Afloopdatum 3-jr contract 1-10-2017, geen nieuw aanbod ontvangen | Eneco Community

Afloopdatum 3-jr contract 1-10-2017, geen nieuw aanbod ontvangen

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
1 oktober jl. is ons 3jr. contract afgelopen, wij kregen tot nu toe geen nieuw aanbod met informatie over de actuele tarieven van de verschillende contracten. Op de website is deze informatie, tot onze verbazing - eigenlijk meer verbijstering - niet te vinden. Een eerdere vraag via de website leverde geen reactie op.
Graag ontvangen wij op korte termijn, via email een aanbod met de tariefinformatie.
Bij voorbaat dank

26 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo MdeB,

Welkom op het forum en goed dat je dit onder de aandacht brengt.
Het is inderdaad gebruikelijk dat je voor het aflopen van het contract een verlengingsaanbod ontvangt, excuus dat je hier niets over het gehoord of kon vinden op de website.
Ik zorg dat je binnen 2 werkdagen een e-mail van ons ontvangt met de mogelijkheden!

Groet, Kelly
Beste Eneco,

Ook ik ontving gisteren per e-mail het bericht dat mijn 3 jarig contract was verlopen en omgezet in een variabel tarief (reeds 1 oktober verlopen). Voorgaande jaren ontving ik altijd ruim van tevoren per post een aanbod voor contractverlenging gebaseerd op mijn huidige situatie.

Er is wel in augustus telefonisch contact met mij gezocht waar een speciale aanbieding met Toon werd aangeboden, maar aangezien ik geen behoeft aan Toon heb, had ik daarvoor bedankt. Over de telefoon was toen het wederzijds begrip dat ik nog een gewoon bericht kon verwachten via post of e-mail over het aflopen van het contract en de mogelijkheden.

Graag ontvang ik ook een e-mail of brief met daarin de mogelijkheden.

vriendelijke groeten
Reputatie 5
Badge +3
Beste @J. Grootjans,

Bedankt voor jouw bericht, goed je ook op het forum van Eneco te treffen! Ik heb jouw gegevens erbij gepakt, de driejarige, vaste overeenkomst is inderdaad per 1 oktober verlopen. Ik zorg ervoor dat mijn collega's je een e-mail versturen met een nieuw passend aanbod op maat.

Groet,

Rodney
Als heel snel kreeg ik een reactie op mijn vraag in de vorm van een email met een aanbod.
Dezelfde dag reageerde ik hierop via een reply naar de klantenservice:
--
Allereerst hartelijk dank voor de snelle reactie op mijn bericht op het Eneco Forum.
Ik ben echter zojuist tot een zeer verrassende conclusie gekomen. Op een drietal vergelijking sites vond ik aanbiedingen van 1-jaars contracten voor bestaande Eneco klanten. Zie bijgaand document met een drietal screenprints.
Voor elektriciteit zijn deze aanbiedingen circa 1 cent goedkoper, maar voor gas loopt het verschil op tot 7,9 cent.
Kunt u mij een verklaring geven en ik kan mij niet voorstellen dat ik een gelijke aanbieding niet kan krijgen rechtstreeks van Eneco zelf.
Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.
------
Een screenshot van een van de vergelijkingen heb ik in dit bericht toegevoegd.

Daarna, behalve een bevestiging van ontvangst van de mail, een grote stilte.
Vandaar deze poging om een antwoord te krijgen via het forum.

Bij voorbaat dank voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +6
@MdeB

Ik zie dat je mail nog beantwoord moet worden. Je ontvangt daar spoedig een antwoord op! Ik zie wel dat je een aanbod hebt gehad in combinatie met Toon deze aanbiedingen zijn niet hetzelfde als het aanbod op de sites van prijsvergelijkers.
@Folkert
Ik ben niet geinteresseerd in Toon, dus wat mij betreft een aanbod zonder Toon
Beste Eneco,

Ook mijn contract is afgelopen op 1 oktober en ik heb geen voorstel voor verlenging van Eneco ontvangen.
Ik kan mijn contract ook niet vinden op de site; wel zag ik dat ik nu op variabel tarief ben gezet, zonder bericht van jullie.
Vorige jaren kreeg ik wel schriftelijk een aanbieding. Heel vreemd dat dat nu niet gebeurd is en dat het contract ook niet te vinden is op de site.

Met vriendelijk groeten
Reputatie 3
@ B.A.M. Leutscher,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je dit met ons deelt. Ik zie dat je inmiddels als contact hebt opgenomen met onze klantenservice voor een aanbod op maat.
Wanneer je nog andere vragen hebt dan horen we die graag.

Groet, Sabrina
Hallo,

Mijn contract eindigt 1-1-2018.
Volgens de site zou ik 3 maanden voor afloop een nieuw aanbod krijgen maar tot op heden helaas nog niets gezien.
Wil dat wel graag even weten wat Eneco mij aanbied alvorens mogelijk over te gaan naar een andere leverancier.

m.vr.gr.
Han Lijster
Reputatie 7
Badge +6
@J.B. Lijster,

Jammer dat je nog geen nieuw voorstel hebt gezien! Sorry voor het ongemak.
Ik heb het intern aangekaart want wat de reden is dat dat niet meer wordt verstuurd is ons niet duidelijk. In ieder geval zorg ik dat er contact met je wordt opgenomen om de nieuwe mogelijkheden te bespreken.
Binnenkort verneem je meer!
Hallo Eneco,

Ook ik heb geen nieuw aanbod gekregen. Mijn contract verloopt op 15-11-2017.
Het gaat niet helemaal goed daar volgens mij? :)
Zou ik alsnog een aanbod kunnen krijgen van jullie?

Met vriendelijke groet,

Ramon
Reputatie 5
Badge +3
Goedemiddag Ramon10,

Bedankt dat je ons dit laat weten!
Eneco streeft er naar om je te benaderen rond de tijd dat je contract afloopt. Soms lukt dat helaas niet. Extra fijn dus dat je zelf even contact opneemt! :)
Ik stuur mijn collega een verzoek om binnen 2 werkdagen contact met je op te nemen om de mogelijkheden met je door te nemen. Bij ons is telefoonnummer eindigend op *849 door. Klopt dit niet? Stuur mij dan een PB met het juiste nummer.

Groet, Kelly
Badge
Ook mijn contract loopt bijna af, en heb tot heden nog geen aanbod ontvangen.

Met vriendelijke groet, Harm Roest
Reputatie 7
Badge +4
@H. Roest

Goed dat je het aankaart! We nemen graag telefonisch contact met je op om een mooi aanbod door te nemen. Vind je dat goed? Zo ja, zijn er nog specifieke dagen/dagdelen waarop je het beste bereikbaar bent? Ik zie dat we zowel over een vast als mobiel nummer beschikken, dus dat komt helemaal goed.

Groet, Denise
Beste Eneco,
Hier hetzelfde probleem. Mijn contract loopt 18-11-2017 af. Kreeg ook ineens een mail dat ik overgezet ben op variabele tarieven. Ik ben een maand of twee geleden telefonisch benaderd en heb toen aangegeven dat ik interesse had, maar graag op een ander moment hierover gebeld wilde worden (met opgave van dagdelen waarop ik beschikbaar ben). Nooit meer iets over gehoord, en ook geen schriftelijk aanbod gehad.
Vriendelijke groet,
Mariëtte
Reputatie 7
Badge +4
@M. Hiemstra

Jammer dat we elkaar destijds niet hebben gesproken, maar dit maken we graag goed. Op welke momenten/dagen ben je het beste te bereiken? En heb je nog voorkeuren wat betreft het verlengaanbod? Dan kan ik dit doorgeven.

Groet, Denise
Badge
DeniseMR wrote:

@H. Roest

Goed dat je het aankaart! We nemen graag telefonisch contact met je op om een mooi aanbod door te nemen. Vind je dat goed? Zo ja, zijn er nog specifieke dagen/dagdelen waarop je het beste bereikbaar bent? Ik zie dat we zowel over een vast als mobiel nummer beschikken, dus dat komt helemaal goed.

Groet, Denise

in principe kunnen ze mij gewoon bellen 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen @H. Roest,

Super, ik heb wat voor je ingeschoten. Ik reken erop dat mijn collega's je uiterlijk woensdag benaderen voor een scherp aanbod op maat. Hopelijk kunnen we de concurrentie overtreffen, succes! ;-)

Groet,

Rodney
Ook mijn contract is al enige tijd afgelopen en zit nu op variabele tarieven.
Voorheen werd ik ook altijd netjes benaderd met een nieuw aanbod van Eneco, alleen nu al enige tijd niet.
Eigenlijk vind ik de variabele tarieven wel best, maar nu ben ik actief benaderd door Essent om mij weer als klant over nemen met een scherpe aanbieding met vaste tarieven. Ik twijfel wel, want ik ben een tevreden Eneco/Toon gebruiker. Kan Eneco mij ook een scherp vast aanbod doen op maat?
Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen @Jagessar,

Bedankt voor jouw bericht, goed dat je het aankaart. Zeker zonde dat je nog geen aanbod van ons hebt ontvangen, ik zet mijn collega's direct aan het werk. Binnen twee werkdagen zullen zij je benaderen voor een verlengaanbod. Ik hoop van harte dat we je hiermee binnenboord kunnen houden. 😉

Succes en alvast een mooi weekend!

Groet,

Rodney
ook ik krijg nu vandaag een email waarin word aangegeven dat de variabele tarieven worden verhoogd. Ten eerste weet ik helemaal niet dat ik een contract heb met variabele tarieven (lijkt mij nadelig voor de klant) en of ik hier instemming in heb gehad. Ook ik ben benaderd telefonisch voor een aanbieding van Toon, en die aanbieding is voor mij ook niet van toepassing. Ik weet niet of mijn contract al was afgelopen.

m.vr.gr. T. Roorda
Beste Rodney,

Inmiddels ben ik gebeld en is mij een aanbod gedaan.
Ik ben wel teleurgesteld in het aanbod.
Er is mij een standaard aanbieding gedaan, een stuk minder als de aanbieding van Essent.
Toen ik aangaf dat de aanbieding een stuk minder was als die van Essent was opeens een cashback van €275 mogelijk bij een contract van 3 jaar. Ik vind het jammer dat Eneco zo met haar trouwe klanten omgaat en overweeg nu wel om over te stappen.

Rodney wrote:

Goedemorgen @Jagessar,

Bedankt voor jouw bericht, goed dat je het aankaart. Zeker zonde dat je nog geen aanbod van ons hebt ontvangen, ik zet mijn collega's direct aan het werk. Binnen twee werkdagen zullen zij je benaderen voor een verlengaanbod. Ik hoop van harte dat we je hiermee binnenboord kunnen houden. 😉

Succes en alvast een mooi weekend!

Groet,

Rodney

Ik heb ook geen aanbod gekregen. Wel dat ik per 1 januari meer ga betalen voor het variabele "contract" wat ik nu heb. Ik kan op de site alleen kiezen voor een gratis Toon, maar die hebben we al.
Graag een aanbieding zonder Toon. Ik ben wel geïnteresseerd in Hue accessoires.
Reputatie 5
Badge +3
@T. Roorda,

Bedankt voor jouw bericht. Onder jouw klantnummer zie ik inderdaad dat je al sinds jaar en dag (2005) een variabel contract bij ons afneemt. Dit kun je onder meer nagaan via Mijn Eneco en bijvoorbeeld op de jaarnota's waarop jouw contractsvorm vermeld wordt. Omdat de tarieven bij een variabele overeenkomst altijd halfjaarlijks wijzigen, brengen we klanten die hier gebruik van maken voorafgaand een wijziging op de hoogte. Ik raad je aan contact op te nemen via 088 - 89 55 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten) om de mogelijkheden te bespreken. Ook kan ik een terugbelafspraak of aanbod per mail voor je regelen, in dat geval verneem ik graag van je wanneer dit je het beste uitkomt.

@Jagessar,

Bedankt voor jouw reactie, goed dat je niet direct met het eerste aanbod akkoord gegaan bent. Dat is de kunst van het onderhandelen! 🙂 Ik zie dat je momenteel nog in de bedenktijd van het aanbod zit, hopelijk heeft mijn collega je te weten overtuigen met het voorstel.

@ErikvdBerg,

Bedankt voor jouw bericht. Ook jij bent op voorhand geïnformeerd over de verandering van de energietarieven met ingang van het nieuwe jaar, begrijp ik. Zeker goed om na te gaan wat hierin de opties zijn. Je kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met het genoemde nummer maar ik kan ook voor jou een terugbelafspraak inschieten op een voor jou gelegen moment. Uiteraard is ook een aanbod op maat per e-mail mogelijk. Ik verneem graag waar jouw voorkeur naar uit gaat.

Groet,

Rodney
@Rodney ik zou dan graag een aanbod krijgen via de mail

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen