Aanbieding concurrent | Eneco Community
vraag

Aanbieding concurrent

Vie de Vereniging Eigen Huis heb ik een aanbieding van EON gehad die voor mij voor gas en elektriciteit samen € 225 per jaar voordeliger uitvalt. Heeft ENECO een goede reden waarom ik daar niet op in zou gaan?

13 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hallo Ron Eveleens, welkom op het forum.

Het is heel verstandig om je te orrienteren op de energiemarkt. Om te kijken ofdat de door u geschetse aanbieding een goede aanbieding is, en er geen spreekwoordelijke addertjes onder het gras zitten, kun je bij Eneco de dubbelcheck laten doen. Eneco  kijkt dan samen met jou, of dat wat de concurrent aanbied, ook echt is zo als het lijkt. Ook kan tijdens dit gesprek Eneco kijken ofdat ze jou dezelfde of een zelfs een betere aanbieding kunnen doen. Bellen is gratis! Dus wat let je. Het kost hooguit wat tijd.
Het nummer is 0800 – 550 35 50 en bereikbaar, iedere werkdag tot 18.00 uur. 

Suc6
Reputatie 4
Badge
Beste Ron Eveleens, hartelijk welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Het is inderdaad geen schande als je je oriënteert op de energiemarkt, al zien we je natuurlijk niet graag vertrekken als (trouwe) klant. Is het anders een goed idee als we telefonisch contact met je opnemen om te kijken wat we voor je kunnen betekenen? Ik verneem het graag van je. Groet Martijn
Een collega heeft contact met Eneco opgenomen en gevraagd om een klant, die al meer dan 25 jaar diensten afneemt een betere aanbieding te geven dan die van een concurrent. Zonder de aanbieding te benoemen kwam daar een hele goede aanbieding uit en hij is bij Eneco gebleven. Telefonisch onderhandelen is het beste advies. Ervaring leert dat via e-mail slechte aanbiedingen worden gedaan met meer jaren overeenkomsten, dat levert nauwelijks voordeel op. Dus bellen met het callcenter en de poot stijf houden. Eneco weet beter dan haar klanten wat andere aanbieders hebben te bieden en kunnen daar onder duiken.
Reputatie 6
Badge +1
Een collega heeft contact met Eneco opgenomen en gevraagd om een klant, die al meer dan 25 jaar diensten afneemt een betere aanbieding te geven dan die van een concurrent. Zonder de aanbieding te benoemen kwam daar een hele goede aanbieding uit en hij is bij Eneco gebleven. Telefonisch onderhandelen is het beste advies. Ervaring leert dat via e-mail slechte aanbiedingen worden gedaan met meer jaren overeenkomsten, dat levert nauwelijks voordeel op. Dus bellen met het callcenter en de poot stijf houden. Eneco weet beter dan haar klanten wat andere aanbieders hebben te bieden en kunnen daar onder duiken.

Dit is al lang bekend. je zult zelf erg proactief moeten zijn naar een energieleverancier. Dat geld bij alle leveranciers. Het is dan ook een helder een duidelijk advies. Dank je wel.
Reputatie 7
Badge +7
Zorg wel dat je goed beslagen ter ijs komt.

prijzen kwh / m3
transport kosten
en weet ik veel welke kosten ze nog meer berekenen.
btw
hoeveel krijg je voor je terug levering ?

vast contract
lost contract
enz enz :)

anders ga je alsnog de mist in , en zie je pas aan het eind van het jaar
als de rook om je hoofd is verdwenen , dat je de verkeerde weg hebt genomen.
je kan straks zeggen dat je voordeel hebt via Eigen Huis maar je hoeft geen prijs te noemen of in discussie te gaan over details. Hou het simpel zonder discussie. De aanbieding van Eigen Huis kan Eneco zelf ook wel inschatten en er domweg een goedkopere of eenzelfde aanbieding tegenover stellen. Vorig jaar heb ik zonder voorbereiding de vraag gesteld "kan het wat goedkoper" en kreeg van een Eneco callcenter medewerker echt een droevige e-mail offerte voor een meer jaren contract, voordeel 140 euro. Had geen zin meer om te reageren en heb toen voorgenomen om de volgende actie van Eigen Huis af te wachten. Eneco doet volgens mij nog steeds niets aan vaste klanten korting. Om maar te zwijgen over het summum van genot "TOON". Een lifeline thermostaat via WIFI waarmee Eneco van minuut tot minuut kan zien wat je allemaal uitspookt met je energie. Voor een gratis Toon moet je wel 4 jaar lid blijven of anders 275 euro ophoesten. Zo ik heb mijn punt gemaakt. De Eneco moderator leest vast mee en ik wacht op bericht.
Reputatie 6
Badge +1
Over individuele kortingen, kan ik niks zeggen en weet ik niks van. Ik ben wel met @jvdl eens, dat je wel voorbereiding moet doen, om uiteindelijk een goede korting te krijgen. Eneco doet veel voor haar klanten, echter niet op het gebied van contracten en de prijzen. Daarin tegen geeft eneco regelmatig dingen "weg" zoals kaartjes dierentuin. Ook heeft Eneco aanbiedingen, bv Toon accessoires (slimme stekker) tegen een prijs die lager ligt dan de internet markt prijs. Als je deze kortingen etc op telt, boven op het voordeel uit de contract onderhandelingen, dan krijg je stiekum toch een aardige korting.

Echter over je Toon verhaal daar sta ik persoonlijk loodrecht tegen over je. Als je dat niet wilt, dan kan eneco niks uit de thermostaat halen. Zet je klantenservice aan en geef je accoord voor vergelijk, dan is het een ander verhaal. Maar dat is een bewuste keuze van de Toon bezitter. Veel mensen denken ontrecht dat Toon veel gegevens verstuurd, maar dat is niet. Eneco zend veel gegevens naar Toon ( over je contract, als eenheidstarief en geschatte maandbedragen) toon zorgt intern dan voor de berekening, zodat wij de info op het scherm krijgen. Het is dus niet Toon die veel verzend ( als bovengenoemde functies niet actief zijn)

Nu kun je natuurlijk ook zeggen, dat zodra je gebruik maakt van de app, de communicatie via Eneco loopt en dan ze weten dat bepaalde standen, bepaalde persoonlijke movement acties aan ten grondslag liggen (zoals weg en slapen ) en dat Eneco hier wat mee kan, maar dat is heel erg ver gezocht en in mijn optiek niet rieel. ( ps dit kun je ook uitzetten) Dan hoef je ook niet meer in Amsterdam of in een winkel te komen, waar op iedere hoek een camera hangt, voor je veiligheid.
Ook neem ik aan dat je dan thuis geen intenet meer hebt, want als er veel data word gevraagd ben je thuis en als er lang geen of zeer weinig data word gebruikt, ben je weg......... Dus inbreektijd!:P
Persoonlijk vind ik dit verhaal dus erg ver gezocht en niet realistisch.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo 22snap,

Ik heb inderdaad meegelezen. Ik begrijp van je dat je het aanbod met een voordeel van 140 euro teleurstellend vond? Ik ken het aanbod niet wat je toen hebt gekregen en kan er dus inhoudelijk niet veel over zeggen. Zo te zien ben je echter nog steeds klant van ons (gelukkig!) en maak je gebruik van onze variabele contracten. Vind je het prettig als we contact met je opnemen en je telefonisch een vrijblijvende aanbieding doen?

In dit topic gaan we overigens al in op de kortingsactie van Nuon.

Groet, Kelly
Kaartjes dierentuin en slimme stekkers zijn domweg niet gratis. Een economische wet zegt dat niets gratis is. Je betaalt het echt allemaal zelf of met z'n allen. Eneco doet niet aan liefdewerk en dat neem ik ze ook niet kwalijk. Ik gun iedereen dat de pijp rookt, ook bij Eneco. Daar moet dan omzet en winst tegenover staan. Ik wil daarentegen graag dat Eneco voordeel aan klanten in klinkende munt uitbetaald via korting op de jaarnota en niet met spiegeltjes en kraaltjes. Daarnaast heb ik er een hekel aan als ik de nota van een collega, met een persoonlijk aanbod, moet aanvoeren om ook zo'n aanbod te krijgen. Maar klaarblijkelijk is dat de enige manier om een klinkende korting te verkrijgen, die anderen aan hun neus voorbij gaat. M.b.t. "Toon" wil ik graag een vergelijking maken met de Telecombedrijven. Een Internetmodem wordt kosteloos ter beschikking gesteld en moet je na beeindiging van je overeenkomst weer inleveren. De vergelijking gaat niet helemaal op omdat je een modem nodig hebt om de dienst te laten werken terwijl je prima kunt stoken zonder een "Toon", maar toch. Lever "Toon" in bruikleen aan klanten die dit op prijs stellen en na beeindiging overeenkomst met Eneco, moet je "Toon" weer inleveren.
Reputatie 6
Badge +1
Tja, wat moet ik hierop zeggen. Toon is idd een luxe produkt, wat niet noodzakelijk is voor het leveren van een dienst. Om dat dan als promo of betaal product "te bombarderen" is niks mis mee. Echter blijft me altijd 1 belangrijk ding verbazen:

Bij een energie maatschappij moet men op een contract korting krijgen, anders is het niet goed, terwijl de waterprijs, het krant of programmagids, een abb van een basketbalverreniging etc ook gewoon "geslikt" wordt. Wij gaan dan ook daar niet over roepen of moeilijk doen als de rekening komt, omdat we korting moeten krijgen. Toch eigenlijk raar :?

En bij een sport, krijg je ook niet altijd je kleding.
De krant is een mooi voorbeeld. Dit weekend kon ik in het plaatselijke winkelcentrum een tablet cadeau krijgen als ik tekende voor een jaarabbo Algemeen Dagblad. Bestaande abonnee's krijgen niets. Bij Telecomoperators kun je leuke kortingen krijgen als je veel belt en heb je keuze uit veel abonnementsvormen incl. belvrij. In vergelijking hiermee lopen de energiemaatschappijen jaren achter. Wanneer komt het stookvrij- of stroomvrijabonnement.
Reputatie 6
Badge +1
Tja dat zou een mooie optie zijn. Stookvrij en stroomvrij. Maar gelet op het feit dat de prijzen gekoppeld zijn aan de olie, weet ik niet, ofdat energieleveranciers hier aan durven te beginnen.
Tja dat zou een mooie optie zijn. Stookvrij en stroomvrij. Maar gelet op het feit dat de prijzen gekoppeld zijn aan de olie, weet ik niet, ofdat energieleveranciers hier aan durven te beginnen.

Dat is uiteraard utopie en niet om serieus over na te denken.
Behalve als je een een energie-neutrale woning zit; je dak vol ligt met zonnepanelen en je de stroom opslaat in accu's (zie de proef in Heipaal bij R'dam van Eneco) en voor warmte een houtkachel stookt.
Dan lukt het aardig.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen