In de Eneco App zie ik wel kosten in de grafiek, maar mijn verbruik staat op 0. Hoe kan dat? | Eneco Community
beantwoord

In de Eneco App zie ik wel kosten in de grafiek, maar mijn verbruik staat op 0. Hoe kan dat?

  • 29 september 2019
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Badge +1
Ik vind het een beetje raar dat ik wel kosten terugzie in de grafiek terwijl ik niets heb verbruikt volgens de app. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?
icon

Beste antwoord door Erica 29 september 2019, 13:30

@Vragen aan Eneco goed dat je deze vraag stelt. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom je wel kosten terugziet in de grafiek maar het verbruik op 0 staat. Ik leg het je graag uit!

De vaste kosten zoals netbeheerkosten en overheidsheffingen worden meegenomen in het totaal. Heb je niets verbruikt die dag? Dan zie je wel de vaste kosten van die dag.

Het kan ook zijn dat je een slimme meter hebt voor elektra en voor gas een traditionele meter, die kan niet op afstand uitgelezen worden. Tot slot kan het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat jouw netbeheerder jouw meters even helemaal niet kan uitlezen door bijvoorbeeld een verstoring in de meter zelf. Blijft je verbruik langer dan 5 werkdagen op 0 staan? Trek dan even bij ons aan de bel!
Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +5
@Vragen aan Eneco goed dat je deze vraag stelt. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom je wel kosten terugziet in de grafiek maar het verbruik op 0 staat. Ik leg het je graag uit!

De vaste kosten zoals netbeheerkosten en overheidsheffingen worden meegenomen in het totaal. Heb je niets verbruikt die dag? Dan zie je wel de vaste kosten van die dag.

Het kan ook zijn dat je een slimme meter hebt voor elektra en voor gas een traditionele meter, die kan niet op afstand uitgelezen worden. Tot slot kan het natuurlijk ook gewoon zo zijn dat jouw netbeheerder jouw meters even helemaal niet kan uitlezen door bijvoorbeeld een verstoring in de meter zelf. Blijft je verbruik langer dan 5 werkdagen op 0 staan? Trek dan even bij ons aan de bel!

Reageer