Colportage loop uit de hand | Eneco Community
beantwoord

Colportage loop uit de hand

• 12 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 362 Bekeken

Vandaag kwamen er twee colporteurs aan de deur, 1 met een rode jas van Eneco en de andere met een blauw hemd, een pantalon en een tablet. Ik vertelde ze direct dat ik niet geïnteresseerd ben en geen geld heb dus dat ze niets aan mij kwijt kunnen.

De colporteur met het blauwe hemd is beledigd en zegt dat hij geen zwerver is die om geld komt bedelen waarop ik hun vraag om weg te gaan. Dat doet hij niet en hij blijft voor het raam staan.

Als ik weer naar buiten loop zijn ze mijn voortuin uitgelopen maar blijven op de stoep / straat nog even staan, al snel loopt het uit op schelden (van twee kanten).

Als ik zeg dat hij een echte baan moet zoeken en gaan werken voor zijn geld en hij antwoord dat hij dat doet zeg ik: nee, jij bent mensen aan het oplichten.

"O, dat is het", zegt hij dan je bent opgelicht... nou dat zal ik weer voor je doen. En loopt weg.

Bij deze: Ik heb de colporteurs direct weggestuurd en ben nergens mee akkoord gegaan / heb niets afgesloten.

Misschien was ik van mij kant een beetje direct in mijn afwijzing, maar dan nog hadden ze gewoon weg moeten gaan op het moment dat ik aangeef geen interesse hebben, en niet in mijn voortuin blijven staan en door het raam naar binnen blijven praten / ruzie maken.

We hebben allebei naar elkaar lopen schelden, dat is niet goed van mij maar zij staan daar namens Eneco en hadden professioneel kunnen (moeten?) reageren.

Bij deze dien ik dan ook een klacht in, tegen met name de meneer in het blauwe hemd en mocht hij zijn dreigement waar willen maken, om mij ongevraagd met een contract op te willen zadelen, dan reklameer ik daar nu bij voorbaat al tegen.

Onder voorbehoud van alle rechten,
mijn naam is op dit moment nog niet belangrijk en ik ga er van uit dat dit zo blijft.
icon

Beste antwoord door DeniseMR 13 augustus 2019, 15:05

Dag @nietbelangrijk,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het spijt mij om te lezen dat ondanks de situatie, mijn collega's zich onprofessioneel hebben gedragen. Om hier melding van te maken heb ik niet je naam nodig, maar wel je adres om te kunnen achterhalen wie dit precies zijn geweest. Kan je deze vermelden in het veld waar je normaliter een klantnummer invult en in dit topic een bericht plaatsen wanneer het is gelukt?

Alvast bedankt.

Groet, Denise
Bekijk origineel

4 Reacties

Je kan wel “bij voorbaat” bezwaar maken, maar in de Ned is er afgesproken dat het initiatief altijd geheel bij de “nieuwe leverancier” ligt.
Dus je kan zo maar opgezadeld worden met een ongewenste overstap. Helaas zijn hier op het forum enkele gevallen daarvan bekend.

Dit alles staat uiteraard los van jouw onaangename belevenis met deze colporteurs.

Gelukkig heb je in ieder geval je wettelijke bescherming van de 14 dagen herroepingsrecht.

Hopelijk werd er bij jou een loos dreigement geuit.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @nietbelangrijk,

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het spijt mij om te lezen dat ondanks de situatie, mijn collega's zich onprofessioneel hebben gedragen. Om hier melding van te maken heb ik niet je naam nodig, maar wel je adres om te kunnen achterhalen wie dit precies zijn geweest. Kan je deze vermelden in het veld waar je normaliter een klantnummer invult en in dit topic een bericht plaatsen wanneer het is gelukt?

Alvast bedankt.

Groet, Denise
Utrecht, Hoograven-Zuid, postcode 3525

@DeniseMR je kunt mij eventueel een mail sturen, ik heb de door jou gevraagde gegevens op de door jou aangegeven plek vermeld. Graag ontvang ik een bevestiging dat er door mij geen producten van Eneco zijn afgenomen.
Reputatie 7
Badge +5
@nietbelangrijk

Bedankt, ik heb de situatie zojuist doorgespeeld.

Om na te gaan of er geen contract op jouw naam is afgesloten (waar ik overigens niet vanuit ga), heb ik wel jouw huisnummer nodig. Kan je deze invullen in je profiel?

Groet, Denise

Reageer