Wil jij een duurzaam Regeerakkoord? | Eneco Community

Wil jij een duurzaam Regeerakkoord?

Badge
  • oud Community Manager
  • 381 reacties
Het merendeel van de Nederlanders wil dat een nieuw Kabinet van VVD en PvdA maatregelen opneemt in het regeerakkoord om duurzame energie fors te stimuleren. Eén derde wil zelfs dat Diederik Samsom er vanwege zijn duurzame achtergrond een breekpunt van maakt als dit niet gebeurt. Dit alles blijkt uit nieuw onderzoek van Eneco.

Nu is mijn vraag aan de forumleden: hechten jullie veel waarde aan het opnemen van duurzame maatregelen in het Regeerakkoord? Laat het weten in de reacties!

6 Reacties

Reputatie 3
Badge
Ik ben heel benieuwd, op welke manier de mensen het ook zien gebeuren in praktijk... Iemand die kleine auto rijdt zal zeggen dat duurdere auto's meer belast moeten worden. Iemand die zelfs de kinderen naar school brengt met de auto terwijl lopen sneller is zal een kilometerheffing niet accepteren. Ga zo maar door. Iedereen wil wel van alles zolang ze zelf maar niet de dupe zijn.

Ik moet de eerste nog horen die zeg.: geef maar extra belasting op bezine om zo het autogebruik terug te dringen. Heb een brommer gekocht voor me werk (5 kilometer) en heb hem al 4 jaar maar staat nu 1000 kilometer op. Moeite dus niet. Want... Ga gewoon nog met de auto. 
Reputatie 3
Badge +2
1 van de al wat langer lopende maartegelen is het extra belasten van diesel (en gas) motoren en dat terwijl de laatste jaren verschrikkelijk aan de motoren is gewerkt om deze schoner (minder vervuilend) te krijgen. Bekijk ik de ontwikkeling van de "gewone" benzine motor zie ik weinig tot geen innovatie.  ik blijf het vreemd vinden de redenatie van de regering mbt diedelmotoren.
Reputatie 3
Badge
Vreemd? Geld moet ergens vandaan komen. Aangezien ze weten dat iedereen toch wel auto blijft rijden zullen ze ook blijven belasten.
Reputatie 3
Badge +2
Geld dat snap ik ja .. maar het is inmiddels al niet meer uit te leggen aan de burger. (eigenlijk zoals zoveel maatregelen)
Badge
Leuke discussie, maar dit zijn een paar van mijn gedachtes:
Waarom moet de regering dit stimuleren? Panelen zijn nog nooit zo goedkoop geweest, dank zij de gesubsidieerde chinese panelen ( die heb ik ook)  Deze zijn binnen 6 jaar terugverdient. Hier heb ik dus geen regeringsbemoeienis voor nodig.

Windenergie voor de particulier? Vergeet het maar, veels te duur, voorop gesteld dat je er een vergunning voor krijg. Dit is alleen voor de grote jongens ( ook alleen maar als er subsidie op zit)

Opdat de wereld opwarmt?  Dit is ook weer achterhaald.

Wat gebeurd er eigenlijk met Eneco als 70% van de stroom door de particulier opgewekt wordt? Dan leveren ze alleen als er geen zon is. Lekker efficient voor de kolengestookte centrales. Dan kan het dus voorkomen dat Eneco op de fles gaat.

Zonnepanelen zullen dan zeker belast worden, want al schijnt de zon voor niets, de staat moet toch zijn aandeel hebben.

En over welke maatregelen van de regering praat je eigelijk over? Over extra belasting over grijze stroom, zodat de groene stroom later kan volgen?
Ik heb helaas geen hoge pet op van onze toekomstige regering. Ik zie weinig positieve dingen komen.
De energie belasting gaat volgend jaar weer omhoog en de heffingskorting zal wel verlaagd worden.

Dit zijn zo maar wat ideeen die ik heb. Ik zou graag eens zien of er iemand is die mijn ideeen kan weerleggen
Reputatie 3
Badge +2
Opwarmen van de aarde .. Ha .. :)  ook dat is een middel van de regering om maar extra tax te kunnen heffen. Paniek is de manier in deze.
En inderdaad : dit is achtehaald. Goed de mens heeft mogelijk iets van invloed   ...... Maar kijk ik naar de geschiedenis van de aarde dan heeft deze onder water gestaan, bedekt geweest met ijs enz enz. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen