Sticky

Bespaar jij straks nog meer energie in je woning met Eneco?

Reputatie 2
Badge +1
Eneco is met iets nieuws bezig!

Momenteel bekijken we het idee om een groepsaankoop te starten voor energie besparende maatregelen. Denk hierbij aan isolatie technieken of een nieuwe ketel. Eneco voert dit vervolgens zelf voor je uit door een fabrikant en installateur in te schakelen.

Wij zijn benieuwd naar hoe jullie mening hierover en wat jullie wensen hierin zijn. Wat voor maatregelen zou jij bijvoorbeeld willen toepassen in je woning? En zou je dit op deze manier via Eneco willen regelen?

Laat van je horen en wellicht kunnen we dit met elkaar in de toekomst realiseren!

15 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Radiator-knoppen die Zwave compatible zijn, en bedienbaar via Toon en/of Domotica systemen
Reputatie 4
Badge +3
1: Spouwmuur isolatie aanbrengen.

2: Toon compatibel maken met Domoticz, zo dat er meer optie's komen, om tot besparen over te
gaan! Denk hierbij aan: Slimme scripts, die Toon uitzet indien je niet aanwezig bent.

Maar hoe is het kosten plaatje ?
Reputatie 1
Badge
Zonnepanelen.
Reputatie 1
Denk dat het er niet alleen om gaat voor welke producten men meer kan gaan besparen, maar vooral ook de financiële kant van het verhaal, omdat een hoop mensen wel willen, maar niet het geld hebben om zover te komen.

Maar ben benieuwd, want mijn ketel is langzaam aan, aan vervanging toe en de eerder genoemde optie voor radiatorknoppen vind ik ook een mooie optie.
Reputatie 1
Badge +1
O, en natuurlijk optie van mAiden
Reputatie 4
Badge +7
DeniseMR wrote:

Eneco is met iets nieuws bezig!

Momenteel bekijken we het idee om een groepsaankoop te starten voor energie besparende maatregelen. Denk hierbij aan isolatie technieken of een nieuwe ketel. Eneco voert dit vervolgens zelf voor je uit door een fabrikant en installateur in te schakelen.

Hoi Denise,

Ik zou het mooi vinden indien een groepsaankoop mbt vloer-isolatie zou kunnen plaats vinden.

Bv via dit beproefde concept van het bedrijf TonZon:

https://tonzon.nl/?gclid=CjwKEAjwjunJBRDzl6iCpoKS4G0SJACJAx-VQkS1LbG64_wgBPxRc8ML8xAuJpVfHCOcLA0uR_PZXhoCRgDw_wcB&gclsrc=aw.ds
Reputatie 3
Badge +3
Ik zou hier gaan voor het collectief inkopen van vloerissolatie.
Reputatie 1
Collectief aankopen en installeren van een zonneboiler....
Reputatie 1
Of van een warmtewinner..... 🤣🤣🤣
Reputatie 2
Badge +1
@allen

Bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe! We zijn ook benieuwd welke rol jullie hierin voor Eneco zien. Is dit bijvoorbeeld het bij elkaar brengen van geïnteresseerden en daar een installateur bij zoeken? Is dat het zorgen van een financieel voordeel aangezien Eneco een grote groep klanten bij elkaar kan brengen? Of is er een andere rol die Eneco hierin kan innemen? Alle ideeën zijn welkom, we lezen ze graag terug!

Groet, Denise
Reputatie 1
Persoonlijk zou ik het meeste behoefte hebben aan een betrouwbare installateur. Deze zou Eneco moeten kiezen en een prijsvoordeel moeten uit onderhandelen gezien de groep's aankoop.

Het probleem dat ik heb is dat ik het moeilijk vindt om een betrouwbare installateur te kiezen... mooie websites, mooie prijzen maar volgend jaar bestaan ze niet meer.
Reputatie 4
Badge +3
De rol van Eneco bij punt 2 van (zie quote hieronder) lijk me duidelijk:

mAiden punt 2 wrote:

2: Toon compatibel maken met Domoticz, zo dat er meer optie's komen, om tot besparen over te
gaan! Denk hierbij aan: Slimme scripts, die Toon uitzet indien je niet aanwezig bent.

Stel Toon open voor Domoticz gebruikers, zodat er door gebruikers zelf scripts geschreven kan worden, zijn er genoeg (Waaronder ik) die Domoticz graag inzetten in samenhang van Toon, zodat ons huis slimmer en energiezuiniger word!
Reputatie 2
Badge +1
Radiator-knoppen die bedienbaar via Toon (en dan dus graag inclusief installatie/montage)
Reputatie 2
Badge +2
Groepsaankopen en installatie met betrekking tot warmtepompen.
Reputatie 2
Badge +2
Warmtewinner met boiler en CV functie, z-wave radiator-knoppen.
Groepsaankopen voor dakisolatie aan de buitenkant met Recapan na isolatie, gevel en vloer. Zo kan de dak en spouw samen met de buren in dezelfde rij in een keer gedaan worden.

Reageer