Beeindigd contract nav betalingsachterstand; wat te doen? | Eneco Community
vraag

Beeindigd contract nav betalingsachterstand; wat te doen?

Toon eerste bericht

27 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo @M.B. van der Veen,

Als fervent aanhanger van onze Nederlandse taal begrijp ik je punt. Aan de andere kant moet ik wel opmerken dat de boodschap in het antwoord van @Jeroen, enige tijd geleden alweer, wél duidelijk is voor mij. Naar mijn bescheiden mening is dat in een omgeving als deze, minstens zo belangrijk.

Jammer dat je de houding van Eneco als niet klantvriendelijk ervaart. Deze waarde vinden we binnen het bedrijf ontzettend belangrijk en ik hoor graag van je wat jij hierin verbeterd ziet worden? Daar is natuurlijk altijd ruimte voor! Wellicht dat we met jouw tips ook Emma van betere antwoorden kunnen voorzien.

Mocht je er met Emma helemaal niet uitkomen, kun je ons ook op andere manieren benaderen. Naast het klassieke telefonische contact via 0900 0201 (0,45 cent per gesprek), kun je ons bijvoorbeeld ook via WhatsApp bereiken.

Ik hoop van harte dat we je voortaan beter van dienst kunnen zijn.

Groet,

Rodney
Beste Rodney, natuurlijk bedoelde ik niet dat Jeroens berichten onduidelijk of onbegrijpelijk zouden zijn. Het komt alleen slordig over, in een organisatie als deze, wanneer iemand de Ned. taal niet eigen heeft gemaakt op een correcte manier. Als Jeroen volwassen is, wat ik aanneem, is er geen enkel beletsel om zijn schrijven te verbeteren, training genoeg tegenwoordig. Zelfs gratis. Naast dit onderwerp heb ik geen behoeft aan tips geven over hoe de communicatie beter kan. Emma vind ik een volkomen belachelijke uitvinding die absoluut ontoereikend is om afdoende antwoord te geven op vragen. Alle geprogrammeerde antwoorden zijn meestal al lang bekend bij de onschuldige vragensteller. Het zijn juist de kneepjes van finesse, die niet door een robot kunnen worden beantwoord. Zet s.v.p. een levend mens voor het scherm, dan wordt de klant 1000 x sneller geholpen.
Verder bestaat er nog zoiets als mijn generatie die niets moet hebben van WhatsApp en andere Appen of Apen in het virtuele woud. Ik heb al genoeg electrosmog om me heen! Mijn mobiele tel. staat meestal op vlucht-profiel, kan ik lekker ongestoord in mijn huis zitten en zelf kiezen wanneer ik belbaar wil zijn. Er is momenteel een flinke discussie op gang aan het komen in de virtuele www i.v.m. straling van zendmasten, slimme meters e.d. digitale gadgets die door satellieten worden "bediend" min of meer. Daar is niet meer omheen te komen, al doen sommige leden van het Forum erg hun best.
Ik heb vorig jaar een aantal vragen gesteld die onkundig zijn beantwoord en snerend zijn opgepakt in onderlinge discussie, open op het Forum. Dat is schooljongens mentaliteit. Recentelijk is ook een melding geplaatst van iemand die last heeft van electrosmog en niet van plan is om een slimme meter en Toon te plaatsen in huis. Al is dat bericht wat merkwaardig van aard, de manier waarop er mee wordt omgegaan is niet okay. Een van de moderators heeft ook ingegrepen en gevraagd om deze persoon serious te nemen en respect te tonen in de reactie erop. Dus in het kort: wat mij betreft gooit Eneco Emma bij de virtuele vuilnishoop, zet een levend mens aan de console en gaan de Forum-adviseurs een training in respectvol en deskundig communiceren volgen. Inclusief Brandje en consorten.
Daar zit een behoorlijk sentimenteel en emotioneel stel, dat weinig kennis heeft van een professionele houding waarin de feiten in het oog worden gehouden en de eigen persoon op de achtergrond blijft.
Emotionele argumentatie is een moeras en daar zijn er in het Forum een aantal van de vinden. Daar valt wat te verbeteren, wat mij betreft. Succes!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen