contract tarief wijkt | Eneco Community
beantwoord

contract tarief wijkt

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties
eind december contract verlengd (met 3 jaar) er werden voor mij redelijk gunstige tarieven aangeboden.
wat zie ik echter op het maandoverzicht een gasprijs van 0,78517 terwijl in het contract 0,71618 staat.
ook de elektra prijzen wijken iets af.
De overige kosten netbeheer, levering zijn al de nieuwe kosten, de netbeheer kosten delen door 12 kloppen ook niet met de januari nota.
snap niet waarom dit afwijkt?
icon

Beste antwoord door Brandje 11 februari 2019, 14:04

Klopt, vandaar dat in je contract altijd de kale energieprijs wordt genoemd.
Dit wijzigt ook niet gedurende je contract.
Maar alle andere overheidstarieven kunnen wèl wijzigen. Denk aan BTW; opslag duurzame energie; enz

Bekijk origineel

4 Reacties

Hoi @halfwatt Heb je er rekening mee gehouden dat de tarieven per 1 jan 2019 zijn verhoogd?. Gezien de verhoging die je aangeeft is dit de reden.

Kijk eens in het volgende topic
Verhoging tarieven 2019
een contract houdt in dat er een vaste prijs is afgesproken, die kan je niet zomaar verhogen.
en waar kan ik die verhoging dan vinden?
Klopt, vandaar dat in je contract altijd de kale energieprijs wordt genoemd.
Dit wijzigt ook niet gedurende je contract.
Maar alle andere overheidstarieven kunnen wèl wijzigen. Denk aan BTW; opslag duurzame energie; enz
het vermelden van de kale prijs is misleidend.
op de bijgaande jaarrekening wordt ook als gasprijs 0,.71 vermeld . de belastingen , opslag, transport ehter over een heel jaar, dit schept verwarring bij het zien van 0,78 als gasprijs op het maandoverzicht.
Het is beter om in de maandoverzichten de opbouw van de prijs te vermelden.
wel vreemd dat er vorig jaar 0.71 op de maandoverzichen staan behalve in december daar staat ook al
0,78 (gaat pas 1 jan in)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen