contract | Eneco Community
beantwoord

contract

Reputatie 1
Badge +2
  • Energiekeling (level 11)
  • 90 reacties
hoi heb een contract van 10-5-2013 tot 1-1-2017 nu zie ik dat de gasprijs al bijna 3 cent omhoog gegaan is , was toch een vast contract.Betaal nu bijna 0,68 c per m3 en bij de goedkoopste betaal je 0,57 cent, jagen jullie je klanten zo niet weg? Ben best blij met Toon maar wat heb ik aan bezuinigen als jullie het ondanks een contract toch nog steeds duurder maken. mvg opa
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 12 januari 2015, 13:47

Hoi opa68,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Aangezien je een vaste overeenkomst hebt, stijgen je leveringskosten niet. Maar ook bij een daling ga je niet mee. Bij een vast contract kies je dus heel duidelijk voor zekerheid, je weet met betrekking tot het leveringstarief waar je aan toe bent. Voor klanten die zekerheid willen en niet steeds willen wachten tot de nieuwe variabele tarieven zijn vastgesteld een prima oplossing, voor mensen die wat meer ''risico' nemen wellicht niet het beste idee. Wel heel spijtig dat je hierdoor over wilt stappen, al is het altijd je goed recht. Ik hoop echter dat je er nog eens over na wilt denken. Wellicht kunnen wij je helpen op andere gedachten te brengen door je meer een advies op maat te geven. Als je dat wllt, laat het mij dan even weten. Groet Martijn

Bekijk origineel

31 Reacties

Dat zijn nou juist de risico's van een langdurig contract, toch.
Niet voor niets wordt er vaak gewaarschuwd om bv niet langer dan 1 jaar een contract af te sluiten.
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Brandje heb altijd gedacht dat een contract niet omhoog en ook niet omlaag kan. Zal toch eens kijken om te verkassen want betaal wel erg veel ik heb nog 2 jaar te gaan, bij de koedkoopste scheeld het al vlug 250 euro per jaar . mvg opa
De kale gasprijs van je contract kan natuurlijk niet wijzigen, maar de andere bestanddelen zoals belasting enz wel natuurlijk.
Komt nog bij dat de variabele prijzen nu wel dalen alleen al door de lagere olieprijzen en dat laatste bedoelde ik.
Het staat je altijd vrij om te shoppen natuurlijk; de andere leverancier wil wellicht je "boete" betalen, toch.....
Reputatie 4
Badge
Hoi opa68,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Aangezien je een vaste overeenkomst hebt, stijgen je leveringskosten niet. Maar ook bij een daling ga je niet mee. Bij een vast contract kies je dus heel duidelijk voor zekerheid, je weet met betrekking tot het leveringstarief waar je aan toe bent. Voor klanten die zekerheid willen en niet steeds willen wachten tot de nieuwe variabele tarieven zijn vastgesteld een prima oplossing, voor mensen die wat meer ''risico' nemen wellicht niet het beste idee. Wel heel spijtig dat je hierdoor over wilt stappen, al is het altijd je goed recht. Ik hoop echter dat je er nog eens over na wilt denken. Wellicht kunnen wij je helpen op andere gedachten te brengen door je meer een advies op maat te geven. Als je dat wllt, laat het mij dan even weten. Groet Martijn
Klantenbinding mis ik wel. Een snelle rekensom leerde dat wij bij een vastcontract van 4 jaar minimaal 2 keer zelf de Toon betaald zouden hebben, of te wel een sigaar uit eigen doosje dan hadden gekregen. De verbazing bij de klantenservicemedewerkster was duidelijk aanwezig en begreep zij mijn vraag om een klantenbindend aanbod. Na doorverbonden te zijn met weer een medewerkster, die ik kort moest uitleggen wat nadelig was bij "vaste klant blijven", niets wat goed in onze richting bewoog. Verbazing wederom mogen constateren en een poging een net zo goed aanbod te doen als een andere maatschappij. Welke vergelijksite de medewerkster gebruikte blijft voor mij een raadsel, maar na ons gesprek vond ik de E-On op het internet waar ik bij drie jaar vast een kostenbesparing in het zicht krijg van ruim 600 euro! En voor dat geld kopen wij zelf een smart-thermostaat. En mocht de moderator net als hier boven een zeer goed aanbod alsnog willen doen dan moet hij wel snel zijn want onze overstap gaan we deze week in orde maken. Voelt u vrij zeg ik om contact te leggen daar mijn adres bij jullie bekend is. Klantenbinding ga ik ondertussen opzoeken in het woordenboek.
Klantenbinding is een gewoon woord.
Zie de 5 definities:

http://www.encyclo.nl/begrip/klantenbinding

Overigens is al langer bekend dat het slim is om een contract van maximaal 1 jaar aan te gaan.

Heb je overigens deze site ook bekeken:

http://www.energieleveranciers.nl/eon/ervaringen
http://www.energieleveranciers.nl/eon/beoordelingen
Beste Brandje.

Helaas is het geen gewoon woord bij de klantenservice. Anders had ik een goed aanbod gehad van Eneco. Voor enkele eurootjes zou ik niet van leverancier gaan wisselen, maar als het verschil tientjes per maand gaat schelen dan wordt het wel tijd voor een andere die mag leveren.

De laatste omschrijving is het mooist van klantenbinding:
"Het binden of gebonden houden van klanten door hen voordeel te bieden. Dit is op 3 manieren te beïnvloeden. Financieel (kortingen, beloningen, spaarsystemen), sociaal (emotioneel binden: contact, aandacht, er bij willen horen, vertrouwen en respect) en structureel (maatwerk, toegevoegde waarde, extra’s bieden, met abonnementen of contractvormen"
Het was natuurlijk met een kwinkslag, omdat je het ging opzoeken in het woordenboek.
Ik denk dat je het onderste uit de kan wilt.........
En Eneco kan daar kennelijk niet in mee, nou dan is het toch simpel.

Dan zou ik maar voor het voordeel van €600 gaan.
Maar je weet pas echt wat je mist en dat is bij de jaarafrekening van je nieuwe leverancier; vandaar dat ik je beide linken even gaf om niet de mooie maar uiteraard de minder mooie zaken eruit te halen en daar je voordeel mee te doen.

Suc6 met je keuze!
Reputatie 1
Badge +2
betaal natuurlijk veels te veel neem NLE elec hoog 0,21550 laag 0,20316 gas 0,57307 dat scheeld wel erg veel, vasrrecht 5,25 dus iets duurder als je er iets aan kunt doe graag ga niet graag weg mvg opa

Hartelijk bedankt voor je bericht. Aangezien je een vaste overeenkomst hebt, stijgen je leveringskosten niet. Maar ook bij een daling ga je niet mee. Bij een vast contract kies je dus heel duidelijk voor zekerheid, je weet met betrekking tot het leveringstarief waar je aan toe bent. Voor klanten die zekerheid willen en niet steeds willen wachten tot de nieuwe variabele tarieven zijn vastgesteld een prima oplossing, voor mensen die wat meer ''risico' nemen wellicht niet het beste idee. Wel heel spijtig dat je hierdoor over wilt stappen, al is het altijd je goed recht. Ik hoop echter dat je er nog eens over na wilt denken. Wellicht kunnen wij je helpen op andere gedachten te brengen door je meer een advies op maat te geven. Als je dat wllt, laat het mij dan even weten. Groet Martijn[/quote]
Hoi Opa,

Volgens mij gast er iets niet goed.
Ik begrijp je reactie niet.
Reputatie 1
Badge +2
Klopt Brandje maak er een puinhoop van maar misschien dat hij het toch wel begrijpt sorry opa
Ik denk dat je beter niet kunt quoten.
Ik hoop dat Martijn nog iets voor je onder pet heeft.
Reputatie 4
Badge
Beste opa68,

Al was je bericht niet geheel duidelijk, ik begrijp de essentie wel 😉 Ik ga mijn collega dan ook vragen om telefonisch contact met je op te nemen om samen te kijken welke mogelijkheden er zijn, want we raken je uiteraard niet graag kwijt als klant.

Groet Martijn
Reputatie 1
Badge +2
Dank je Martijn, wacht z'n belletje af.mvg opa
opa68 wrote:

Dank je Martijn, wacht z'n belletje af.mvg opa

Hoi Opa,

Goed hè dat ze je nog niet willen laten gaan!
Laat je ons toch nog even weten of je toch blijft?
Ik ben met name nieuwsgierig hoe ze met je eerdere voordeel van 600 euro omgaan........
Reputatie 1
Badge +2
Hoi Brandje denk dat je je vergist ik heb het niet over 600 euro gehad dat was B.C.C..Ben eigenlijk best tevreden met mn Toon, zag alleen dat de gasprijs en de stroom prijs steeds hoger werd, heb door de Toon nu over het hele jaar flink wat gas bespaart, ook de stroom op bespaart door ledlampen te plaatsen.mvg opa
opa68 wrote:

Hoi Brandje denk dat je je vergist ik heb het niet over 600 euro gehad dat was B.C.C..Ben eigenlijk best tevreden met mn Toon, zag alleen dat de gasprijs en de stroom prijs steeds hoger werd, heb door de Toon nu over het hele jaar flink wat gas bespaart, ook de stroom op bespaart door ledlampen te plaatsen.mvg opa

Hoi Opa,

Heel goed van je! Sorry!
Dat krijg je als je even wilt reageren op jouw bericht en ik even vlug terugscrolde..........
:8
Goed opgemerkt van Brandje dat MartijnvdV zich naar de verkeerde richtte. Ik wacht tot en met maandag of men daadwerkelijk contact gaat opnemen. Dat lijkt mij wel zo netjes als men de moeite neemt om het forum te volgen en te reageren.
Reputatie 4
Badge
Hoi B.C.C., ik richt me graag tot jullie allebei 😉 Maar ook met jou nemen we deze week telefonisch contact op om de mogelijkheden te bekijken.

