Wat is jouw minimale stroom (sluimer) verbruik? | Eneco Community
vraag

Wat is jouw minimale stroom (sluimer) verbruik?

Toon eerste bericht

229 Reacties

Ons minimale stroom verbruik is 105 Watt.

Nou dat is toch een mooie score!
En nu zou ik het sluipverbruik op de tablet gaat bijhouden om wellicht een nog betere score te krijgen, toch...........
Ik zit rond de 155 en veel lager krijg ik het nog niet.
Misschien met de installatie van nog meer slimme stekkers dat ik mijn sluipverbruik nog kan drukken, zeker als een programma sturing straks er aan gekoppeld zit.
Reputatie 4
Badge
Ik zit rond de 95, dat vindt ik super :D
Dat is zeker super, ik kom nu niet lager dan 103. Gemiddelde eerst wat 146.
Badge
Wij zitten nu weer ietsje hoger, rond de 110, was 105.. Persoonlijk vind ik het leuk om er het maximale uit te halen.. Met andere woorden waar kan ik nog iets doen om het sluimerverbruik te verminderen.. Na de eenvoudige besparingen kom je bij apparaten die je niet iedere keer helemaal van het stroom af wilt of kunt halen..

Mijn media-player en de interactieve TV Box bijvoorbeeld blijven aangesloten.. Als ik daar een tijdschakelaar tussen zet dan gaat de stroom er helemaal af! Leuk, maar als de stroom er weer op gaat dan gaan beide apparaten "aan" en dat wil ik niet..

Maar ik ben ervan overtuigd dat misschien wel 75% van de huishoudens flink (en eenvoudig) naar beneden kunnen op het sluipverbruik.. Zou een mooie aanvulling zijn op de TOON. Vergelijk van het sluimerverbruik met andere TOON bezitters..
Badge +5
Vanaf het eerste begin met Toon zat ik op zo'n 145 Watt, nu blijf ik hangen op 90 Watt. Meer zit er niet in maar ben er voorlopig ook wel tevreden mee. 😳
Badge
Niet verkeerd! 55 Watt naar beneden! 😃
Reputatie 4
Badge
Ik zit te wachten op nog een slimme stekker, ik weet zeker dat ik dan nog ietsjes kan zakken.
Badge +5
Ik zit te wachten op nog een slimme stekker, ik weet zeker dat ik dan nog ietsjes kan zakken.

Hoe lang geleden heb je deze besteld Toontjelager? Ze zijn niet meer op voorraad heb ik gelezen, ik heb gisterenochtend er nog een bijbesteld.
Reputatie 4
Badge

Hoe lang geleden heb je deze besteld Toontjelager?

Dat is 3 weken geleden. 😞
Zorgen die slimme stekkers niet voor een hoger sluipverbruik?

In ons huis zijn bijna alle apparaten voorzien van schakelaars. De woofer gaat bijvoorbeeld samen met de stereo aan. Zodat we die niet apart hoeven te schakelen.
Evenzo alle computer apparatuur op een apart blok, met schakelaar.
Laagste verbruik 40 watt. We kijken vaak voor we naar bed gaan naar die waarde. Hoger? Dan staat er nog iets aan.
De beltravo gebruikt ook best veel energie. We hebben nu een batterij bel.
We gebruiken rond de 90 kwh per maand in de zomermaanden, 110 in de wintermaanden. 2 volwassen in een huis uit 1890. Alle verlichting is led.

In ons huis zijn bijna alle apparaten voorzien van schakelaars. De woofer gaat bijvoorbeeld samen met de stereo aan. Zodat we die niet apart hoeven te schakelen.
Evenzo alle computer apparatuur op een apart blok, met schakelaar.
Laagste verbruik 40 watt. We kijken vaak voor we naar bed gaan naar die waarde. Hoger? Dan staat er nog iets aan.
De beltravo gebruikt ook best veel energie. We hebben nu een batterij bel.
We gebruiken rond de 90 kwh per maand in de zomermaanden, 110 in de wintermaanden. 2 volwassen in een huis uit 1890. Alle verlichting is led.

