contract meenemen | Eneco Community
vraag

contract meenemen

• 18 april 2016
  • 1 reactie
  • 151 Bekeken

Ik ben onlangs verhuisd en heb mijn contract (7 jaar) meegenomen naar mijn nieuwe adres. Nu krijg ik een eindafrekening van de oude woning en moet ik betalen.
waarom moet ik betalen? Ik neem mijn contract mee. Levering van stroom en gas blijft gelijk. Termijnbedrag naar iets omhoog. Had ik beter gelijk over kunnen stappen naar een goedkopere leverancier

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +6
Beste Peeman,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Je moet bijbetalen omdat je eindafrekening over 2 stookmaanden gaat. Na de jaarafrekening is je termijnbedrag op je vorige adres vastgesteld op 90 euro. Wij gaan er vanuit dat dit 12 maanden wordt betaald. In de zomer betaal je met deze 90 euro veel meer dan je verbruikt, maar in de winter(stookmaanden) is dezelfde 90 euro niet voldoende. Op deze manier blijven je vaste lasten gelijk. Wanneer je afgerekend wordt over 2 koudere maanden dan is de kans groot dat je moet bijbetalen, dit is helaas niet te voorkomen. Voor je huidige adres staat je termijnbedrag inmiddels op 94 euro zie ik. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is en hoor het graag wanneer er nog vragen zijn.

Groet,

Folkert

Reageer