Groet Martijn
Reputatie 4
Badge
Beste B.C.C., ik heb het nog even nagevraagd, maar de aanbieding die we je hebben gedaan was het ultieme voorstel. Je hebt zelf aangegeven wat je voor ogen hebt, maar ik heb van mijn collega begrepen dat we daar helaas niet in mee kunnen gaan. Ook is met je besproken wat wel de mogelijkheden zijn. Ik vind het zeer spijtig dat je hierdoor wellicht overstapt, maar ik kan in dit geval niets aan ons voorstel veranderen.

Groet Martijn
Reputatie 1
Badge +2
Heb vanmiddag een goed gesprek gehad met een medewerker van Eneco , ga 100 euro per jaar minder betalen en heb een nieuw 3 jarig contract afgesloten betaal geen boete en behoud mn Toon, ben dus tevreden mvg opa
Hoi Opa,

Leuk dat je je nieuwe contract hier nog even terug gekoppeld hebt.
En als je tevreden bent dat is het belangrijkste, toch....
MartijnvdV wrote:

Beste B.C.C., ik heb het nog even nagevraagd, maar de aanbieding die we je hebben gedaan was het ultieme voorstel. Je hebt zelf aangegeven wat je voor ogen hebt, maar ik heb van mijn collega begrepen dat we daar helaas niet in mee kunnen gaan. Ook is met je besproken wat wel de mogelijkheden zijn. Ik vind het zeer spijtig dat je hierdoor wellicht overstapt, maar ik kan in dit geval niets aan ons voorstel veranderen.

Groet Martijn

Gefeliciteerd Opa. Goed om te horen dat men wat heeft kunnen doen. Positieve reacties horen ook gecommuniceerd te worden. :)

Ik zelf ga denk ik niks meer horen van Eneco, gezien hetgeen dat Martijn schreef. Kennelijk is er bij de medewerkster, en zo te lezen bij Martijn ook, niets duidelijk geworden. Ik heb de medewerkster niet gezegd wat voor prijzen ik voor ogen had daar ik toen nog geen enkele vergelijkingssite had bezocht. Heb alleen bij de marginale voorstellen waar de medewerkster mee kwam voorgespiegeld dat mijn sigaar uit eigen doos wel erg prijzig was. Minimaal twee keer zo duur namelijk. Dat ik haar vergelijkingen hoorde opzoeken aangaande andere bedrijven bracht mij na het gesprek op het idee om toch ook maar eens zelf de energiebedrijven te gaan vergelijken. Klanten binden is niet een klant meer gaan laten betalen en vervolgens dan een Toon cadeau geven. Of te wel een sigaar uit eigen doos geven die ze dan het dubbele kost. Het is ook niet iemand het idee en/of gevoel geven dat hij of zij elders misschien beter af is. En als men echt iets had willen begrijpen, om nader tot elkaar te komen, dan had men ook echt de moeite genomen om mij alsnog te bellen. Een gemiste kans. Eerlijk gezegd is een forum ook niet het medium om over een persoonlijk aanbod te gaan praten als bedrijf zijnde. Mis hier enig kennis van waar en wanneer het juiste communicatiemiddel als bedrijf te gebruiken.

Nu eerst maar mijn nota's met meterstanden van de afgelopen jaren downloaden. De ervaringen van familie en kennissen leert dat zodra men overstapt naar een andere maatschappij dat je dan direct niet meer bij je oude nota's kan via mijn Eneco.

Met vriendelijke groet.
B.C.C.
Hoi BCC,

Zoals ik al eerder schreef in 600 niet een beetje onderste uit de kan.....
Maar dat je je er nu in gaat verdiepen voordat je account is gesloten dat is een goede zaak.
Houd ons dan ook op de hoogte van je bevindingen.

Ook heb je gelijk dat het nooit de bedoeling is van een openbaar forum om daar je persoonlijke aanbod uit te werken.
Bij een ieder waar dat van toepassing is, werd er altijd een soort privé-sessie met de klant opgezet.
Dus als je dat aangeeft, merk je vanzelf hoe dat loopt.

Suc6
Reputatie 1
Badge +2
Wilde nog even terugkomen op mijn nieuwe contract, per wanneer is dat nou ingegaan, kan als ik naar mijn eneco ga nog geen verandering ontdekken. Daar staan de oude tarieven nog steeds. mvg opa

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen