Contract De Onafhankelijke Energievergelijker | Eneco Community
vraag

Contract De Onafhankelijke Energievergelijker

• 23 november 2018
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Beste heer/mevrouw,

Ik ben op 3 september gebeld door 'De Onafhankelijke Energievergelijker'.
Door onoplettend en goedgelovig te zijn ben ik akkoord gegaan en is mijn contract per 1-1-2019 door hun verlengd middels een overstap van Delta naar Eneco.
Maar oneens begon het bij mij te knagen.
Ik heb veel gegoogled en heb over 'De Onafhankelijke Energievergelijker' alleen maar klachten gezien zoals: Oplicting, Veels te duur, Niet bereikbaar, over het bedrijf dat mijn contract geregeld heeft.

Nu blijkt dat er, na telefonisch contact met Eneco, geen contract/overstap bekend is in het systeem van Eneco, maar ik heb dus wel een ondertekend contract via de 'De Onafhankelijke Energievergelijker waar Eneco bovenstaat. In hoeverre is dit contract geldig bij jullie?

Ik wil van mijn contract afzien en bij de huidige leverancier blijven, maar bij de overeenkomst staat dat ik geen bedenktijd heb en dat ik vastzit aan dit contract.

Graag wil ik jullie schriftelijke bevestiging dat ik geen contract heb bij Eneco per 1-1-2019 contract te houden en niet te willen overstappen of wijzigen.

Hopende op een snelle reactie zodat we dit op kunnen lossen.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Wat een vervelende situatie @joemie!

Je kan bij deze partij binnen 14 dagen, na het akkoord geven, annuleren. Dit is wettelijk bepaald!
Zo gaat de overstap niet door en blijft alles bij het oude.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt!

Groet, Vincent
Bedankt voor je reactie Vincent! Helaas is de wettelijke termijn van 14 dagen al lang verstreken (3 september) dus dat zal niet meer gelden.
Het vreemde is dus dat er bij Eneco niks bekend is over deze overstap, maar we hebben dus wel een contract van Eneco. Ik weet dus nu niet goed wat ik moet doen...
Reputatie 6
Badge +2
Oei! Dat maakt het niet makkelijker.

Ik zie in jouw profiel zover alleen je e-mailadres staan.
Daarmee kan ik zoeken in onze systemen en vind inderdaad niets terug.

Met de verlopen van tijd sinds die aanmelding zou hier al lang iets van bekend moeten zijn.

Je hebt mogelijk wel al mails of brieven gehad? Hierin zou ik meer informatie verwachten om te annuleren of andere stappen die je kan nemen.
Oké, in die zin positief dat je niks kunt vinden. Heel vreemd allemaal.
Bij het contract zijn de voorwaarden van Eneco Zakelijk van 2016 bijgesloten. Dat is het enige. Kan me voorstellen dat er recentere voorwaarden zijn inmiddels?
Reputatie 5
Badge +3
Oké, in die zin positief dat je niks kunt vinden. Heel vreemd allemaal.
Bij het contract zijn de voorwaarden van Eneco Zakelijk van 2016 bijgesloten. Dat is het enige. Kan me voorstellen dat er recentere voorwaarden zijn inmiddels?

Dit klopt @joemie. Wil je hier klikken?

Reageer