Verbruikt ontbreekt | Eneco Community
beantwoord

Verbruikt ontbreekt

• 31 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 132 Bekeken

Waarom werkt vanaf juli mijn app niet meer en worden de standen van de slimme meter niet doorgegeven. Weet dat hij in storing stond maar dat was opgelost. 

icon

Beste antwoord door DeniseMR 5 november 2019, 12:13

@jgaljaard 

Het lijkt erop dat het mis gaat bij Stedin. Het is mogelijk dat Stedin wel de meterstanden uit je gasmeter kan aflezen, maar voor energieleveranciers is dit momenteel niet mogelijk. Ik had gehoopt dat Stedin zelf deze conclusie zou trekken. Om je niet opnieuw door te sturen, neem ik namens jou contact op om het probleem aan te kaarten. Aangezien het aan Stedin is om dit op te lossen, kan ik geen verwachting geven. Ik hoop uiteraard voor jou dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.

Groet, Denise

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Waarom werkt vanaf juli mijn app niet meer en worden de standen van de slimme meter niet doorgegeven. Weet dat hij in storing stond maar dat was opgelost. 

Hallo @jgaljaard,

Wat fijn dat je ons op deze manier gevonden hebt. Wil je aan mij toelichten of de gehele app niet werkt of alleen het onderdeel van de slimme meter?

Groet, Audrey

Ik kan de app wel openen maar bij stand gas geeft hij niets aan en bij stroom wel iets maar dat klopt niet. Van januari tot juli deed hij het wel goed en dat staat er nog in.

Reputatie 7
Badge +5

@jgaljaard 

Duidelijk, bedankt!

Van je stroommeter krijgen wij dagelijks meterstanden door waardoor wij inderdaad voor stroom je verbruik inzichtelijk kunnen maken. Ik zie niet waarom dit verbruik niet zou kloppen, kan je dit toelichten? Van je gasmeter krijgen wij helaas geen meterstanden door, het lijkt erop dat de meter niet uit te lezen is. Voor meer informatie hierover kan je contact opnemen met je netbeheerder Stedin, deze is verantwoordelijk voor je meters.

Groet, Denise

Ik heb contact opgenomen met Stedin en zij hebben ingebeld en konden wel mijn gasverbruik lezen dus blijft voor mij nog steeds de vraag waarom zie ik dit niet in de eneco app

Als Stedin de standen wel kan uitlezen, vraag ik mij af of de koppeling slimme gasmeter aan slimme stroommeter wel gedaan is en werkt. 

Ik kan mijn gas standen wel op de slimme meter zien dus die is gekoppeld. Wat ik nu erg vervelend vind is dat niemand mij kan helpen met mijn vraag. Word van het kastje naar de muur gestuurd. Volgens zeggen moesten jullie bij het forum mij kunnen helpen, want ergens naar bellen kan niet. Maar ook jullie kunnen dat niet. Dus die vernieuwde Eneco app is wat mij betreft waardeloos. De oude App heeft het tenminste nog even gedaan. 

Als de slimme gasmeter volgens jou wèl gekoppeld is dan is de vraag waarom een moderator toch geen gasverbruik ziet. Terwijl het gasverbruik door Stedin wel uit te lezen is. 
Ik neem aan dat zij in het P4 systeem heeft gekeken. 
Naar aanleiding hiervan zal er ongetwijfeld morgen nader onderzoek plaats vinden. 
Bellen is dan ook niet nodig; op/via het forum komt er ongetwijfeld een oplossing. 

Weet je zeker of je de laatste versie van deze nieuwe App Mijn Eneco hebt?

Dit is wat ik al weken zie en dit is ook de laatste versie van deze app.

Duidelijk!

Dus gaat er kennelijk iets intern bij Eneco met jouw gasstanden niet goed. 

Geef morgen een moderator dus even de kans om dit issue op te pakken en wellicht met de software ontwikkelaar van deze nieuwe App kort te sluiten. 

In ieder geval zou het zo er uit moeten zien:

Reputatie 7
Badge +5

@jgaljaard 

Het lijkt erop dat het mis gaat bij Stedin. Het is mogelijk dat Stedin wel de meterstanden uit je gasmeter kan aflezen, maar voor energieleveranciers is dit momenteel niet mogelijk. Ik had gehoopt dat Stedin zelf deze conclusie zou trekken. Om je niet opnieuw door te sturen, neem ik namens jou contact op om het probleem aan te kaarten. Aangezien het aan Stedin is om dit op te lossen, kan ik geen verwachting geven. Ik hoop uiteraard voor jou dat het zo snel mogelijk wordt opgelost.

Groet, Denise

Reageer