Hoi Titus,

Een mooie score. Het verbruik in ruste van de slimme stekker is vrijwel te verwaarlozen.
Je sub-woofer wordt wel door je installatie uit de standby stand gehaald, maar in de standby stand verbruikt hij ook nog stroom..............
Badge +5

Hoe lang geleden heb je deze besteld Toontjelager?

Dat is 3 weken geleden. :(

Terwijl op de site vermeldt staat dat de huidige levertijd 2 weken is, da's balen.

De woofer gaat bijvoorbeeld samen met de stereo aan. Zodat we die niet apart hoeven te schakelen.

Je sub-woofer wordt wel door je installatie uit de standby stand gehaald, maar in de standby stand verbruikt hij ook nog stroom..............

Dank je. Wij zijn wel tevreden met ons sluipverbruik. Maar hoe minder hoe beter.

De subwoofer zit samen met de stereo op een 230V blokje, met schakelaar.
Als die uit is dan gebruikt de set zeker geen energie.

De slimme stekker lijkt me een leuk hebbedingetje.
Hoi Titus,

Oké duidelijk, ik dacht dat de receiver de sub-woofer schakelde.
Als bij mij de receiver op standby gaat, dan gaat de sub-woofer enige tijd daar achteraan ook op standby.

Wat jij hebt is nog beter! En schakelen dmv een slimme stekker zou erg makkelijk en handig zijn.
Je kan er nu nog 1 kopen tegen gereduceerd tarief.

Ik kan dat pas veranderen als Eneco met een stekkerblok komt waar de verschillende uitgangen te schaklen zijn.
Bij mij bleek het sluipverbruik ruim 160W te zijn! Zo'n UPC modem, Linksys router en UPC HDD recorder staan flink warm te zijn in de kast.... Gisteren een slimme stekker op handige plek ertussen gezet, waardoor met internet ik nog maar 125W heb, en als ik ook modem en router uitzet ca. 100W.... scheelt toch!
Bij mij bleek het sluipverbruik ruim 160W te zijn! Zo'n UPC modem, Linksys router en UPC HDD recorder staan flink warm te zijn in de kast.... Gisteren een slimme stekker op handige plek ertussen gezet, waardoor met internet ik nog maar 125W heb, en als ik ook modem en router uitzet ca. 100W.... scheelt toch!

Heb je dan geen VOIP?
Dan dus niet bereikbaar..................
Of redeneer je dan, dan bellen ze maar mobiel??

Heb je dan geen VOIP?

Ja, 's nachts wel ja. No Voip. Dan staat mijn mobiel overigens ook stil/uit.
Heel gek, want ik wil dan slapen 😃
Badge +5

Heb je dan geen VOIP?

Heel gek, want ik wil dan slapen :D

Da's wel erg resoluut.

Heb je dan geen VOIP?

Heel gek, want ik wil dan slapen :D

Nou dat is niet gek hoor, dan wil ik ook slapen, maar er kan iets zijn waardoor je bereikbaar zou moeten zijn.
Dat bedoel ik uiteraard!

En als je GSM ook uit staat, tja dat is een keuze, niet de mijne.
Op de iPhone gaat bij mij ook rond 24:00 hij automatisch op stil, maar daar kan je een uitzondering maken voor bv een spoedtelefoontje van bekenden in je contacten.
Net zonnepanelen aangesloten, maar verbruik in "rust" stand al jaren zo'n 560 Watt.
Als het laagste verbruik bij jou 560 Watt is dan kan ik begrijpen dat je nu zonnepanelen hebt genomen..............
Ja het is een goede investering zeker met ons stroomverbruik.
Gisteren was mijn sluipverbruik 42w 🙂
Badge +5
Gisteren was mijn sluipverbruik 42w :)

Da's heel laag! Mooie prestatie.
En ik zat er maar 2 boven mijn gemiddelde van 40kwh

Reageer