Zuiniger Afstellen van de ketel. | Eneco Community

Zuiniger Afstellen van de ketel.

Toon eerste bericht

53 Reacties

Badge
Ja, dat lager zetten moet aan het begin van het seizoen even in de avondroutine komen.
Maar ja, er blijft altijd wel iets wat je moet instellen... Toon weet ook niet alles zelf. Als je Toon niet op "weg" zet blijft hij het huis ook verwarmen als je er niet eens bent.
Reputatie 3
Badge +4
Ik kwam nog een interessant stukje leesvoer tegen. Gelijk de CV opnieuw afgesteld en inderdaad scheelt echt heel veel. https://www.vandomburg.net/bespaar-energie-met-cv-tuning/cv-ketel-instellen-en-afregelen/ Heb de aantalgraden in de toon terug gezet naar 2 graden in een uur en ketel temp op 65 graden. Blijft nu heerlijk op temp.
Ik heb ook een Intergas en het zelf regelen van de aanvoer temperatuur heb ik hier op het forum al diverse gepromoot.
Ik zelf ga tot 60 grd zeker als de buitentemperatuur overdag rond de 7 grd blijft.
Ik heb op de retour dan 20 grd latere temperatuur en bereik al jaren zo het hoogste rendement.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen