Zaterdag 1 juni 2013; duimpje of niet? | Eneco Community

Zaterdag 1 juni 2013; duimpje of niet?

Morgen 31 mei 2013 is het de laatste dag van mei. Niks nieuws uiteraard.

Maar het einde van de oude maand betekent het uitdelen van duimpjes of uitroeptekens door Eneco de volgende dag.
Ik noteer zelf altijd, los van iedere zondag avond (voor controle van de weekstanden), ook aan het eind van een maand de energiestanden.
Scheelt herberekeningen maken.
Het voordeel daar van is dat je die maandstanden ook weer met Toon kan vergelijken.

Ik ben nieuwsgierig of ik nog steeds mijn duimpje houd.
Ik ben nieuwsgierig naar jullie meldingen en wellicht nog gouden tips.

22 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik kan er helaas nu niet over meepraten maar ik schat met de koude dagen van afgelopen weken er toch hier en daar uitroeptekens zullen verschijnen.
Kijk ik was even nieuwsgierig naar reacties, maar dat zelfde gevoel bekruipt mij ook.
Ik kan me niet herinneren ooit zo vaak in mei de kachel nog aangehad te hebben.
Maar zaterdag zal het duidelijk worden.
Reputatie 3
Badge
wij hebben niet veel kunnen stoken afgelopen maand ivm verwarming die van de muur waren maar elektrische kachels voor drogen van muren en tergelijke tijd ramen open om vocht weg te krijgen. Je raad het wel. 🙂
Oef, ja dat begrijp ik wel degelijk.
Toen wij enige jaren geleden water overlast op zolder hadden, heb ik zo'n bouwdroger bij de BO-Mij gehuurd.
En die heeft een week staan draaien, nou dat heb ik ook toen geweten.

Werd wel door de verzekering vergoed.
Maar dat geldt bij jou uiteraard niet!
Reputatie 3
Badge
Dus als straks Toon hangt zal ik laten weten welke kosten ik gemaakt heb in de maand mei (kan je volgens mij door de meterstand die toon inlaad terugvinden) en zal ik mijn bevindingen over de boiler gaan doorspelen. Ik ben benieuwd wat toon met mijn duimpje gaat doen ondanks de afwezigheid.
Reputatie 6
Badge +1
Als ik kijkt naar mijn maandtablad in Tóon ga ik er toch vanuit dat ik weer een duimpje ga krijgen. Zit nog steeds onder het Eneco jaargemiddelde.
Reputatie 3
Badge
Het heeft te maken met jou verbruik van vorig jaar. Het zal dus elk jaar moeilijker worden om te besparen lijkt mij zo. Voor dit jaar leuk om te zien maar het zal steeds lastiger worden. Tevens realiseer ik mij dat als ik bv muren zou isoleren de kosten ervan niet meegenomen worden. 😉
Badge
Ik heb wel geen Toon en bij MijnEneco zijn de duimpjes geamputeerd, dus ik krijg geen duimpje! Maar ik zit met gas nog wel goed. Nou moet ik zeggen dat de verwarming hier niet aanhoefde. Alleen 's-morgens vroeg was het slechts 18 graden in de kamer. Maar dan hebben we het toch druk dus dat geeft niet.
Maar met die donkerder dagen hadden we wel vaker en vroeger het licht aan 's avonds, toch viel het stroomverbruik mee.

Ik weet het pas echt in MijnEneco op 3 juni, want dan is het bijgewerkt tot en met 31 mei (tenminste daar ga ik van uit 😉 )
Net even de stand voor gas voor de maand mei opgenomen.
Het is toch nog 26 cm3 geworden.
Op de grafiek van Toon moeilijk te controleren.
De staafdiagram loopt van 20 naar 40 en Toon zit iets over het midden, zou dus best goed kunnen zijn.
Morgen het duimpje maar even afwachten.
Badge
Heb ook m'n standen voor de maand opgenomen, iets meer dan 16 m3 gebruikt. Da's dus best netjes.
Ik herinner mij dat je bij het begin van een nieuwe maand ook een melding kreeg hoe je verbruik er ten opzichte van het geschatte jaarverbruik voor staat.
Dat heb ik nog niet gehad.
Ik heb nog steeds het duimpje; dus voorlopig gaat het goed.
Reputatie 6
Badge +1
Ik herinner mij dat je bij het begin van een nieuwe maand ook een melding kreeg hoe je verbruik er ten opzichte van het geschatte jaarverbruik voor staat.
Dat heb ik nog niet gehad.
Ik heb nog steeds het duimpje; dus voorlopig gaat het goed.

