Woning energielabel problemen | Eneco Community

Woning energielabel problemen

• 26 januari 2015
  • 17 reacties
  • 1770 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 678 reacties
Ik krijg een mooi formulier van het Ministerie vanBinnenlandse Zaken waarop staat dat ik een voorlopig energielabel C heb gekregen.
Klopt niet, sinds het bouwjaar 1975 heb ik ontzettend veel maatregelen genomen en nadat ik alles op www.energielabelvoorwoningen.nl met foto's, pdf. Van facturen heb ingevuld zou ik A moeten hebben.

Maar het Ministerie heeft zijn zaakjes weer eens niet voor elkaar: bij het versturen van de verificatiecode krijg ik een mail met de code, vul hem in en krijg dan " Uw verificatiecode is niet goed"
Bellen, "ja dat is een bekend probleem, probeer het over 3 dagen nog eens"

Tja wel je zaakjes goed voorbereiden, ik zag al ophet journaal dat ze niet berekend hadden op zoveel drukte telefonisch en via de komputer aangifte.

Mijn "voorlopige C label" blijft voorlopig want na 2 dagen inloggen hetzelfde probleem, daar ben je dan een uurtje ofzo mee bezig geweest om alles bij elkaar te verzamelen en te uploaden.

Teleurstellend:@
Ik ben niet de enige die teleugesteld is, lees:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23598218/__Woede_om_energielabel__.html

17 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hm... ik heb een intrigerende gedachte. Wat ga je doen als ze straks de WOZ waarde aan je label koppelen? Dus: je WOZ waarde wordt 25.000 euro verhoogd i.v.m. al die mooie maatregelen die je genomen hebt?
Reputatie 3
Badge +2
Door te isoleren en zonnepanelen te leggen is mijn WOZ waarde niet 25000 euro gestegen.
Ik betaal nu 35 i.p.v.150 euro per mnd. aan energiekosten, kassa, verdien mijn investeringen zelf terug met veel meer comfort.

Dat de gemeente de WOZ waarde belasting als sluitpost ziet, dar doe je als burger niets tegen, waarde huis 40.000 minder, ik betaal net zoveel, men verhoogd gewoon de tarieven, zodadelijk woning meer waard over 5 jaar, denk jij dat ze tarieven aanpassen, gij geleufda....nee echt niet.

Conclusie isoleren en nieuwe cv hr++ glas investering en zonnepanelen doe je voor meer comfort/ lagere enegierekening en voor de milieufreaks, onze aardkloot.

Maar op mijn A label moet ik nog even wachten, zo ziet het eruit....:@
Reputatie 2
Badge
Wij zitten op C. Ik kan wel e.e.a. aangeven, maar moet dan vanalles bewijzen. Dat is in de meeste gevallen niet zo'n groot probleem. Alleen wel bij het onderdeel dubbel glas op de slaapkamers. Daar heb ik geen bewijs voor, omdat ze er standaard inzaten. Nu moet ik daar blijkbaar foto's van maken...lekker bebrouwbaar. Nou ja. Ik zal binnenkort eens aan de slag gaan. Als het goed is komen we dan in label A.
Reputatie 2
Badge
De aanvraag is ingediend. Moet ik verdorie wel geld betalen voor de 'onafhankelijke beoordelaar'. Nou ja ik heb eentje gekozen die niet zo duur was (€ 4,00). Als de aanvraag is goedgekeurd zal ik van een C naar een A-label gaan. Dat zou mooi zijn 😃
Reputatie 2
Badge
Het is gelukt! Ik heb nu een definitief A-label gekregen. Ik kreeg net een mail dat mijn energielabel succesvol is geregistreerd: "Gefeliciteerd! Uw energielabel is succesvol geregistreerd. U kunt inloggen op de website Energielabel voor uw Woning om uw energielabel te bekijken".

En als ik het bekijk krijg ik het volgende te zien:

Het heeft me 4 euro gekost en een deel van de avond (gisteren) om de benodigde bewijslast te leveren, maar nu heb ik officieel een label-A. Verder doe ik er trouwens niets mee, want we zijn niet van plan ons huis te verkopen...
Reputatie 3
Badge +2
Gisteren opnieuw verificatie ingevoerd en eindelijk gelukt,
Moet wachten op mail van de "deskundige beoordelaar" en 5 Euro betalen en hopelijk krijg ik dan ook het A label.

Ga ook niet verhuizen ofzo maar puur voor de heb, blijft 10 jaar geldig geloof ik.

Stansat
Reputatie 2
Badge
Gisteren opnieuw verificatie ingevoerd en eindelijk gelukt,
Moet wachten op mail van de "deskundige beoordelaar" en 5 Euro betalen en hopelijk krijg ik dan ook het A label.

Ga ook niet verhuizen ofzo maar puur voor de heb, blijft 10 jaar geldig geloof ik.

Stansat

@Stansat. Hopelijk lukt het (snel).
Zo'n label is voor ons een bevestiging dat we goed bezig zijn met ons huis en dat alle maatregelen ook iets hebben opgeleverd. Buiten het feit dat we veel minder energie verbruiken dan enkele jaren geleden en veel duurzamer bezig zijn.
Reputatie 3
Badge +2
Yes, toch nog even aanvullende info sturen van mijn muurisolatie in 2011 waar ik de factuur niet meer van kan vinden en gelijk mail terug: A label definitief!

We zijn goed bezig:D

Hier is mijn energielabel c (oud label) inmiddels veel aan issolatie gedaan en dat merk ik aan het feit dat mijn verbruik flink gedaald is dus denk dat het inmiddels wel een b moet wezen
Reputatie 2
Badge
@stansat, Van harte gefeliciteerd! Het geeft toch een fijn gevoel, of niet?

Wij hebben er een lekker glas wijn op gedronken 😉
Reputatie 3
Badge +2
Hi reinoud, thanks en jij natuurlijk ook gefeliciteerd, nee ik ben niet zo van de wijn maar we drinken er zeker ook wat op.
Wat je eerder zei over een bevestiging dat we goed bezig zijn, ja dat Label A is maar een stukje papier maar geeft zeker een goed gevoel.

Voor een hoop mensen misschien een aansporing er ook wat aan te doen, wij eigenhuis bezitters hebben er direct baat bij i.v.m. mogelijke meerwaarde bij verkoop maar huurders houden ook per maand centjes over bij een goede isolatie en simpele maatregelen.

Top:$
Reputatie 3
Badge +2
Hier is mijn energielabel c (oud label) inmiddels veel aan issolatie gedaan en dat merk ik aan het feit dat mijn verbruik flink gedaald is dus denk dat het inmiddels wel een b moet wezen

Hi mpleizr

Aan je gas en stroomverbruik te zien ben jij ook goed bezig.
Waarom niet het energielabel aan laten passen, kost je klein beetje werk maar geeft een goed gevoel.
Het hoeft niets te kosten, er zijn "deskundige" die er niets voor rekenen.

http://www.energielabelvoorwoningen.nl/

Succes,

Zonnige groet🆒
Reputatie 4
Badge +2
Goed om te lezen dat jullie allemaal genieten van zo'n mooi energielabel! :-)

Hebben jullie nog tips voor andere communityleden om het energielabel te verhogen bij aanvraag? Waar moet je op letten? Waar moet je absoluut een foto van maken? We horen het graag.
Reputatie 3
Badge +2
Hi Stefan,

Tja, tips....

Er staat bij elke vraag t.a.v. isolatie of cv ketel een uitgebreid videofilmpje, lijkt me erg duidelijk.
Helaas zijn er ook gevallen mogelijk dat je facturen niet meer hebt, in dat geval foto's maken met gps aan zodat men kan zien dat je geen foto's van de HR++ ramen van de buren heb genomen.
Ook ikhad een probleem met de factuur van de muurisolatie uit 2011 en die werd dus afgekeurd.
even mailwisseling tussen mij en isolatiebedrijf gescand en overschrijving van 2011 opgezocht en alsnog goedkeuring.
Maar wat als je alles zelf geisoleerd heb? Foto's maken en bijvoegen.
Ook ik heb geen foto's opgestuurd van verschillende doe-het-zelf isolatie (vloer, aangrenzende berging, zoldervloer enz.)
Die heb ik bijvoorbeeld al 10 jaar geleden gedaan en de isolatie is in aantal gevallen niet zichtbaar.
Het blijft soms lastig om te bewijzen en daarom klopt deze manier van controle op afstand met een paar foto's niet en is soms fraudegevoelig.
Persoonlijk had ik al heel snel het A label door mijn HR ketel, HR++ beglazing, muurisolatie en mijn zonnepanelen.
Het blijft lastig om aan te geven wat je moet doen om een hoger label te krijgen.
Men (de deskundige die jouw aanvraag bekijkt) gaat redelijk snel akkoord met foto's dus urenlang zoeken naar alle facturen is (bij mij) niet nodig geweest, maar men kan een onderdeel afkeuren en extra gegevens opvragen die je alsnog moet opsturen.

Ik zou zeggen, gewoon doen, ook al verkoop je je huis nog niet, het hoeft niets te kosten dat (verbeterde) label want er zijn ook deskundige die het gratis doen.

Succes:$

Hi mpleizr

Aan je gas en stroomverbruik te zien ben jij ook goed bezig.
Waarom niet het energielabel aan laten passen, kost je klein beetje werk maar geeft een goed gevoel.
Het hoeft niets te kosten, er zijn "deskundige" die er niets voor rekenen.

http://www.energielabelvoorwoningen.nl/

Succes,

Zonnige groet🆒

Zal het inderdaad eens nalopen en opnieuw labelen
Reputatie 4
Badge +2
Dank voor alle tips! Mijn eigen woning is een B geworden 😉
Reputatie 2
Badge
Tips...je kunt in de meeste gevallen volstaan met foto's. Die heb ik gemaakt van onze ramen op de bovenverdieping (bewijs dat we overal minstens dubbelglas hebben) en nieuwe CV ketel. Van onze zonnepanelen heb ik wel de factuur verzonden. De zonnepanelen dragen trouwens enorm bij aan het verlagen van je energielabel. Zeker bij ons, gezien het vermogen van het systeem: 4.485 Wp (brengt meer op dan we vebruiken).

Onze accumulerende kachel, die zorgt dat ons gasverbruik gehalveerd is, heeft geen enkele bijdrage aan het energielabel, omdat het gewoonweg niet in het systeem van het label past. Dat krijg je met een uitermate versimpeld modelletje. Maar ach we hebben een A-label.

Reageer