Contract 3 jaar annuleren binnen 14 dagen | Eneco Community

Contract 3 jaar annuleren binnen 14 dagen

Ik ben gisteren telefonisch een contract voor 3 jaar aangegaan. Ik ontving vrijwel direct de overeenkomst via de email. Ook kan ik via mijn eneco mijn gegevens aanpassen en/of wijzigen. Na het doorlezen van de voorwaarden zie ik dat er voor mij nergens enig voordeel is. Alleen boete bij contractbreuk en automatische verlenging na 3 jaar, waar je 14 dagen de tijd hebt om te reageren of op te zeggen. Automatische incasso, wat ik niet wilde staat nu toch in de voorwaarden.

Nu kun je binnen 14 dagen schriftelijk / telefonisch of via de website opzeggen. Maar als je het via de website doet duurt het 3 dagen voordat je een email bevestiging krijgt?

Voor alles wat je aanvraagt of wijzigt krijg je direct een email bevestiging, maar als je contract binnen 14 dagen wil opzeggen duurt de email bevestiging 3 dagen?

Dit is een beetje vreemd, iedereen wil namelijk direct bevestigd hebben dat de annulering door eneco is ontvangen, en niet na 3 dagen. Als blijkt na 3 dagen dat hij niet door jullie is ontvangen en ik door drukke werkzaamheden er niet op let of het vergeet dan zit je dus vast aan een 3 jarige overeenkomst en/of een boete door contract breuk.

groet, Marcel

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@M.H.J. van Es,

Het mooiste zou zijn als de tarieven van nu lager liggen dan die je had, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Als je de meerwaarde van een vast contract hierdoor niet meer inziet, dan kun je overgaan op een variabel contract. Die gaat sowieso automatisch in als je geen nieuw contract aangaat en het vaste contract loopt af.
De annuleringstermijn is 14 dagen en als je mailt dan wordt de annulering handmatig verwerkt, vandaar de 3 dagen die we hanteren voordat de mail behandeld wordt. Als je mailt binnen de annuleringstermijn stel dat wij de annulering na die 14 dagen verwerken, dan zit je uiteraard niet vast aan het contract omdat je tijdig hebt geannuleerd.
De voorwaarde is om per automatische incasso te betalen, vandaar dat dat bevestigd wordt. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen te maken hoor, dus als je per acceptgiro wil blijven betalen is dat geen probleem. :)
Weet je zo voldoende?
Hallo Danielle,

Bedankt voor de snelle reactie.
Het is mij duidelijk en ik wacht het af.

Groet, Marcel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen