Contract overzetten naar naam vrouw | Eneco Community
beantwoord

Contract overzetten naar naam vrouw

• 24 februari 2016
  • 8 reacties
  • 2337 Bekeken

Beste,

Volgende week worden er bij ons zonnepanelen geplaatst. Fiscaal aantrekkelijk om de btw terug te vragen alleen zit ik met een probleem. Ik ben zelf al zzp-er naast mijn huidige baan. Als zzp-er verdien ik niet heel veel. Nu is het gunstiger als ik de btw door mijn vrouw terug laat vragen. Dan moet zij diegene zijn de de energie levert aan Eneco en moet zij ook diegene zijn die op het contract staat. Vandaag klantenservice gebeld, blijkt dit niet mogelijk te zijn.. Mijn contract moet opgezegd worden en mijn vrouw moet nieuw contract aangaan. Dat betekent voor mij een boete omdat contract nog 2jr loopt. Kan dit niet anders? Ik zou graag Toon willen houden, maar het wordt interessanter om naar een andere leverancier te gaan, die betalen dan de overstapboete. Of is er een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Mike 24 februari 2016, 09:05

Hallo Chris!

Bedankt voor jouw bericht. Ik kan me indenken dat je die constructie aantrekkelijk vindt, gezien de financiële voordelen. Energiecontracten zijn naamgebonden. We kunnen en mogen deze niet op een andere naam overschrijven. Het is dan inderdaad zo dat we nieuwe contracten afspreken met jouw vrouw en de contracten op jouw naam stopzetten. Omdat je daar wel blijft wonen, stel ik voor dat we geen boetes in rekening brengen, als er op naam van jouw vrouw wederom een meerjarig energiecontract wordt afgesproken. Is dat een goed idee?

Groet,
Mike
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Chris!