Toon en de Eneco App komen niet overeen | Eneco Community
beantwoord

Toon en de Eneco App komen niet overeen

• 31 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 140 Bekeken

Ik heb de toon en de eneco app. Alleen geven ze elk een Ander beeld van mijn verbruik volgens detoon verbruik ik minder dan ingeschat en opde eneco app staat dat ik meerverbruiktheb en de app loopt 2dagen achter.

Welke van de 2 moet Ik aanhouden.?!

icon

Beste antwoord door DeniseMR 1 november 2019, 09:45

Hallo @C. op 't Holt,

Welkom op de Eneco Community!

Het is mogelijk dat Toon een ander beeld schetst dan de Eneco App. Dit komt omdat het twee verschillende producten zijn die op een andere manier hun verbruik binnenkrijgen en uitrekenen hoe jij er voorstaat ten opzichte van je ingeschat verbruik. Zo is Toon direct aangesloten op je meters en is de Eneco App afhankelijk van de meterstanden of ontvangt het op dagbasis het verbruik uit slimme meters. Wel streven ze er beide naar om jou een zo accuraat mogelijk beeld te geven.

Ik kan voor jou niet de keuze maken welke van deze twee producten je aanhoudt, dat mag je helemaal zelf bepalen. :-)

Groet, Denise

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hallo @C. op 't Holt,

Welkom op de Eneco Community!

Het is mogelijk dat Toon een ander beeld schetst dan de Eneco App. Dit komt omdat het twee verschillende producten zijn die op een andere manier hun verbruik binnenkrijgen en uitrekenen hoe jij er voorstaat ten opzichte van je ingeschat verbruik. Zo is Toon direct aangesloten op je meters en is de Eneco App afhankelijk van de meterstanden of ontvangt het op dagbasis het verbruik uit slimme meters. Wel streven ze er beide naar om jou een zo accuraat mogelijk beeld te geven.

Ik kan voor jou niet de keuze maken welke van deze twee producten je aanhoudt, dat mag je helemaal zelf bepalen. :-)

Groet, Denise

Hallo

Bedankt voor je reactie. Het geeft iets meer duidelijkheid. Maar dat ik zelf moet kiezen welke ik volg snap ik niet zo goed. De eneco app is gratis en voor de toon betaal ik 4,50 euro per maand. Dan mag ik toch ook verwachten datik daarvan op aan kan.

Niet juist deze conclusie vwb Toon®️
Daar betaal je geen €4,50 per maand voor; Toon®️ op zich is gratis. 
Pas als je gebruik wilt maken van de uitbreidingen, zoals bv de App Toon®️ op afstand dan kan je daarvoor een abo afsluiten. 

Maar vwb welke je moet aanhouden, zou ik toch duidelijk kiezen voor Toon®️
Toon®️ geeft een realtime beeld van je energieverbruik op de status pagina. 
Maar dan dient je ingeschatte jaarverbruik wel goed op Toon®️ te staan. Deze controle kan je zelf te doen cq na vragen bij Eneco.
Voor dit alles is geen abo nodig en het is dus gewoon gratis. 

Overigens houdt er wel even rekening mee dat de App Mijn Eneco juist niet real-time info geeft, maar gemiddeld minimaal 2 dagen achter loopt. 

Vertel mij dan eens waarom ik elke maand 4,50 voor het gebruik van de toon betaal

Nogmaals je betaalt niet voor het gebruik van Toon®️. Dat is een verkeerde aanname. 
Ik zal het overzichtje nog even opzoeken waar je precies kan zien voor welke extra uitbreidingen op Toon®️  je wel betaalt. 

Hoi @C. op 't Holt 

Ik hoop dat het met dit overzicht een beetje duidelijker is:

Ik. Snap best dat de toon gratis is en dan werkt hij alleen als thermostaat maar ik heb een abb. Om inzicht te krijgen in mijn gebruik dus ik vind dat ik dan ook ervan uit mag gaan dat deze goed werkt ten opzichte van de eneco app. 

Die conclusie is niet juist; dat nu heeft moderator Denise je geprobeerd uit te leggen.

Die 2 zijn niet te vergelijken. In feite is die App Mijn Eneco er dus dan ook voor diegenen, die geen Toon hebben.

Toon geeft je de beste realtime informatie en die kan je dus het beste aanhouden, mits je wel rekening houdt met wat ik je eerder informeerde.

Dankje. Eindelijk het kort maar krachtige antwoord waar ik naar vroeg. 

Reageer