Contract loopt af, wat nu? | Eneco Community
vraag

Contract loopt af, wat nu?

• 21 november 2014
  • 11 reacties
  • 1200 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 8 reacties
Hallo, mijn contract 'Ecostroom/Gas Voordeel Vast herfst 13' voor 1 jaar loopt tot 01-01-2015. Welk contract en tarieven krijg ik per 01-01-2015 automatisch van ENECO als ik verder geen actie onderneem?

11 Reacties

Als je niets doet dan loopt je contract over in een variabel contract.
Ik zou me van te voren inleven in de going prijzen via vergelijkingssites en dan contact opnemen met Eneco.
Je kan je ook laten bellen en dan bespreken ze een persoonlijk aanbod met je.
Als je niets doet dan loopt je contract over in een variabel contract.
Ik zou me van te voren inleven in de going prijzen via vergelijkingssites en dan contact opnemen met Eneco.
Je kan je ook laten bellen en dan bespreken ze een persoonlijk aanbod met je.

Dank je wel Brandje voor dit antwoord.
Ik heb zo hier en daar gelezen dat de energieprijzen volgend jaar omlaag gaan, is het dan wellicht verstandig om een variabel contract af te sluiten i.p.v. weer voor vast te kiezen? Anders loop ik wellicht de korting mis.
Op de vergelijkingssites komt voor mij BudgetEnergie er het gunstigste uit maar ben al sinds jaar en dag klant van Eneco.
Ik ga de Kwh en m3 prijzen vergelijken en bel dan wel ff met Eneco om te horen wat ze me kunnen bieden 🙂
Ja dat wilde ik je al niet adviseren om variabel te gaan.
Maar aan de andere kant weet Endco heus wel wat de gasprijs per 1 januari 2015 gaat doen en zou bij het vadtstellen van een nieuw contract ongetwijfeld daar rekening meehouden.
Met de prijs van de concurrentie in je hoofd op papier is het altijd slim om de onderhandeling in te gaan.
Suc6
Ja dat wilde ik je al niet adviseren om variabel te gaan.
Maar aan de andere kant weet Eneco heus wel wat de gasprijs per 1 januari 2015 gaat doen en zou bij het vaststellen van een nieuw contract ongetwijfeld daar rekening mee houden.
Met de prijs van de concurrentie in je hoofd op papier is het altijd slim om de onderhandeling in te gaan.
Suc6

Dank je Brandje, dat idee had ik ook al. De prijzen van de concurrent heb ik ook voorhanden dus ga binnenkort bellen met Eneco om te zien of we tot elkaar kunnen komen. Anders gaan we eens een jaartje BudgetEnergie proberen 😉
Oké duidelijk, maar nog 1 tip; de variabele gasprijs is op dit moment 0.64667, daar gaat de verlaging van 1 januari 2015 natuurlijk nog vanaf. Komt 2.31 p/m aan vastrecht bij!
Let op ik heb het alleen over GAS he!

Dus houdt daar rekening mee als je de onderhandeling ingaat!
Reputatie 4
Badge
Beste RayHia,

hartelijk bedankt voor je bericht en goed dat je je vraag hier stelt. Er zijn inderdaad verschillende mogelijkheden en @Brandje heeft je al goed voorgelicht 😉 Uiteraard is het mogelijk dat we telefonisch contact met je opnemen om samen met jou te kijken naar wat goed bij je wensen past. Als je graag een advies op maat wil, laat het mij dan even weten. Fijn weekend alvast.

Groet Martijn
Beste RayHia,

hartelijk bedankt voor je bericht en goed dat je je vraag hier stelt. Er zijn inderdaad verschillende mogelijkheden en @Brandje heeft je al goed voorgelicht 😉 Uiteraard is het mogelijk dat we telefonisch contact met je opnemen om samen met jou te kijken naar wat goed bij je wensen past. Als je graag een advies op maat wil, laat het mij dan even weten. Fijn weekend alvast.

Groet Martijn

Dank voor je reactie Martijn, mijn wensen zijn simpel. Een scherpe aanbieding voor stroom en gas met 1-jarig contract vast van 1-1-2015 tot 1-1-2016 welke concurrerend is met andere aanbieders.
Ik hoor graag van je, fijn weekend 😉
Reputatie 4
Badge
Beste RayHia,

Ik zie dat we je inmiddels een aanbod hebben gedaan en ontzettend leuk dat je nog langer klant blijft bij Eneco 😉 Ik reken erop dat het allemaal naar wens is verlopen. Als je nog vragen hebt, trek dan gerust aan de bel.

Groet Martijn
Beste RayHia,

Ik zie dat we je inmiddels een aanbod hebben gedaan en ontzettend leuk dat je nog langer klant blijft bij Eneco 😉 Ik reken erop dat het allemaal naar wens is verlopen. Als je nog vragen hebt, trek dan gerust aan de bel.

Groet Martijn

Hallo Martijn,

Uiteindelijk na wat onderzoek te hebben gedaan gekozen om volgend jaar bij Eneco te blijven.
De reden moge duidelijk zijn, vergelijkingssites handelen niet eerlijk door Eneco in de resultaten bij het vergelijk niet op te nemen. Daar is uiteraard een reden voor want als je goed gaat cijferen zie je waar de schoen wringt. De energie-'prijsstunters' lijken soms goedkoper te zijn maar schijn bedriegt. Als voorbeeld neem ik alleen even het vastrecht voor stroom en gas. Bij Eneco is dat voor mij een kleine 28 Euro voor stroom en eveneens 28 Euro voor gas per jaar. Bij een bekende 'prijsstunter' wordt hiervoor 78 Euro voor stroom en eveneens 78 Euro voor gas gerekend. Dan begrijp ik ook meteen waarom de Kwh-prijs en de m3-prijs wat lager ligt. Dus als je daar alleen op let ga je nat.
En verder ben ik tevreden over Eneco, ook een reden om te blijven ;)

Groet, RayHia
Reputatie 2
Badge
@Rayhia. Gefeliciteerd!

Ook ik heb mijn aflopend contract met Eneco recent verlengd. Maar dan voor 3 jaar. De prijzen per kWh en m3 worden lager dan ik nu betaal. Dus dat is mooi geregeld. De vastrecht prijs is vooral belangrijk als je niet veel stroom of gas gebruikt, want dan telt dit bedrag flink mee. Pas als je veel elektriciteit of gas gebruikt, telt een lagere kWh of m3 prijs meer mee.

En nog iets: doe je het alleen voor het geld of tellen ook andere aspecten mee, zoals duurzaamheid, service, betrouwbaarheid etc.
@Rayhia. Gefeliciteerd!

Ook ik heb mijn aflopend contract met Eneco recent verlengd. Maar dan voor 3 jaar. De prijzen per kWh en m3 worden lager dan ik nu betaal. Dus dat is mooi geregeld. De vastrecht prijs is vooral belangrijk als je niet veel stroom of gas gebruikt, want dan telt dit bedrag flink mee. Pas als je veel elektriciteit of gas gebruikt, telt een lagere kWh of m3 prijs meer mee.

En nog iets: doe je het alleen voor het geld of tellen ook andere aspecten mee, zoals duurzaamheid, service, betrouwbaarheid etc.

Hallo Reinoud,

In de huidige tijd kijk ik puur naar de kosten, de andere aspecten die je noemt zijn voor mij van ondergeschikt belang.
Kreten zoals duurzaamheid, service en betrouwbaarheid zijn marketingkreten en klinkt wel leuk voor de gemiddelde klant. Tenslotte komt de stroom en het gas via dezelfde infrastructuur de woning binnen, ongeacht welke aanbieder ik kies. Achter de schermen is het een administratieve afhandeling. Meer niet. En dan de begrippen groene of grijze energie, dat is lastig te controleren vind ik en zal door vraag en aanbod wel wisselen. Ik kan niet zien of m'n tv op stroom werkt van een windmolen, gas- of kolencentrale 😉

Reageer