Contract overzetten naar naam vrouw | Eneco Community
beantwoord

Contract overzetten naar naam vrouw

• 24 februari 2016
  • 8 reacties
  • 2337 Bekeken

Beste,

Volgende week worden er bij ons zonnepanelen geplaatst. Fiscaal aantrekkelijk om de btw terug te vragen alleen zit ik met een probleem. Ik ben zelf al zzp-er naast mijn huidige baan. Als zzp-er verdien ik niet heel veel. Nu is het gunstiger als ik de btw door mijn vrouw terug laat vragen. Dan moet zij diegene zijn de de energie levert aan Eneco en moet zij ook diegene zijn die op het contract staat. Vandaag klantenservice gebeld, blijkt dit niet mogelijk te zijn.. Mijn contract moet opgezegd worden en mijn vrouw moet nieuw contract aangaan. Dat betekent voor mij een boete omdat contract nog 2jr loopt. Kan dit niet anders? Ik zou graag Toon willen houden, maar het wordt interessanter om naar een andere leverancier te gaan, die betalen dan de overstapboete. Of is er een andere oplossing?
icon

Beste antwoord door Mike 24 februari 2016, 09:05

Hallo Chris!

Bedankt voor jouw bericht. Ik kan me indenken dat je die constructie aantrekkelijk vindt, gezien de financiële voordelen. Energiecontracten zijn naamgebonden. We kunnen en mogen deze niet op een andere naam overschrijven. Het is dan inderdaad zo dat we nieuwe contracten afspreken met jouw vrouw en de contracten op jouw naam stopzetten. Omdat je daar wel blijft wonen, stel ik voor dat we geen boetes in rekening brengen, als er op naam van jouw vrouw wederom een meerjarig energiecontract wordt afgesproken. Is dat een goed idee?

Groet,
Mike
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Chris!

Bedankt voor jouw bericht. Ik kan me indenken dat je die constructie aantrekkelijk vindt, gezien de financiële voordelen. Energiecontracten zijn naamgebonden. We kunnen en mogen deze niet op een andere naam overschrijven. Het is dan inderdaad zo dat we nieuwe contracten afspreken met jouw vrouw en de contracten op jouw naam stopzetten. Omdat je daar wel blijft wonen, stel ik voor dat we geen boetes in rekening brengen, als er op naam van jouw vrouw wederom een meerjarig energiecontract wordt afgesproken. Is dat een goed idee?

Groet,
Mike
Hallo,

Ik zit met precies hetzelfde probleem als Chris, ben ook zzper en heb sinds een week zonnepanelen . Is het bij mij ook mogelijk, zonder boetes, contract te beëindigen, en op mijn vriendins naam een nieuw 4 jarig contract aan te gaan? Gr Jordy
Beste Jordy, bij ons is het nog steeds niet goed geregeld. Naam op factuur klopt niet etc. Al meerdere keren contact gehad met Eneco, blijft gewoon erg moeilijk. Overstappen naar een andere maatschappij lijkt de beste oplossing, alleen jammer dat Toon niet meer volledig te gebruiken is. Voor dit jaar, fingers crossed bij de belastingdienst 😉
Reputatie 7
Badge +7
beste @ Jordyk en @ Chris0905
probeer eens een pb aan Folkert of Mike
om dit probleem op te lossen.

maar mss word er morgen / vandaag al door 1 van de mod,s gereageerd succes.
Nou zo te horen gaat dit dus heel lastig worden. Schandalig dat dit dan zo lang duurt bij jou Chris, terwijl ze zelf een voorstel doen. Jammer. Maar we wachten maar even af op een antwoord van Eneco
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @Chris0905,

Erg jammer dat je hier al vanaf februari 2016 mee bezig bent. Mijn collega Mike heeft destijds als antwoord op jouw vraag voorgesteld om jouw contract kosteloos te laten beëindigen. Dit aan de hand van een aanmelding op hetzelfde adres maar dan op naam van jouw vrouw. Ik kan echter niet zien dat jouw contract sindsdien beëindigd is en/of jouw vrouw zich op hetzelfde adres heeft aangemeld. Een nieuwe aanmelding is doorgaans binnen 48 uur zichtbaar. Zie ik iets over het hoofd of is er nog geen nieuwe aanmelding gedaan?

@Jordyk, welkom op het forum allereerst! De constructie zoals voorgesteld door Mike lijkt mij absoluut ook voor jou van toepassing. Wanneer jouw partner zich op hetzelfde adres aanmeldt met een nieuw vierjarig contract, komt jouw overeenkomst automatisch te vervallen. Dit omdat er maar één leveringsovereenkomst op een adres mogelijk is. Via ons gratis nummer 0800 0062 kun je een nieuwe aanmelding gemakkelijk in gang zetten. Zodra de eindnota als bewijs van de einde levering op jouw naam dan gereed is, kan ik direct de boetes voor je tegenboeken.

Ik verneem het graag van jullie beiden.

Groet,

Rodney
Hi Rodney,

Dit lijkt me de beste oplossing ja.
Nu ben ik recentelijk al een nieuw contract aangegaan (Wist toen nog niets af van de situatie van de zonnepanelen en ondernemer zijn), en heb toen als actie Zon op Toon voor € 49,95 i.p.v. € 99,95 gekregen.
Dit moet echter nog geinstalleerd worden. Blijft dit aanbod dan gewoon staan?

Groeten Jordy
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @Jordyk,

Bedankt voor jouw reactie. Het lijkt mij inderdaad geen probleem een aanbod welke je reeds geaccepteerd hebt te behouden, voor alle zekerheid kun je hiervoor nog bellen met het gratis nummer uit mijn vorige bericht, met de collega's die het aanbod in orde hebben gemaakt. Zoals gezegd voorzie ik hierbij geen moeilijkheden. Wil je mij na de komst van jouw eindnota nog een privébericht toesturen? Zo kan ik de boetes voor je tegenboeken nadat de aanmelding op naam van jouw partner gelukt is. Alvast bedankt!

Groet,

Rodney

Reageer