Welke apparaten zijn zuinig en welke juist niet? | Eneco Community

Welke apparaten zijn zuinig en welke juist niet?

• 9 augustus 2012
  • 10 reacties
  • 774 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Om energie te besparen kan het van belang zijn om bijvoorbeeld de wasmachine direct uit te zetten nadat deze klaar is. Ook een tl-lamp kost op jaarbasis nog best wat lijkt mij. Over veel apparaten kan je twijfelen en mogelijk zijn hier mensen die weten wat zuinig is en wat niet.

Mijn vragen?

- TL balken?
- Inbouwspotjes in badkamer (gebonden aan travo)
- Inbouwkoelkast (oud model)
- Kastje van KPN voor interactieve televisie.

10 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
TL balk is relatief zuinig. Alleen als je constant het licht uit en aan zet dan word ie wel duurder.
Inbouwspots zijn energieslurpers .. halogeen en meestal >60 Watt
Inbouwkoelkast : geen idee ..
KPN ook geen ervaring mee ..UPC wel .. het kastje van UPC blijft elke dag 24 uur aan staan. Helaas zijn deze kastjes nog wel energieslurpend. Ik heb sinds kort een nieuwe en ik zal deze ook eens meten. Er zitten wel energie-savind opties bij maar die beinvloeden de werking. Die staan dus standaard uit.
Reputatie 3
Badge
Maar volgens mij is verschil tussen standby en aan niet echt een groot verschil. Dan zou het alleen uitdoen van de tv veel schelen. Althans toon reageerde er niet echt op.
Verschilt erg per apparaat...mijn versterker verbruikt in standby 0.1 watt...dus niets, Gisteren mijn fontein/verlichting van Oase uit standby gehaald (stekker eruit..) en dat is weer 10 watt minder (zegt iemand die niet zo let op stroomverbruik maar dat stiekem nu wel doet....)

Vraag me wel af wat het resultaat is als ik nu bijvoorbeeld een klikaanklikuit er tussen zet, die module van KaKu verbruikt ook stroom..toch is proberen
Badge
Oud topic, maar toch een aanvulling/vraag. Ik vraag me af hoeveel het scheelt om de wasmachine of vaatwasser uit te doen als deze klaar is. Meestal draaien we de was/vaat op nachtstroom, vanaf 23 uur, en dan slapen we normaal als de was/vaat klaar is. De nieuwe vaatwasser gaat tegenwoordig vanzelf uit na wat piepjes, maar de wasmachine staat wel aan tot 's ochtends. Alleen het LED-lampje brand, maar wordt er verder nog stroom gebruikt?
Reputatie 3
Badge +3
Hoi Ralph,
Meten is weten .. .. hang er een watt-meter tussen en je weet van dat apparaat wat deze verbruikt in de verschillende standen.
Een watt-meter is zo duur niet, best handig om zo alle apparaten langs te geen. Geeft nóg meer inzicht 🙂
Klopt voor net geen 10 euries haal je 'm bij de bekende bouwmarkten.
Ik heb nog een oude wasmachine van 17 jaar (AEG Lavamat) en het einge wat er aan stroom wordt verbruikt na het doorlopen van het gehele programma is het ledlichtje.
Dus is m.i. het stroomverbruik te verwaarlozen................
Reputatie 3
Badge +3
Als je een Goede bouwmarkt hebt wel .. ik kreeg bij een bouwmarkt de vraag : "Wat is een Watt-meter ???"
Anders gewoon de media Markt
Als je een Goede bouwmarkt hebt wel .. ik kreeg bij een bouwmarkt de vraag : "Wat is een Watt-meter ???"
Anders gewoon de media Markt

Ik weet er nog 1 hoor: Kijkshop.

Qua bouwmarkten is het lastig altijd; als je de man of vrouw van de electra-afedeling treft dan lukt het echt wel.
Maar er lopen soms "mutsen" rond hoor..........
Reputatie 4
Badge
Wel is het misschien een optie om te kijken als de wasmachine al wat ouder is wat hij verbruikt. De wat nieuwere zijn toch een stuk energie zuiniger, en schakelen bijna allemaal wel uit na gebruik.
Reputatie 3
Badge
Kijkshop, Lidl (heeft hem in sommige winkels nog liggen i.v.m. een aanbieding van enkele weken geleden).

Reageer