ik heb wel een standaard bericht je gehad met de mededeleing dat ik minder verbruik dan Eneco had ingescht. Er staan geen waardes in het bericht en het duimpje is behouden.

Maar anders brandje kijk even in status verbruik. Bij mij staat daar van van begin aanschaf toon tot 31 mei. Die waardes zijn wel bijgewerkt.
Hoi Jürgen,

Bij status verbruik had ik inderdaad gekeken.
Daar staat inderdaad bijgewerkt tot 31-05.

Maar ik was ervan overtuigd dat je ook nog een berichtje zou krijgen, maar helaas niet ontvangen.
Reputatie 3
Badge
Brandje? Zie jij ook hoeveel procent je nog hebt ten aanzien wat Eneco had ingeschat? Loopt deze in de loopt van het jaar terug? Nooit op gelet en nu kan ik het niet zien
Ja dat staat keurig in het zwarte vlak als je linksonder op stroom of gas drukt. 
Stroom 6% minder
Gas    16% minder

Dus het duimpje heb ik nog steeds!
Reputatie 3
Badge
Aan het aantal procenten te zien moet jou jaarnota dus snel komen? Ik ga een fabrieksreset doen na de verbouwing. Met een schone lei beginnen
Aan het aantal procenten te zien moet jou jaarnota dus snel komen? Ik ga een fabrieksreset doen na de verbouwing. Met een schone lei beginnen

Ik zal je nog sterker vertellen.
Vanmiddag zat de opnamekaart voor gas bij de post.
Maar ik wil graag 1 jaarnota en beide producten daarop.
Vandaar dat ik een ander topic ben gestart om a.s. maandag daar helderheid in te krijgen.
Reputatie 3
Badge
Hier nog iemand!

https://forum.eneco.nl/diensten-89/stand-zaken-rondom-nieuwe-mijn-eneco-4100/
Reputatie 6
Badge +1
Aan het aantal procenten te zien moet jou jaarnota dus snel komen? 

Ik kan in toon zien ( grafiek en dan tabblad  maand ) wanneer mijn jaarnota komt. Er staat dan een vertikale stippellijn bij die maand. Is dit dan niet bij jullie?
Hoi Jürgen,

In dat andere topic meldt ik dat ook. 
Maar ik wil gas en water op 1 jaarnota!
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Jürgen,

In dat andere topic meldt ik dat ook. 
Maar ik wil gas en water op 1 jaarnota!

Dat snap ik, want dit werkt niet. Echter staat er dan bij jou toon ook op tab blad gas als tablad stroom op een andere maand die vertike streep?
Daarbij had jeroen de opmerking dat, aan de hand van de lage % de jaarnota moest komen. Vandaar dus de opmerking dat het ook zichtbaar in in detabblad maand van de grafiek.

edit: vraag al beandwoord. Had  jou andere topic bij servicevragen (nog) niet gelezen. Nu wel. Sorry

edit: vraag al beandwoord. Had  jou andere topic bij servicevragen (nog) niet gelezen. Nu wel. Sorry

Heel goed van jou.
Was net bezig het nog even te verklaren. Toen kwam je edit door!

Ik ben dan ook nieuwsgierig wat een van de moderators maandag te vertellen heeft.
Ergens denk ik dat het ook te maken heeft met de oude stroomleverancier Nuon, die nog steeds de penningen voor het transport int.
Gelukkig heeft de regering besloten dat dat afgelopen moet zijn en, ik geloof, dat dat op 1 augustus 2013  z'n beslag vindt.
Hebben we al eens een topic over gehad.
Het is voor een klant veel overzichtelijker met name bij de controle van verrekening van de voorschotbedragen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen