. 
Het was even erg verwarrend op deze manier. 

Goed. Dan hoop ik bij deze dat dit het afsluitende bericht is van dit topic! :o
Eneco de grootste oplichters van nl vind ik. Kwestbare mensen het geld uit hunzakken kloppen. Alles ingewikkeld maken dat de klant het niet snapt. Zelf doen ze nooit wzt fout. En de medewerkers van het call centrumwaar halen ze die vandaaan. Zo onbes hoft en brutaal. Vertellen alleen maar leugens en misleiden je. Walgel in k is dat. Pas een oudde man gesproken bijna 90 jaar. Hij werd geintimideerd door 1 van die mensen van het call centrum. Hij kon niet eens uitpraten. Ik zatnaats die oudde mijnheer en heb alles gehoord.
Eneco vieze vuile oplichterx datzijn jullie en dat vind ik van eneco en iedereen zal ik dit mededelen die erom vraagt.

Prima hoor dat je hier je hart lucht; het is een openbaar forum, dus geen enkel probleem.

Maar je bent erg algemeen en met een gericht voorbeeld kom je niet.
Ik noem dat altijd gewoon wat roepen................

Zelf ben ik al meer dan 40 jaar klant bij Eneco en kan jouw algemene kreten niet plaatsen.

En kennelijk ben je heel boos, gezien je vele fouten in de tekst. Beter is om even tot tien te tellen en dan je bericht goed leesbaar hier te plaatsen, dat maakt het lezen van jouw bericht een stuk handiger.

Ik neem aan dat je al op overgestapt bent naar een andere energieleverancier?
Hopelijk voel je je daar beter thuis.
Badge
Beste Brandje,

heb je mijn klacht ook gelezen over de verkeerde geplaatste h blok. dat is de reden geweest om over te stappen en mijn vertrouwen in eneco kwijt ben geraakt. omdat ze liegen je proberen iets wijs te maken wat helemaal niet klopt. ze zijn niet open en transparant. proberen je met een kluitje ......pas wanneer je een advocaat inschakelt ze je wel serieus nemen. en dan wel ineens bij je thuis komen om het e.e.a. op te meten, dat is eneco. mar dat weet jij wel.
en waar ik benieuwd naar ben is waarom jij zoveel tijd en energie hierin stopt op dit forem. wat krijg jij hiervoor?
toch niet alleen de badges.
Reputatie 6
Badge +1
Beste Brandje,

heb je mijn klacht ook gelezen over de verkeerde geplaatste h blok. dat is de reden geweest om over te stappen en mijn vertrouwen in eneco kwijt ben geraakt. omdat ze liegen je proberen iets wijs te maken wat helemaal niet klopt. ze zijn niet open en transparant. proberen je met een kluitje ......pas wanneer je een advocaat inschakelt ze je wel serieus nemen. en dan wel ineens bij je thuis komen om het e.e.a. op te meten, dat is eneco. mar dat weet jij wel.
en waar ik benieuwd naar ben is waarom jij zoveel tijd en energie hierin stopt op dit forem. wat krijg jij hiervoor?
toch niet alleen de badges.

Beste :?,

Ook mijn reactie gelezen en dat van Mike in dat topic?
Als je akkoord bent gegaan met een deal, al dan niet na tussenkomst van een advocate, dan moet je nu niet weer gaan klagen. Dan had je het gewoon door een rechtbank moeten laten beslechten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen