Waarom laat de Eneco App laat mijn actuele verbruik niet zien? | Eneco Community
beantwoord

Waarom laat de Eneco App laat mijn actuele verbruik niet zien?

• 29 september 2019
  • 16 reacties
  • 200 Bekeken

Badge +1
Ik zie sinds gisteren mijn actuele verbruik niet meer in de app. Eerder was dit gewoon zichtbaar en op mijn slimme meter zie ik ook dat ik gewoon gas en stroom verbruik. Wat is hier aan de hand?
icon

Beste antwoord door Erica 29 september 2019, 13:12

@Vragen aan Eneco het kan gebeuren dat je actuele verbruik even niet zichtbaar is in de app. Wij ontvangen de slimme meter data van jouw netbeheerder. Het kan voorkomen dat er een vertraging zit in deze aanlevering. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

We streven er altijd naar om na maximaal twee dagen de slimme meter data te kunnen laten zien en houden dit zelf ook goed in de gaten. Zie je na twee dagen geen verandering? Dan mag je het ons laten weten zodat we kunnen uitzoeken waarom het langer duurt dan je gewend bent.
Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Vragen aan Eneco het kan gebeuren dat je actuele verbruik even niet zichtbaar is in de app. Wij ontvangen de slimme meter data van jouw netbeheerder. Het kan voorkomen dat er een vertraging zit in deze aanlevering. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

We streven er altijd naar om na maximaal twee dagen de slimme meter data te kunnen laten zien en houden dit zelf ook goed in de gaten. Zie je na twee dagen geen verandering? Dan mag je het ons laten weten zodat we kunnen uitzoeken waarom het langer duurt dan je gewend bent.
Mijn verbruik wordt sinds 23 september niet meer weergegeven.
Wat gaat er mis?
Heb je de standaard 1e reset handeling al eens gedaan?
Dat doe je door de meetmodule even 30 sec stroomloos te maken.
Dat is zeker van toepassing bij een Toon? Ik bedoel eigenlijk dat mijn verbruik in mijneneco en de app niet meer is bijgewerkt.
Dat is zeker van toepassing bij een Toon? Ik bedoel eigenlijk dat mijn verbruik in mijneneco en de app niet meer is bijgewerkt.
Tja dan is je vraag nu duidelijker!
Tot welke datum is het dan nu bijgewerkt?
Soms 5 oktober?
Nee 24 oktober voor het laatst...
Vorig jaar????
Haha nee ik bedoel 24 september 😄
Heb je gecontroleerd of je de nieuwste versie hebt?
als het goed is wel. Ik heb vanmiddag de app ge-update. Ligt het dan aan de netbeheerder?
Dat zou uiteraard kunnen.
Als je standen sinds 24/9 niet meer uitgelezen worden.
Wacht even op reactie van een moderator die kan in het P4 systeem dat controleren.
Bedankt voor de reactie in iedergeval!
Reputatie 5
Badge +5
@Sheil goed dat je dit meldt! De data kan inderdaad vertraagd zijn. Wij zijn afhankelijk van de aanlevering door jouw netbeheerder. Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kan ik wat zaken voor je nakijken!
@Erica ik heb inmiddels mijn klantnummer toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +5
@Sheil

Bedankt! We krijgen de melding dat je meters technisch niet op afstand uit te lezen zijn. Heeft jouw netbeheerder Stedin daar wellicht al contact over opgenomen?

Groet, Denise
@DeniseMR bedankt voor het uitzoeken. Ik he. Inmiddels contact gehad met stedin en het ligt inderdaad bij hun. Ze gaan een monteur sturen.

Reageer