Ik zie geen verbruik in de grafiek van de Eneco App. Hoe kan dat? | Eneco Community
beantwoord

Ik zie geen verbruik in de grafiek van de Eneco App. Hoe kan dat?

• 29 september 2019
  • 20 reacties
  • 316 Bekeken

Badge +1
Ondanks dat ik gewoon energie heb verbruikt deze week, zie ik dit niet terug in de grafiek van de Eneco App. Wat kan hiervoor de reden zijn? Of moet ik zelf nog iets doen om te zorgen dat dit doorkomt? Ik heb slimme meters overigens.
icon

Beste antwoord door Erica 29 september 2019, 13:20

@Vragen aan Eneco wanneer je geen verbruik in de grafiek terugziet dan kan dit verschillende oorzaken hebben.

Hebben wij pas net je mandaat gekregen? Dan kan het twee weken duren voordat je het eerste verbruik ziet. Het kan ook zijn dat we helemaal geen data doorkrijgen van jouw netbeheerder. Wij checken dit graag voor je en nemen, indien nodig, contact op met jouw netbeheerder wanneer dit langer duurt dan 5 werkdagen.
Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@Vragen aan Eneco wanneer je geen verbruik in de grafiek terugziet dan kan dit verschillende oorzaken hebben.

Hebben wij pas net je mandaat gekregen? Dan kan het twee weken duren voordat je het eerste verbruik ziet. Het kan ook zijn dat we helemaal geen data doorkrijgen van jouw netbeheerder. Wij checken dit graag voor je en nemen, indien nodig, contact op met jouw netbeheerder wanneer dit langer duurt dan 5 werkdagen.
In de Eneco app wordt wel het stroomverbruik getoond maar niet het gasverbruik.
Zowel in de oude als de nieuwe app.
Het gasverbruik is wel zichtbaar op de Toon of via Mijn Eneco via de PC.
De servicemedewerker van de helpdesk van Eneco snapt het ook niet en vertelde mij dat ik beter het bij Liander kon navragen. De medewerker van Liander zei dat alles correct werkt en dat het verbruik van beide slimme meters (gas/elektra) wordt doorgegeven aan Eneco. Toch weer Eneco gebeld en de medewerkster zei dat ze ziet dat de gegevens binnenkomen maar snapt niet waarom het gasverbruik niet in de app wordt weergegeven en dat ik mijn probleem dit forum moest plaatsen.
Op mijn IPhone en IPad heb ik de app al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar dat geeft ook geen oplossing.
Reputatie 5
Badge +5
@Rob van Eeden begrijpelijk dat je deze vraag stelt. Ik zoek graag voor je uit wat de reden is dat de jouw verbruik voor gas niet doorkomt. Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel? En daarnaast zie ik graag de antwoorden terug op de volgende vragen:

Wat voor telefoon en besturingssysteem heb je?
Welke versie van de Eneco App heb je?
Hallo Erica,

De Eneco app is nieuwste uit de Apple store. Zowel op de IPad 6e generatie iOS 13.1.2 en IPhone SE iOs 13.1.2. Maar ook in de oude Eneco app en de vorige versies IOS ontbrak het gasverbruik in de app. Dit terwijl het wel op de Toon wordt getoond en ook voor de jaarrekening wordt gebruikt. Dus Eneco heeft wel de basisgegevens voor gebruik in de app maar laat ze blijkbaar niet in. Ik zal mijn klantnummer ook nog in mijn profiel zetten.

met vriendelijke groet, Rob
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt voor je terugkoppeling, Rob!

Vooralsnog zie ik geen voor de hand liggende oorzaken.

Heb je al eens geprobeerd om je mandaat eerst uit te zetten en hierna opnieuw af te geven?
Zo niet, wil je dat eens proberen? Zie je hierna verandering?
Hi Vincent,

ik heb op Mijn Eneco de toestemming ingetrokken en uitgelogd. Daarna weer ingelogd en de toestemming weer gegeven.
Helaas het lost het probleem niet op.
Groet, Rob
Reputatie 6
Badge +2
Wat jammer dat dit niet heeft geholpen!

Wil je een schermprint maken van wat je precies ziet? Dit neem ik dan mee in een verzoek aan onze ontwikkelaars.

Reputatie 7
Badge +5
@Rob van Eeden

Bedankt! Aangezien er nog verschillende versies op de markt zijn, zijn wij wel benieuwd op welke software jouw App draait. Kan je dit nog vermelden?

Groet, Denise
Reputatie 7
Badge +9
@Rob van Eeden

Bedankt! Aangezien er nog verschillende versies op de markt zijn, zijn wij wel benieuwd op welke software jouw App draait. Kan je dit nog vermelden?

Groet, Denise

Aan de tegels en de vormgeving te zien Denis, gaat het hier om de nieuw Mijn Eneco app..
Reputatie 7
Badge +5
@mAiden

Klopt, maar ook daarin zijn variaties. Denk aan 5.0.1, 5.0.2., etc. Vandaar mijn vraag! 🙂

Groet, Denise
Hallo Erica,

De Eneco app is nieuwste uit de Apple store. Zowel op de IPad 6e generatie iOS 13.1.2 en IPhone SE iOs 13.1.2. Maar ook in de oude Eneco app en de vorige versies IOS ontbrak het gasverbruik in de app. Dit terwijl het wel op de Toon wordt getoond en ook voor de jaarrekening wordt gebruikt. Dus Eneco heeft wel de basisgegevens voor gebruik in de app maar laat ze blijkbaar niet in. Ik zal mijn klantnummer ook nog in mijn profiel zetten.

Hallo Denise,

Volgens de Apple istore heb ik de laatste want er zijn geen updates, 5.0.5

Groet, Rob

Hoi Denise,

Zoals je kunt zien worden er ook geen standen/verbruik op het 1e scherm
Reputatie 1

@Rob van Eeden Dankjewel voor het delen! Achter de schermen krijgen wij jouw verbruik wel door. Wil je je mandaat eens aan en uit te zetten? 

Hallo Koen,

Op mijn IPhone en IPad heb ik de app al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar dat geeft ook geen oplossing. Ook heb ik  al op Mijn Eneco de toestemming ingetrokken en uitgelogd. Daarna weer ingelogd en de toestemming weer gegeven. 
Helaas het lost het probleem niet op. 

groet, Rob

Reputatie 1

@Rob van Eeden We kunnen in ieder geval niet zeggen dat je er nog niets aan gedaan hebt. :wink:

Wil je voor me nakijken welke versie van de app gegebruikt? Ik zet dit door naar de ontwikkelaars. We kijken graag na wat hier niet goed loopt. 

Hallo Erica,

Hallo Denise,

Volgens de Apple istore heb ik de laatste want er zijn geen updates, 5.0.5

Groet, Rob

Reputatie 6
Badge +2

Je had alles al doorgegeven. Helder!

Ik heb alle details overgenomen en ozne ontwikkelaars om hulp gevraagd, Rob.

Zodra ik meer weet kom ik bij je terug.

Groet, Vincent

Reageer